מה הופך את הפרסומת של שופרסל לאהובה ביותר השבוע?

הפרסומת של שופרסל, קמעונאית המזון הגדולה בישראל, מובילה בפער משמעותי מבחינת אהדת הצופים, בזכות השימוש בדמותה של אירנה מ"ארץ נהדרת" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לויזה כאל, אך היא אינה מתברגת במדד

ליאת הר לב ("אירנה") בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
ליאת הר לב ("אירנה") בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

כמעט כל דבר בחיים עולה כסף, כמעט לכל אחד יש חשבון בנק, וגם מי שאין לו משכנתה "על הראש", מכיר מישהו אחר שיש לו אחת כזו. במילים אחרות, לא בכדי הפרסומות של הבנקים הן הזכורות ביותר שבוע אחרי שבוע במדד של גלובס וגיאוקרטוגרפיה - אבל לא בהכרח האהובות ביותר. הפעם בנק לאומי הוא זה שמוביל במדד הזכירות, עם 15.9%, בפער משמעותי מדיסקונט, מזרחי טפחות והפועלים.

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לויזה כאל, עם כ־1.57 מיליון שקל. הפרסומת מציעה כיוון עכשווי וקצבי, באמצעות צירופו של עברי לידר לפרזנטור הוותיק מרק איווניר. הפעם ההבטחה היא לנפק את "הכרטיס הכי מוגזם לרכישות בחו"ל", באמצעות שיר של לידר שגורם לו להיסחף ולשכוח את עצמו בשדה התעופה (למי מאיתנו זה לא קרה. מוגזם!) - אבל הפרסומת נותרת מחוץ לדירוג.

עברי לידר בקמפיין ויזה כאל / צילום: צילום מסך
 עברי לידר בקמפיין ויזה כאל / צילום: צילום מסך

לעומת זאת, הפרסומת של פרטנר, שלפי נתוני יפעת היא השנייה השבוע מבחינת השקעה בפרסום (1.47 מיליון שקל), מהווה המחשה מצוינת לקו החשיבה "בואו נעשה את מה שעובד".

סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: גבע טלמור
 סטטיק בקמפיין פרטנר / צילום: גבע טלמור

בדיוק כמו בדאחקה של המותג קליק (שלא התברגה בדירוג), הפרזנטור סטטיק שר שיר מפעם ("יום יבוא" של רותי נבון), בהתחלה בגרסה רגועה ולאחר מכן בקצב מהיר יותר. הפרסומת מתברגת במקום הרביעי בזכירות והשני באהדה.

במקום השלישי מבחינת השקעה כספית נמצאת המתחרה פלאפון, עם כ־1.4 מיליון שקל - אך היא אינה מתברגת בדירוג.

בשופרסל ורשת Be יצאו השבוע בשיתוף־פעולה עם חברת דיסני העולמית, כחלק מחגיגות 100 שנים למותג הילדים האהוב, שבמסגרתו על כל 100 שקל מקבלים בובה מתוך קולקציה של 24 בובות (עד 4 ברכישה אחת).

 

המהלך מלווה בפרסומת בכיכובה של ליאת הר לב, שהייתה יכולה להוביל לבדה את כל קמפיין הרשת. מתברר ש"אירנה" מעדיפה את סימבה על פני כולם ("האקונה בטטה"), אבל יוצא לה לקבל דווקא את נמו. כצפוי, זו הפרסומת האהובה ביותר השבוע, בפער משמעותי מהאחרות, אך היא ממוקמת רק במקום השמיני מבחינת זכירות.

דמות נוספת שאהודה על הציבור - הפעם אמיתית - זו "ההיא מיד2", מאיה ורטהיימר. לפי הפרסומת, היא כמו כולם או שכולם כמוה, ולפי הטבלה, המסר עבר.

השקעה נמוכה

ההשקעה בפרסום עולה מעט אך עדיין נותרת נמוכה: 29 מיליון שקל השבוע, לעומת 27 מיליון שקל בשבוע שעבר.

המשרדים האהובים

גליקמן־שמיר־סמסונוב, מקאן תל אביב וראובני־פרידן אחראים לפרסומות האהובות ביותר, לפי הסדר: ביטוח ישיר, פרטנר ויד2.

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.