נדל"ן מניב | בלעדי

הנדל"ן המניב מתעורר? קרן תימורה רוכשת מריט 1 שני נכסים בכ־131.5 מיליון שקל

מדובר בעסקת נדל"ן גדולה שלישית בתוך כשבוע – הפעם באזור התעשייה הצפוני של לוד • משקפת מחיר של כ־6,865 שקל למ"ר • שני הנכסים משתרעים על פני כ־16,260 מ"ר, ומיועדים להשבחה בידי הקרן

שני הנכסים שרכשה קרן תימורה ברחוב המלאכה, לוד / צילום: דור קדמי
שני הנכסים שרכשה קרן תימורה ברחוב המלאכה, לוד / צילום: דור קדמי

לאחר חודשים אורכים של קיפאון - שלוש עסקאות נדל"ן מניב גדולות בתוך פחות משבוע: קרן תימורה, אשר עוסקת ברכישה, בהשבחה ובניהול של נכסים, מודיעה היום (א') על רכישת שני נכסים באזור התעשייה הצפוני של לוד, תמורת כ־131.5 מיליון שקל. את הנכסים היא רוכשת מקרן ריט 1. מדובר בעסקה הגדולה השלישית בתחום הנדל"ן המניב בימים האחרונים, לאחר עסקת הענק במתחם הבורסה ברמת גן, עליה דיווחנו כאן לראשונה, ורכישת מחצית מבניין בתל אביב על ידי מגדל ביטוח.

שתי הקרנות חתמו לאחרונה על הסכם במסגרתו היא תרכוש את מלוא הזכויות בשני הבניינים - בנייני תעשייה ברחוב המלאכה 4 ו־6 בלוד. בבניינים נמצאים, בין היתר, משרדי החברה למתנ"סים של עיריית לוד. הנכסים משתרעים על שטח עילי של 16,260 מ"ר, על מגרש בשטח 7.2 דונמים. הם כוללים גם כ־300 מקומות חניה, רובם בחניה תת־קרקעית.

התמורה בעסקה משקפת מחיר של כ־6,865 שקל למ"ר וכ־70,000 שקל למקום חניה. שכר הדירה הממוצע בשני הבניינים עומד על כ־47 שקל למ"ר. אזור התעשייה הצפוני של לוד, שבו נמצאים שני המבנים, מתאפיין בשימושי משרדים, תעשייה ואחסנה, בשוכרים מהמגזר השלישי (ארגונים חברתיים), בחברות שילוח ובחברות הייטק.

קרן תימורה, המנוהלת על ידי דודי נג'מי ועו"ד גיא שעיה, מתמקדת ברכישה, בהשבחה ובניהול השקעות בנכסי תעסוקה, תעשייה ולוגיסטיקה. כיו"ר הקרן מכהן עודד שמיר, שניהל בעבר את החברות מבני תעשייה, כלכלית ירושלים ונכסי אזורים, ושימש גם כיו"ר נתיבי ישראל. מהקרן נמסר, על רקע העסקה, כי בכוונתה לגבש בשנים הקרובות פורטפוליו נכסים בהיקף של מיליארד וחצי שקל.

המנכ"לים המשותפים של תימורה, נג'מי ושעיה: "אזור התעסוקה הצפוני של לוד נהנה מביקושים גדולים, שצפויים לעלות בשנים הקרובות בזכות המקום הייחודי שבו הוא נמצא והתנאים הסביבתיים. אנחנו מאמינים ביכולת השבחת הנכסים של תימורה בהתאם לאסטרטגיית הקרן".

נזכיר כי קרן תימורה רכשה לפני כמעט שנה את בניין קורקס ברעננה תמורת 110 מיליון שקל. הקרן הוקמה בתחילת 2022, בעקבות גיוס של 250 מיליון שקל, בהובלת כלל ביטוח, שהשקיעה בקרן 200 מיליון שקל. בספטמבר האחרון השלימה גיוס ל-450 מיליון שקל.