שני יזמי נדל"ן חשודים בהעלמת הכנסות של כ-4.3 מיליון שקל

שני יזמי הנדל"ן, אבי אדרי ומשה לבקוביץ', נחקרו בחשד למכירת זכויות לדירות בחיפה מבלי לדווח על הכנסותיהם לרשות המסים • על פי החשד, העבירו את כספי התמורה לשליטתם באמצעות צ'יינג'ים, במקום להפקיד את הכסף בחשבונות נאמנות

בניין רשות המסים / צילום: איל יצהר
בניין רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים, באמצעות פקיד שומה חקירות חיפה והצפון, עצרה ושחררה בערבות היום (ג') שני יזמי נדל"ן, אבי אדרי ומשה מנחם לבקוביץ', בחשד להעלמת הכנסות בסך כולל של כ-4.3 מיליון שקל. על פי החשד, היזמים מכרו זכויות לדירות בפרויקט שהם מנהלים בחיפה, הנקרא "פרויקט רזיאל 20", ולא דיווחו על ההכנסות לרשויות המס.

מבקשת השחרור ממעצר שהוגשה לביהמ"ש, עולה כי החקירה נפתחה בעקבות מידע שהצטבר במשרד מיסוי מקרקעין חיפה על כך שהשניים עשו שימוש בחברה בשם "אונליין חי ניהול נכסים" למכירת זכויות בדירות בפרויקט, אך "השמיטו" את ההכנסות מהמכירה מהדיווחים לרשות המסים.

בבקשת המעצר צוין כי מהחקירה עולה החשד, כי אדרי ולבקוביץ' ביצעו 21 עסקאות למכירת זכויות לדירה בסכום כולל של כ-4.3 מיליון שקל באמצעות החברה, שבבעלותו של אדרי ואשר בה שימש לבקוביץ' כמנהל.

שימוש בצ'יינג'ים לקבלת הכסף

את הכספים שהתקבלו מעסקאות אלו העבירו החשודים ישירות אליהם, בין היתר תוך שימוש בנותני שירותי מטבע (צ'יינג'ים), ולא הפקידו אותם בחשבון נאמנות כפי שהתחייבו לעשות במסגרת הסכמי המכר שעליהם חתמו מול הרוכשים.

היזמים חשודים בעבירות אי דיווח על עסקאות, השמטת הכנסות ושימוש במרמה ערמה ותחבולה במזיד על מנת להתחמק ממס.

היום הפכה החקירה לגלויה וחוקרי רשות המסים ערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם. בתום החקירה הובאו החשודים לבית משפט השלום בחיפה לדיון בתנאי שחרורם ממעצר, והם שוחררו בתנאים מגבילים, לצורך המשך חקירה.

***חזקת החפות: אבי אדרי ומשה מנחם לבקוביץ' הם בגדר חשודים בלבד, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות