גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המשפחתית החדשה של שברולט מספקת תמורה טובה במחיר תחרותי

שברולט טראקס החדשה משלבת בין מרווח פנים, עיצוב אופנתי ונוחות נסיעה ● יש בשוק מכוניות עם גימור יותר מושקע, אבל זו תמורה טובה ל־150 אלף שקל

שברולט טראקס / צילום: יח''צ
שברולט טראקס / צילום: יח''צ

אם נדמה לכם שלאחרונה כוח הקנייה שלכם בשוק הרכב ירד בצורה חדה, אתם לא טועים. אחרי שנים ארוכות שבהם מחירי הרכב עלו בהתאם לעליית מדד המחירים לצרכן והשכר הממוצע במשק, המגמות החלו להתנתק בשנתיים האחרונות.

מפת הכבישים של ישראל לעשור הקרוב נחשפת: מה יהיה עם הפקקים? | בלעדי
לשכתב ממתחרים על סטרואידים: מה עומד מאחורי אתר אייס? | תחקיר 

על פי הסקירה העדכנית של האוצר, שפורסמה השבוע, בשנים 2021 ו־2022 נרשמה עלייה ריאלית משמעותית במחירי הרכב החדש. עם זאת, הדוח מתייחס בעיקר לשנת 2021, שבה שער השקל ביחס לדולר ולאירו, מטבעות יבוא הרכב העיקריים, היה חזק ויציב. השנה גם החסם הזה נפרץ, והיחלשות המטבע המקומי מגדילה אף יותר את הפער בין ההכנסה הפנויה הממוצעת לבין מחירי הרכב.

התוצאה בשורה התחתונה היא ש"כרטיס הכניסה" לשוק הרכב החדש עלה בתוך שלוש שנים בעשרות אלפי שקלים. מי שלא מסתפק במינימום ומחפש רכב פנאי מרווח למשפחה מורחבת, יגלה שהמחיר הממוצע בפלח זוחל בהדרגה לעבר ה־200 אלף שקלים. לפיכך, כאשר נחת כאן הדור החדש של שברולט "טראקס", בתצורת "קרוסאובר" עם ממדים חיצוניים ופנימיים מכובדים, רשימת אבזור מקיפה ותג מחיר, שנע בין כ־150 לכ־155 אלף שקל, מיהרנו לקחת אותו למבחן. האם מכאן תבוא הישועה?

 

עיצוב חיצוני

חיצונית הטראקס החדש ארוך משמעותית ההדגם היוצא ומציג עיצוב ספורטיבי־אלגנטי עדכני עם פרופיל צד זורם, שמודגש על ידי קשתות גלגלים בולטות וחישוקים גדולים ונאים. החרטום מתהדר בגריל שחור וגדול ובפנסי LED דקיקים ונאים והחלק האחורי וגם הזנב עדכני וידידותי לעין. אמנם הגובה עדיין נמוך בכמה סנטימטרים מזה שמקובל בדגמי קרוס־אובר פופולריים והמתאר הכולל מזכיר סטיישן מוגבהת נוסח סובארו XV. אבל לרכב יש מרווח גחון גבוה יחסית וברמת האבזור הגבוהה בה נסענו, עם חישוקי 18 אינץ' וצבעים עזים, זו בהחלט מכונית נאה, שמקרינה את סטטוס "רכב הפנאי", שהלקוחות בישראל מחפשים ומוקירים.

פנים הרכב

סף הכניסה לתא די נוח לכניסה וליציאה, אם כי מגבלת גובה הגג עדיין דורשת יותר גמישות מאשר ב־SUV "אמיתי". המושבים הקדמיים רחבים, נוחים וממוקמים גבוה יחסית מעל הכביש כדי להעניק ראות טובה לפנים. גם הראות לצדדים ולאחור נטולת הפרעות, למעט בזווית האחורית־צדדית. המרחב הפנימי מרשים בזכות בסיס גלגלים באורך 2.7 מ' ורוחב נכבד. היושבים מאחור נהנים מהרבה מרחב לברכיים ולכתפיים, גם אם הם גבוהים ורחבים מהממוצע, והרצפה השטוחה יחסית משפרת את השימושיות של המושב האמצעי בספסל האחורי ומאפשרת לאכלס בו גם מבוגר שלישי לנסיעות לא ארוכות. מרחב הראש, לעומת זאת, פחות ידידותי לנוסעים גבוהים בהשוואה לכמה מהכלים בשוק.

תא מטען

תא המטען של הטראקס יתקבל בברכה על ידי לקוחות שנוהגים לאכסן את חצי הבית בתוך הרכב. הוא יכול לבלוע מטען בנפח 725 ליטר, מהגדולים בפלח, ויש לו פתח הטענה רחב ורצפה שטוחה שניתן לדחוק לתוכה אופני הרים, שלל מזוודות ומארזים גדולים של איקאה.

