בעקבות התדרוך לתקשורת: היועמ"שית שינתה את עמדתה בנוגע להסכם הגז

בימים האחרונים פורסם כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה נתנה לראש הממשלה יאיר לפיד אור ירוק לאשר את ההסכם המתגבש עם לבנון בנוגע למאגר הגז "קאנה צידון" בקבינט בלבד • אלא שלגלובס נודע כי לאחר הפרסום ובעקבותיו שינתה בהרב-מיארה את עמדתה, וכעת היא דורשת את אישור ההסכם בממשלה והנחתו על שולחן הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה / צילום: נתן ווייל, לע''מ
היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה / צילום: נתן ווייל, לע''מ

היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, שינתה את עמדתה בקשר להליך האישור של ההסכם המתגבש עם לבנון בנוגע לשדה הגז "קאנה צידון". לפני כשבוע בניו יורק התקיים מטעם ראש הממשלה לפיד תדרוך לכתבים המדיניים. בשיחה עם הכתבים מדיניים נאמר כי בהרב-מיארה נתנה אור ירוק לאישור ההסכם רק בקבינט, ללא צורך באישור ממשלה או בהנחה על שולחן הכנסת.

ביממה החולפת בהרב-מיארה אמרה לגורמים עימם שוחחה כי חזרה בה מהעמדה שהציגה לראש הממשלה יאיר לפיד בעל-פה - שמספיק אישור קבינט - בעקבות הפרסום. 

הסכם הגז עם לבנון: אלו ההסכמות המתגבשות וכך הוא יאושר 
לבנון תקבל את מלוא שטח המחלוקת: הסכם הגז נחשף 
המרוויחים והמשמעויות הכלכליות: האם הסכם הגז עם לבנון טוב לישראל? 

הפרסומים גררו ביקורת על העמדה של היועמ"שית, שגם לא תואמת את העמדה המקובלת בתוך משרד המשפטים, לפיה ההסכם דורש אישור ממשלה והנחה על שולחן הכנסת לצורך חשיפתו לציבור. המבוכה גדלה עוד יותר לאור העובדה כי חמישה מתוך שבעת המשנים ליועמ"שית היו עסוקים בגיבוש העמדה, כשהם מגלים דרך העיתונאים שהיא כבר נאמרה בעל-פה על-ידי היועמ"שית ישירות לראש הממשלה יאיר לפיד.

כעת עמדת בהרב-מיארה היא שיש צורך באישור ממשלה ובהנחת ההסכם על שולחן הכנסת.

מטעמה של היועמ"שית לא נמסרה תגובה, מלבד הפנייה להודעה לעיתונות שהוציאה אתמול (א') לפיה טרם גיבשה את חוות-דעתה ביחס לדרך אישור ההסכם.