47% בשלושה ימים: מה עומד מאחורי הזינוק במניית למונייד?

ברבעון הראשון של השנה עקפה חברת הביטוח הדיגיטלי את תחזיות האנליסטים והעלתה את התחזית השנתית • מציינת כי כמחצית מהתביעות מטופלות כיום באופן אוטומטי מלא באמצעות AI

הנפקת למונייד ב־NYSE / צילום: אתר החברה
הנפקת למונייד ב־NYSE / צילום: אתר החברה

לפני פחות משבועיים נסחרה מניית למונייד בשפל של כל הזמנים, אך מאז היא שינתה כיוון: לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון, מנייתה זינקה בשלושה ימי מסחר בכ-47%. הדוחות פורסמו ביום רביעי שעבר לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ובימי המסחר שלאחר מכן המניה עלתה ממחיר של כ-11.1 דולר למחיר של כ-16.3 דולר, המשקף ללמונייד שווי שוק של מעל 1.1 מיליארד דולר - תוספת שווי של למעלה מ-350 מיליון דולר.

● אודיוקודס מפטרת עד 10% מעובדיה, מתוכם 58 יעזבו מיידית 

למונייד  הוקמה ומנוהלת על-ידי דניאל שרייבר ושי וינינגר, והיא חברת ביטוח דיגיטלי שפועלת בארה"ב ומספקת ביטוחים לשוכרים ובעלי בתים, ביטוחי רכב, חיים ובעלי חיים. ברבעון הראשון של השנה למונייד עקפה את תחזיות האנליסטים והעלתה את התחזית השנתית שלה, וזאת, כפי שציינה החברה בדוח, על אף השפעות האינפלציה והתרחשותם של אסונות טבע ברבעון החולף.

הרבעון הסתיים עם הכנסות של 95.2 מיליון דולר, עלייה של כ-115% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2022. ההפסד הנקי הרבעוני ירד ב-12% ל-65.8 מיליון דולר וה -EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) היה שלילי בגובה 50.8 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 57.4 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסוף הרבעון הראשון היו ללמונייד בקופה 993 מיליון דולר.

למונייד דיווחה ברבעון על גידול של 23% במספר הלקוחות לכ-1.86 מיליון, וגידול של 26% בפרמיה הממוצעת ללקוח, שהביאו יחד לגידול של 56% בסך הפרמיות השנתיות (IFP) ל-653 מיליון דולר. ברבעון השני של השנה למונייד צופה IFP של 665-668 מיליון דולר, הכנסות בגובה 96-98 מיליון דולר ו -EBITDA שלילי בסך 55-58 מיליון דולר. בשנת 2023 כולה התחזית המעודכנת היא ל -IFP של 700-705 מיליון דולר בסוף השנה, הכנסות שנתיות של 392-396 מיליון דולר, וכן EBITDA שלילי בסך 200-205 מיליון דולר .

כמו לא מעט חברות מתחומי הטכנולוגיה, גם למונייד מדגישה את פעילותה בתחום ה-AI (בינה מלאכותית). במכתב למשקיעים נכתב כי תפרט בהמשך על ההשפעות של בינה מלאכותית יוצרת (Generative AI) על עסקיה, אך בשלב זה היא מציינת כי השימוש ב-AI ממשיך לצמצם את החיתום ולשפר אוטומציה בתהליכי עבודה, כאשר כיום כמחצית מהתביעות מטופלות במלואן באופן אוטומטי מלא באמצעות AI.

שי וינינגר, מייסד ומנכ״ל משותף, אמר כי ״ברבעון השלישי של 2022 הפכנו דף ומאז אנחנו צועדים במגמה חיובית לכיוון רווחיות. השגנו את מטרותינו לרבעון הראשון מעל המצופה והצגנו צמיחה בכל הפרמטרים, ועל כן התחזיות שלנו עודכנו בהתאם. למונייד הוקמה ופועלת על בסיס בינה מלאכותית (AI) שמצמצם מיום ליום את החיתום שלה. לאור זאת אנו מעריכים כי ב-18 החודשים הבאים המשקיעים צפויים לראות חיסכון משמעותי במבנה העלויות של החברה, תוך כך שיפור באיכות השירות".

למונייד הונפקה לראשונה בבורסת ניו יורק ב-2020, אחת החברות הראשונות שהנפיקו לאחר תחילת משבר הקורונה, לפי שווי של כ-1.7 מיליארד דולר, ובשיא בתחילת 2021 היא הגיעה לשווי של מעל 10 מיליארד דולר. כאמור לאחרונה נפלה המניה לשפל ששיקף ללמונייד שווי של מתחת למיליארד דולר, אך בימים האחרונים היא התאוששה.

לפי נתונים מוול סטריט ג'ורנל, 12 אנליסטים מסקרים את מניית למונייד, 5 מהם ממליצים עלייה בהמלצות נייטרליות. מחיר היעד הממוצע למניה עומד על 18.35 דולר, גבוה בכ-13% מהמחיר הנוכחי.

חברת ביטוח דיגיטלי נוספת שמקורה בישראל היא היפו, שפרסמה היום (ג') את הדוחות הרבעוניים. היפו  דיווחה על עלייה של 62% בהכנסות ל-39.8 מיליון דולר, ועל הפסד נקי של 69.8 מיליון דולר שהם 3.01 דולר למניה. ה-EBITDA היה שלילי בגובה 52.1 מיליון דולר, לעומת EBITDA שלילי של 48.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. היפו צופה כעת צמיחה של 45% בהכנסות ב-2023, לעומת תחזית קודמת לכ-40%. היא ממשיכה לצפות ל-EBITDA שנתי שלילי של 147 מיליון דולר.