בחלל קטן ואינטימי בבאר שבע מתרחשת אחת מחוויות האוכל הכי מיוחדות בישראל

במבנה עות'מאני משופץ בלב העיר העתיקה מארחת השפית לימור עמר כ־15 זרים לחוויית אכילה בת 4 שעות • היין והצ'ייסרים זורמים חופשי, וגם האוכל הנהדר שלה

מנת שישברק ב''ליאמור'' / צילום: חיים יוסף
מנת שישברק ב''ליאמור'' / צילום: חיים יוסף

על "ליאמור"

שפית: לימור עמר
סוג מטבח: מקומי
סוג תפריט: ארוחת טעימות
כמה מנות: 13
כשר: לא (ניתן להזמין אוכל כשר)
מחיר ארוחה ליחיד: 450 שקלים כולל יין
עיצוב פנים: לימור עמר
כתובת: שלושת בני עין חרוד 99, העיר העתיקה, באר שבע
טלפון: 050-9278590
ימים ושעות פעילות: חמישי-שישי: 20:00-24:00
להזמין מקום מראש: כן

"ליאמור" (LiAmor) הוא סטודיו לאוכל בבאר שבע, חלל קטן ואינטימי בלב העיר העתיקה, שבו מתרחש מדי סופשבוע מופע קולינרי של אישה אחת - השפית לימור עמר. בחמישי ובשישי בערב מארחת עמר במבנה עות'מאני משופץ ארוחות פתוחות בסגנון משתה ל־15-12 סועדים, שחולקים שולחן גדול למשך ארבע שעות, במהלכן מוגשות כ־13 מנות בגדלים שונים - מנות ראשונות לחלוקה במרכז השולחן, מנות אישיות המוגשות במהלך הערב ושני קינוחים. לאורך הארוחה נמזג יין מאזור הנגב ומורמים גם הרבה צ'ייסרים של ערק - לחיזוק החוויה ושחרור הסועדים, שלא מכירים זה את זה.

למה בחרנו בו

הערב ב"ליאמור" מתחיל בפאטיו מטופח, שבו מתכנסים האורחים. בזמן שעמר עסוקה בהכנות אחרונות במטבח, בן זוגה שניר מקבל את פנינו, מוזג יין מבעבע ומגיש ביס פתיחה. עמר מסיימת להניח את המנות הראשונות על השולחן והאורחים מתבקשים להיכנס אל תוך סטודיו בעל קירות אבן מקומרים. שניר מוזג יין וצ'ייסר ראשון, והקסם קורה מעצמו: הסועדים מציגים את עצמם באופן ספונטני, מעבירים ביניהם מנות ורשמים, מרכיבים לעצמם ביסים טעימים. מדי פעם יוצאים להפוגה בחצר, מקשקשים, חוזרים לשולחן למנה נוספת. עמר שובת הלב מייצרת כאן חוויה לא שגרתית, שמביאה לבאר שבע משב רוח מרענן: גם ארוחת שפית נהדרת, גם מפגש חברתי. ארבע שעות מהנות של אסקפיזם מושלם.

View this post on Instagram

A post shared by Limor Amar (@limoramar88)

ביו שפית

שפית לימור עמר, 35, נולדה בבאר שבע ומתגוררת בה היום. לדבריה, היא גדלה על סיריה של סבתה העיראקית ותמיד אהבה לבשל, אך מעולם לא חשבה להיות טבחית. אחרי הצבא נרשמה לכמה קורסים בכלכלה באוניברסיטה, אבל מהר מאוד "הבנתי שזה לא בשבילי, אז הלכתי ללמוד בישול בבית הספר 'בישולים'". עם סיום הלימודים היא עברה לתל אביב והחלה להתמקצע בתחום. לאחר שעבדה במספר מטבחים, הגיעה לקבוצת "כתית" ועבדה לצד השף מאיר אדוני שבע שנים, במהלכן הקימה איתו מסעדות ברחבי העולם. בקורונה הכל נקטע ועמר חזרה הביתה, לבאר שבע, אך הפעם החליטה להישאר בעיר וליצור בה. החלום שלה היה לפתוח מסעדה קטנה שבה היא תוכל לעשות הכל מהכל - גם ללכת לשוק בבוקר, גם לבשל וגם לארח.

