הרכבת הקלה | פרשנות

האמת הפשוטה: מירי רגב החליטה שהרכבת הקלה לא תגיע לראשון לציון

במכתב שנשלח ממשרד התחבורה לראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הוכחש הפרסום בגלובס על כך שרגב החליטה שהקו האדום של הרכבת הקלה לא יגיע לעיר • אלא שתוכן המכתב דווקא אישר את הפרסום - כל שניתן לקידום הקו הם 100 מיליון שקל לתכנון

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השבוע פורסם בגלובס כי רגב החליטה להסיט מיליארד שקל שנועדו להאריך את הקו האדום לראשון לציון לטובת סלילת כבישים חדשים.

במכתב שנשלח ממשרד התחבורה לראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך נכתב כי "מדובר בפרסום שקרי", אלא שהמכתב דווקא אישר את הפרסום - כל שניתן לקידום הקו הם 100 מיליון שקל לתכנון.

איחורים, היעדר תשתיות ואמינות נשחקת: התחבורה הציבורית, תמונת מצב
●  סינית, קוריאנית או טסלה? המדריך לרכב חשמלי בפחות מ-200 אלף שקל 

לפי המכתב "עם סיום כלל תהליכי התכנון והתיאום הרלוונטים המשרד יתקצב את ביצועו המלא של הפרויקט, בהתאם להנחיית שרת התחבורה והבטיחות בדרכים". טענה מוזרה משום שהמשרד ידע לתקצב את הקווים הכחול והחום גם מבלי שהסתיימו הליכי התכנון - פשוט כדי לתת להם ודאות. רגב עצמה לא יכולה לדעת אם היא תהיה במשרד התחבורה ב־2025 כשיתקבל התקציב הדו־שנתי הבא, אז הפרויקט שוב יתחרה בפרויקטים אחרים לתקצוב, ותושבי ראשון לציון והעובדים בה, נדרשים שוב לחכות לתקציב שכבר כמעט הגיע אליהם. ב־2020 רגב ביקרה בעיר והבטיחה את הארכת הקו, אבל כשהייתה בידיה ההזדמנות היא העדיפה כביש נוסף, אז מי נותן ערבות שלא תעדיף שוב פרויקטים אחרים? אלא שבראשון לציון אין מנהיג שיסביר לתושבים שרטוב, אבל זה לא גשם.