עם הומור ונוסטלגיה, הבנקים מנסים לגרום לנו לשכוח שהם מרוויחים כשהריבית עולה

קמפיין ההלוואה הגמישה של בנק דיסקונט נכנס היישר למקום הראשון הן בזכירות והן באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • שלושת הבנקים המתחרים מתברגים בדירוג עם הצעות למשכנתאות

רום סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך
רום סלע בקמפיין בנק דיסקונט / צילום: צילום מסך

בימים שבהם כמעט כל הישראלים מוטרדים מיוקר המחיה ומגובה הריבית, אין פלא שארבעת הבנקים נמצאים עם קמפיינים באוויר, וכולם עם הצעות שלטענתם יקלו על הלקוחות. בעוד שדיסקונט מתמקד בהלוואה גמישה בלי לשייך אותה לתחום מסוים, שלושת המתחרים - הפועלים, לאומי ומזרחי טפחות - שמים דגש דווקא על המשכנתה.

סגן מנהל בית חולים ויזם: כך משנה פרופ' גל מרקל את הטיפול בסרטן | ראיון
● מנכ"ל Waze ישראל על האיחוד עם גוגל מפות: "נישאר עצמאיים, אני אופטימי" | ראיון 

במרכז הקמפיין של דיסקונט שוב מוצגת רותם סלע כדמות המעצבנת שמייצרת בעיות, ואז מאשימה בהן את כולם חוץ מאשר את עצמה. הפעם זה המקרר שנופל במדרגות, ברכה שלא מבינה מה נפל עליה והזוג שתפקידו בכוח הוא להראות שגם הפעם זה לא יצליח לה, כיוון שהם מסודרים עם ההלוואה של דיסקונט.

 
  

למרות שברשתות החברתיות התנהל שיח שממנו עלה כי חלק מהצופים לא אהבו את המסר הלא חינוכי שעולה מהתנהגותה - הפרסומת מתברגת במקום הראשון, הן בזכירות (20.4%) והן באהדה (16.9%). על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, זוהי גם הפרסומת המושקעת ביותר עם 1.7 מיליון שקל.

כאמור, הבנקים האחרים מתמקדים במשכנתאות, כאשר בנק לאומי הוא האחרון להצטרף לכיוון הזה, עם פרסומת חדשה שמוביל הפרזנטור גל תורן. על דרך ההגזמה, הוא פונה ישירות לצופים עם אמירות כמו "בדקתם מיליון דגמים של מייבשים, ראיתם 5,030 כיסאות" וכן הלאה, על-מנת לשכנע אותם להשוות בין הצעות גם במקרה הזה.

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
 גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

הפרסומת מתברגת במקום השביעי מבחינת זכירות והתשיעי מבחינת אהדה, ובשני הפרמטרים מדובר במיקום נמוך יותר משאר הבנקים - מה שמעלה את התהייה האם זה רק משום שהיא חדשה יותר ועדיין לא נחרטה בתודעה, או שהגישה שבה גוערים בצופה עובדת פחות (ראו פרסומות אלטשולר שחם עם ירון ברובינסקי, שלרוב נותרות מחוץ לדירוג).

לראשונה זה זמן רב, ליברה מתברגת במקום גבוה בדירוג - שלישי בזכירות ורביעי באהדה - ונראה כי העקביות בשפה הפרסומית משתלמת. בסרטון החדש עולה תומר קפון על רכבת הרים עם חבר פחדן, כדימוי לאנשים שמפחדים מביטוח רכב בדיגיטל - ומתמקד בפנייה ישירה לצופה.

תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך
 תומר קפון בקמפיין ליברה / צילום: צילום מסך

ברגע השיא, זה שבו אמורים לצרוח, הרכבת יורדת ממש לאט, ונכנס הסלוגן הקבוע "לא מה שציפיתם מחברת ביטוח". בהתחשב באקלים הכלכלי העכשווי, לא בטוח שהצופה כבר יודע למה לצפות - אבל לונה פארק הוא בהחלט דימוי מוצלח.

ירידה קלה

ההשקעה בפרסום רושמת ירידה קלה, מ-35 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-34 מיליון שקל השבוע.

כמעט פי שניים

שיעור הזכירות לפרסומת של דיסקונט כמעט כפול מהממוצע החצי-שנתי, העומד על 11.1%.

הכסף מדבר

שבע פרסומות שייכות למגזר הפיננסי, שתיים לענף הסלולר ורק אחת בתחום הפארם.