עוד בסדרהלכל הכתבות

הצג עוד

מנת הדגל

● שישברק

כיסונים ממולאים בחומוס על קרם תירס, טייק אוף של עמר על מנת השישברק המסורתית (כיסונים ממולאים בבשר ומבושלים ביוגורט): כיסונים ממולאים בחומוס המתובל בכמון ובהרט, מבושלים בחמאת יוגורט חמצמצה. בהגשה הם מסוננים מהרוטב ומונחים על קרם תירס טרי ומתקתק; אבקת תירס שרוף מפוזרת מעל.

מנת האינסטגרם

● צדפת ים

פנכת קרקר פריך מאורז שחור, דמוי צדפה, ממולא בריבת אצות, "יהלומי" סויה לבנה, טטאקי דג ים, איולי יוזו ופרח דבש. זוהי המנה שלרוב פותחת את הסעודה, ואוכלים אותה בליווי יין מבעבע, בחצר שבה מתכנסים לתחילת הארוחה. הטעמים המזרחיים שבמנה (כמון, פפריקה) בשילוב הטעמים האסייתיים (אצות, סויה) מעידים על הצהרת הכוונות של עמר, שטעמה עולם אבל גם מחוברת לבית.

הקינוח

● גרניטה אובליפיחה / תות

אובליפיחה הוא פרי חמצמץ ועפיץ, בו משתמשים לרוב בתעשיית הקוסמטיקה. עמר נחשפה לו בעת שהותה בקייב והתאהבה. בישראל היא קונה את הפרי קפוא ומכינה ממנו גרניטת אובליפיחה והדרים. היא מוגשת עם צנוברים וקציפת "דניאלה" (קציפת רוויון ווניל). מדי פעם עמר מחליפה את האובליפיחה בפרי עונתי אחר, למשל תותים.

קינוח גרניטה / צילום: חיים יוסף
 קינוח גרניטה / צילום: חיים יוסף

תפריט היין

כיאה לסטודיו אוכל בנגב, עמר מגישה במהלך הארוחה שלושה יינות (לבן, רוזה ואדום) של יקב "רמת נגב" ממושב קדש ברנע שעל גבול מצרים. בין כוס לכוס מוזגים בני הזוג צ'ייסרים של "ערק הבית" - ערק זחלאווי שעמר מערבבת עם מקל אקסוס (ליקריץ'), המעצים את הטעם והארומה של המשקה האניסי וצובע אותו בכתום בוהק.

השירות

אין כאן שירות במובן הקלאסי - לימור ושניר מתפעלים את כל האירוע בעצמם: מבשלים, מצלחתים, מארחים, מוזגים, מגישים, מפנים, שוטפים כלים. אין מלבדם איש על הסט, והם עושים את העבודה בחום ובנועם הדרושים לאירוח אינטימי מהסוג הזה.

מה עוד אכלנו

● טארטלט תירס עם טורו טונה, פרמזן וטוגראשי
● "לחם וחברים": חמאת שום שחור מוקצפת; ריקוטה וריבת שרי, תות והברנו; שקדים לבנים, שקדים ירוקים וג'ינג'ר
● לדר שושקה ממולא בבורגול, צנוברים, גבינת טולום וזעתר
● "פריקסה": תפוח אדמה ראטה, טאטקי טונה, זיתי טאסוס, אריסה וחלמון כבוש
● DIY - עלים פריכים, קרפצ'ו דג, בלאדי מרי, פאף אורז שחור
● עלי גפן ממולאים באורז
● "קובניי ניי": טרטר וסשימי דג, יוגורט עיזים ועלים ירוקים
● "סבתא עשיתי קובה": קובה ממולאת זנב מפורק, יוגורט־זעפרן, חמציצים ונענע
● "ביט&מור": ספגטי סלק, דג נא, קציפת רוויון ויוזו ואגוזי פיקאן
● "שישברק": כיסונים ממולאים בחומוס על קרם תירס
● "ריזוטו על'ה סוף אביב": בורגול, מוסר ים בחמאה לבנה וציר חום עם כרוב ערבי
● "תרגיל בהתעוררות": קרמבל חמאה חומה וקרמבל יוגורט, פטיסייר חלב מרוכז, טופי, גלידת קרמל וזעתר, טוויל חמאה ואבקת קפה שחור
● גרניטה תות עם קציפת "דניאלה"

סה"כ לארוחה בת 13 מנות (ללא טיפ, כולל יין): 450 שקלים לאדם