כלל לחיים: תזכרו שאין תשואה ללא סיכון, ואת אביב טלמור

מי שיודע לנצח בקלות את שוק ההון לא ישתף אתכם ברווחים, ולכן צריך להדהד את ההרשעה של אביב טלמור, בעל השליטה והמנכ"ל של יוטרייד שהורשע השבוע בעבירות מרמה • גם: הטריק שהבנקים למדו מהסופר • כוכבי השבוע

חשוב להדהד את ההרשעה של אביב טלמור בבית המשפט השבוע / צילום: יוסי כהן
חשוב להדהד את ההרשעה של אביב טלמור בבית המשפט השבוע / צילום: יוסי כהן

מצוין: בפעם הבאה שמציעים לכם תשואה ללא סיכון, תזכרו את אביב טלמור

קחו לכם כלל חשוב לחיים: מי שיודע לנצח בקלות את שוק ההון, להשיג תשואה כפולה ומכופלת על מחיר הכסף, לא ישתף אתכם ברווחים. הוא לא צריך את כאב הראש של משקיעים. ובגלל ששוב ושוב המוני בני אדם נופלים בפח השרלטנות, צריך להדהד את ההרשעה ואת הדברים החריפים שהטיח השבוע בית המשפט באביב טלמור, בעל השליטה והמנכ"ל של חברת האלגוטריידינג יוטרייד, שהורשע בשורת עבירות, בהן מרמה בנסיבות מחמירות, וניהול תיקי השקעה ללא רישיון.

יוטרייד בסה"כ סיפקה דוגמה נהדרת (ומייאשת) לחלומות על תשואה, שהתערבבו בסיסמאות טכנולוגיות (מסחר מבוסס על אלגוריתם וללא מגע אדם). זה הספיק כדי לגייס 77 מיליון שקל. בפעם הבאה שמציעים לכם תשואה ללא סיכון תזכרו את אביב טלמור.

בלתי מספיק: הבנקים משתמשים בטריק השיווקי הכי ישן בספר, וכולנו קונים אותו 

ליד הבית שלי יש חנות ירקות ופירות שמפרסמת באותיות קידוש לבנה מחירים מאוד אטרקטיביים . בדיעבד, אחרי לא מעט ביקורים, הבנתי שהמחירים הם פשוט לחצי קילו - מה שכמובן נכתב באותיות קטנטנות. השבוע נזכרתי בזה, נוכח מתקפת שיווקי הפיקדונות של הבנקים הגדולים.

במקום להמשיך לחטוף על הראש - איך זה שהם מעלים את הריבית על הלוואות, אבל לא נותנים כסף על פיקדונות - הם החליטו לקפוץ למים, אבל בהצעות לסגירת הכסף לשנתיים לפחות. פועלים מציע 7% ריבית ולאומי 6.6%. אבל למה שנתיים ולא שנה, כמו שהיה פה תמיד? כי הם יכולים. כי כבר שכחנו מהם פיקדונות חסרי סיכון, אחרי יותר מדי שנים של ריבית אפסית, אז מדובר בהזדמנות לשינוי כללי המשחק. וגם, כי רובנו לא באמת מבין ש־7% לשנתיים הם 3.4% ריבית שנתית ו־6.6% מגלמים ריבית שנתית של 3.25%.