בנק הפועלים חוזר לאוויר, אבל עדיין מוקדם לשפוט את ביצועי הקמפיין במדד

הבנקים הגדולים מפגינים נוכחות אינטנסיבית על המסך, אך השפה הפרסומית של הפועלים עדיין נבלעת בסבך ההפקות הגרנדיוזיות וריבוי הפרזנטורים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • ההשקעה הכספית של שופרסל לא מוכיחה את עצמה השבוע

קמפיין בנק הפועלים עם עמוס תמם ואלי פיניש / צילום: צילום מסך
קמפיין בנק הפועלים עם עמוס תמם ואלי פיניש / צילום: צילום מסך

בנק מזרחי טפחות ובנק דיסקונט ממשיכים לשמור על נוכחות אינטנסיבית באוויר, עם קמפיינים מושקעים הזוכים לזכירות ואהדה. השבוע מצטרף אליהם גם בנק הפועלים, שנעדר במשך מספר שבועות מהאוויר לצורך היערכות מחדש.

הקמפיין החדש של הפועלים עושה שימוש בשני מוטיבים שהובילו אותו כחלק מהשפה החדשה שהושקה לפני מספר חודשים - הפרזנטור החדש יחסית עמוס תמם, ומיתוג ה"מקצוענים" שהבנק מנכס לעצמו. הפעם שני המוטיבים מתלכדים כדי לתמוך בהצעה מוצרית, שמתייחסת לחשש הכלכלי שמלווה את הצרכנים בימים אלה. תמם מלווה כאן על ידי הקומיקאי אלי פיניש, בהפקה מינימליסטית שמנסה למלא בתוכן את ההבטחות הגדולות שהופרחו לאוויר.

 
  

מאחר שמדובר בקמפיין חדש, קשה עדיין לשפוט את התוצאות בפריזמה של מדד הזכורות והאהובות, ויש להניח כי בשבוע הבא יהיה קל יותר למדוד זאת. בכל מקרה, בהנחה שבבנק ימשיכו עם הקו הזה, השפה הפרסומית - שעד כה נבלעה בסבך ההפקות הגרנדיוזיות וריבוי הפרזנטורים - עשויה להתחדד.

נזכיר כי בשבוע שעבר עלה בנק מזרחי טפחות עם סרט חדש, ששוב שם בחזית את היתרון שלו כבנק שאנושיות היא ערך מרכזי עבורו. זאת תוך הצגת סיטואציות מתסכלות שבהן נתקלים צרכנים של בנקים אחרים, בשל התנהלות מול אמצעים טכנולוגיים. הקמפיין זוכה לאחוזי זכירות גבוהים, וכן לאחוזי אהדה גבוהים. גם בנק דיסקונט לא יורד לרגע מהאוויר, וההתמדה לצד השקעה כספית לא מבוטלת הופכות את הפרסומת לזכורה ביותר השבוע.

הקמפיין של מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 הקמפיין של מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

השקעה כספית ונוכחות קבועה במדיה מהווים אמנם פקטור חשוב באפשרות להתברג בדירוג האהובות והזכורות, אך הפרסומת של שופרסל השבוע מוכיחה שוב שלא תמיד זה מספיק. שופרסל ממשיכה את הקו הפרסומי של החודשים האחרונים, שלפיו כל הלקוחות מקבלים שירות טוב ולא רק הסלבריטאים.

הפעם מככב בסרטון עופר שכטר, שמקבל לביתו משלוח מוצרים לילד, ותוך כדי סיטואציות אבסורדיות ומוקצנות שמתאמצות להצחיק מנסה להבין מהשליח כיצד העובדה שהוא מוכר תרמה לשירות המוצלח. למרות הרלוונטיות בשימוש בשכטר שהתחתן לאחרונה ופורסם כי הוא מצפה לילד, בשלב הזה הפרסומת לא מוכיחה את עצמה בדירוג.

בשונה מהפרסומת של שופרסל, השבוע שוב אפשר היה ללמוד איך רלוונטיות של מסר ושימוש נכון במהלך יחסי ציבור מניבים מודעות שעולה על המודעות שיוצרת עוד פרסומת בברייק הפרסומות. מדובר במהלך המשותף של עמותת אורות ומשרד הפרסום "קרקס", עם הזמרת אנה זק.

נזכיר כי בשיר של זק "מי זאת" נכלל מספר הטלפון של הזמרת, שאמנם הפסיקה להשתמש בו לאחר השקת השיר, אך המספר נותר בבעלותה. עמותת אורות קיבלה מזק את המספר, כדי שילדים ללא בית יוכלו להתקשר אליו. קשה להפריז בעוצמת ההד התקשורתי שחשיפת המהלך בחשבון האינסטגרם של זק חוללה השבוע. לא היה כלי תקשורת שלא התייחס לכך, וחברות מסחריות אף פנו באופן עצמאי לעמותה בהצעות לעזרה.

המבוגרים והמשכילים עם בנדק
הפרסומת למזרחי טפחות אהודה במיוחד בקרב בני 55 ומעלה, בעלי השכלה גבוה.

לא לצעירים
הפרסומת לבנק דיסקונט אהודה בקרב בני 35 ומעלה.

משקיעים פחות
השבוע נרשמה ירידה בהשקעה בפרסום, מ-39 מיליון שקל ל-36 מיליון שקל.

קמפיין בזק עם כוכבי ''קופה ראשית'' / צילום: צילום מסך
 קמפיין בזק עם כוכבי ''קופה ראשית'' / צילום: צילום מסך