הפרוטוקולים של הפד חושפים: עוד העלאות ריבית בדרך

ראשי הפד מציינים כי "שיעור האינפלציה עדיין גבוה בהרבה מ-2% בעת ששוק העבודה נותר הדוק מאוד ומייצר לחצים על השכר והמחירים"

בניין הפדרל ריזרב בוושינגטון / צילום: Shutterstock, Orhan Cam
בניין הפדרל ריזרב בוושינגטון / צילום: Shutterstock, Orhan Cam

על רקע הטלטלות האחרונות בשווקים, לפני זמן קצר פורסמו הפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של "ועדת השווקים הפתוחים" של הפדרל ריזרב. מהפרוטוקולים עולה כי ראשי הפד נחושים להמשיך במלחמה באינפלציה הגבוהה בארה"ב וציינו שלמרות שניכרת האטה בקצב עליית האינפלציה, עדיין יש צורך בעוד העלאות ריבית במהלך החודשים הקרובים.

● הערב הגרוע ביותר בוול סטריט השנה: למה זה קרה ומה צפוי הלאה 

"שיעור האינפלציה עדיין גבוה בהרבה מ-2% בעת ששוק העבודה נותר הדוק מאוד ומייצר לחצים על השכר והמחירים", נאמר בדיווח.

ראשי הפד החליטו בסיום הדיונים ב-1 בפברואר על העלאת ריבית בשיעור של 0.25% לרמה של 4.5%-4.75%. עם זאת, המשתתפים עדיין ציינו שלמרות העלאת הריבית הנמוכה יחסית, עדיין יש סכנות מצד האינפלציה. "המשתתפים ציינו כי למרות שניכרת ירידה בקצב האינפלציה בחודשים האחרונים, עדיין צריך להמתין לנתונים נוספים על מנת להיות בטוחים יותר שמדובר בירידה מתמשכת ועקבית".

עוד נאמר במהלך הישיבה כי עליות ריבית "מתמשכות" עדיין נחוצות להילחם באינפלציה. 

בשבועות שחלפו מאז הישיבה התפרסמו נתונים על האינפלציה ושוק העבודה שהצביעו על כך שלפד יש עוד לא מעט עבודה לעשות בכדי להילחם באינפלציה בארה"ב. כעת מעריכים בשווקים שהפד יעלה את הריבית בעוד 3 פעמים לפחות, בקצב של 0.25% בכל פעם.

בעקבות הנתונים שפורסמו לאחרונה זינקו התשואות בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה לכ-3.92% מ-3.40% בתחילת החודש.

עוד נאמר בישיבה כי חלק מהמשתתפים מעריכים שהפד יוכל להביא ל"נחיתה רכה" בכלכלה האמריקאית ואחרים חושבים שהסיכון לגלישה למיתון גבר לאחרונה. "המשתתפים ציינו כי רמת אי הוודאות בנוגע לקצב הצמיחה, האינפלציה ושיעור האבטלה נותרה גבוהה", נאמר בהודעה.