מולטימדיה ומצלמות

מערך הפיקוד מיישר קו עם האופנה העדכנית בשוק. בגרסה הבכירה בה נסענו, הוא כלל לוח מחוונים דיגיטלי חד עם גרפיקה נאה ומסך מולטימדיה גדול, אם כי די דליל באפליקציות מובנות. הנדסת האנוש "קלאסית" ויעילה והמתכננים לא הקריבו את השימושיות על מזבח העיצוב המינימליסטי האופנתי. יש ברכב מתגים פיזיים פשוטים וברורים לשליטה במערכת האקלים, פתחי אוורור גדולים ויעילים ומוט הילוכים בתצורה מסורתית.

האבזור התקני סביר, אך אין בתא אופציה לגג חשמלי או למושבים חשמליים. מנגד, יש בו מערך יעיל של מערכות בטיחות אקטיביות, ריפוד דמוי עור ומערכת קול לא רעה. איכות הייצור טובה, כמקובל בכלי רכב מתוצרת קוריאה, אבל איכות חומרי הדיפון מאכזבת ומשקפת תהליך לקיצוץ עלויות. יש אמנם טקסטורות מעניינות פה ושם, אבל החומר הדומיננטי בסביבת הנהג הוא פלסטיק נוקשה.

מנוע וצריכת דלק

הטראקס משווק כיום בכל העולם, וגם אצלנו, עם מערכת הנעה אחת: מנוע טורבו־בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח 1.2 ליטר, שמייצר 139 כ"ס ומומנט של 22.4 קג"מ. זה לא מנוע חזק או מרגש במיוחד, אבל אחרי מבול ההנעות החשמליות וההיברידיות שבהן נהגנו לאחרונה, המנוע הקטן סיפק הפוגה מרעננת.

הוא אמנם לא המנוע הכי שקטבשוק, אבל מספק דחף סביר בהחלט לשימושים נפוצים עם תאוצה ל־100 קמ"ש בכ־9 שניות, משייט ללא מאמץ במהירויות גבוהות על הכביש המהיר ולא מתנגד לטפס לסל"ד גבוה כאשר הוא נדרש להאיץ בעלייה. פגשנו כבר בתיבות הילוכים אוטומטיות יותר זריזות ורהוטות, במיוחד בעת הורדת הילוכים, והצטערנו גם שאין כאן אופציה לשליטה ידנית בהילוכים. ועדיין, אנחנו מעדיפים את התיבה הזו על פני רוב התיבות הרציפות (CVT), שנפוצות בשוק רכבי הבנזין. מנועי שלושה צילינדרים ידועים בצריכת הדלק החסכונית שלהם, אולם כאן בנהיגה נמרצת קשה לחלץ מהרכב יותר מעשרה קילומטרים לליטר.

על הכביש

לא היו לנו הרבה ציפיות מיכולת הכביש של הטראקס, אבל הופתענו לטובה. למרות מתלים רכים יחסית, שכוילו עבור השוק האמריקאי, הרכב לא משחרר יותר מדי נטיית גוף בפניות הדוקות ומבצע העברות משקל די רהוטות על כבישים מתפתלים. גם אחיזת הכביש טובה ואין ספק שחלק מהקרדיט מגיע לצמיגים רחבים ואיכותיים בחתך 55' ספורטיבי. ההיגוי לא מהיר במיוחד אבל הוא משדר מספיק היזון חוזר בפניות ושומר על קשר סביר בין הנהג לגלגלים. הוסיפו לכך משקל עצמי צנוע של כ־1.35 טון בלבד, מאות קילוגרמים פחות אפילו מהחשמליות הצנועות ביותר בשוק, וקיבלתם רכב קליל ונעים לנהיגה. גם נוחות הנסיעה סבירה בהחלט על רוב סוגי המהמורות ולמרות החישוקים הגדולים.

מחיר

שברולט טראקס עולה בישראל כ־151 אלף שקל לגרסת הבסיס והגרסה המאובזרת יותר עולה כ־155 אלף שקל. במציאות הנוכחית, שבה מחיר הפתיחה של משפחתיות כמו קורולה ואלנטרה נושק ל־160 אלף שקל, זהו מחיר כמעט צנוע, שמשקף תמורה מכובדת ומבורכת לכסף עבור מכונית שעומדת בהצלחה ברוב המשימות הטיפוסיות. במיוחד למי שמחפש את המראה והשימושיות של קרוס־אובר מרווח. אמנם בארצות הברית המחיר שלה מתחיל בכ־26 אלף דולר, מה שמעניק מימד אחד למונח "תמורה לכסף", אבל כאן זה לא ארצות הברית.

חלק מהמתחרות

סובארו XV קרוסטרק
160 אלף ש' עולה גרסת הפתיחה העדכנית של ה־XV של סובארו. הרכב מצויד בהנעה כפולה ובמרווח גחון שמאפשר נסיעה בשטח. המנוע מייצר 152 כ"ס

סובארו XV קרוסטרק / צילום: יח''צ

טיוטה קורולה קרוס
172 אלף ש' עולה גרסת הפתיחה של קורולה קרוס. ההנעה היא היברידית חסכונית עם מנוע 1.8 ליטר בהספק 140 כ"ס ותיבה אוטומטית רציפה.

טיוטה קורולה קרוס / צילום: יח''צ

עוד כתבות

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"