הצחוק בריא למאוחדת: הטורטלים מתברגים במקום הראשון באהדה

הפרסומת של קופת החולים עלתה בתחילת השבוע וזכתה מיד לחיבת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק לאומי, והמושקעת ביותר היא של בנק ONE ZERO, שעבר לעבוד עם משרד הפרסום פרסמן ברוך

קמפיין קופת־חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך
קמפיין קופת־חולים מאוחדת / צילום: צילום מסך

אין דבר טוב יותר מצחוק בריא, ולא צריך להיות רופא כדי להבין זאת. מספיק להיות פרסומאי שרוצה את תשומת־הלב של הצופים. עדות טרייה לכך התקבלה השבוע, כאשר הפרסומת החדשה של קופת־חולים מאוחדת עלתה ביום ראשון, ומיד התמקמה במקום הראשון בדירוג הפרסומות האהובות ביותר.

הפרסומת נועדה לקדם שירות המציע מפגש וידאו אונליין עם כ־1,500 רופאי ילדים, שהם הרופאים האישיים של המשפחה. לשם כך נשלחו "הטורטלים" (אסי כהן ועלמה זק) לחופשה על אי רחוק, עם תקלה קלה: צורך ברופא עבור הבן לנסלוט. בעוד האם "מבינה עניין", האב חוכר מסוק - מה שמוביל ל"חפירות" על חכירות. התוצאה מצחיקה מאוד, וניתן להניח כי המקום האחרון בזכירות הוא רק בגלל תזמון העלייה לאוויר. 

מהגביע של ארגנטינה ועד הפשטות של בריטיש: ההברקות הפרסומיות בקאן 
המכללה למינהל משקיעה מיליוני שקלים בקמפיין ה־AI הטלוויזיוני הראשון בארץ
לשכת הפרסום הממשלתית רושמת שנת שיא, אבל לא כולם נהנים מההשקעה

 

לצד מאוחדת יש השבוע רק עוד שתי פרסומות חדשות: של תנובה ובנק הפועלים. חברת המזון מציעה לצרכנים לבחור בטריות על פני נוחות (של הזמנה מבחוץ, למשל). לא בטוח שהם ירוצו לאמץ את ההצעה, אבל הפרסומת מתמקמת במקום התשיעי בזכירות והשישי באהדה. בבנק הפועלים מדגימים מהו עו"ש מקזז באמצעות ביקור בחנות פיצוחים, ומתברגים במקום החמישי בזכירות אך האחרון באהדה.

הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק לאומי - השילוב בין גל תורן לפבלו רוזנברג, שכבר הוכח כמוצלח בתוכנית הטלוויזיה המשותפת שלהם ב"כאן 11", עובד גם כאן. הפרסומת מתברגת במקום הרביעי באהדה.

קמפיין בנק לאומי / צילום: מיכה לובטון
 קמפיין בנק לאומי / צילום: מיכה לובטון

על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לבנק הדיגיטלי ONE ZERO, עם כ־1.3 מיליון שקל. לפני פחות משבועיים עבר התקציב לידי פרסמן ברוך, והפרסומת הראשונה של המשרד מבוססת על פורמט שאלות־תשובות, שמטרתו להעביר את המסר שהבנק מטפל עבור הלקוחות בדברים שמטרידים אותם, 24/6. הפרסומת מתברגת במקום השביעי בזכירות והתשיעי באהדה.

קמפיין בנק one zero / צילום: צילום מסך
 קמפיין בנק one zero / צילום: צילום מסך

במקום השני מבחינת השקעה נמצא תמי 4 של שטראוס מים עם כ־1.25 מיליון שקל. הפרסומת, שבה עידן חביב מבלבל בין התמכרות למכשיר תמי 4 להתמכרות לטלפון, אינה מתברגת בדירוג.

המפרסם השלישי בהשקעה הוא בנק מזרחי טפחות, עם כ־1.2 מיליון שקל. הפרסומת, שלכאורה מפרגנת למתחרים על כניסה לתחום השירות ולמעשה עוקצת אותם, מתמקמת במקום השלישי בזכירות.

נחכה ונראה 
הפרסומת החדשה של Yellow, שבה מתארח צדי צרפתי, גררה השבוע תגובות בברנז’ת ענף הפרסום. בינתיים היא עדיין לא חוצה את רף הזכירות הדרוש כדי להיכנס לדירוג.

משקיעים פחות
ההשקעה בפרסום נמצאת בירידה: מ־38 מיליון שקל בשבוע שעבר, ל־34 מיליון שקל השבוע.

המשרדים האהובים
לשלוש הפרסומות האהובות ביותר אחראים LEAD (מאוחדת) ואדלר־חומסקי & ורשבסקי (דיסקונט ובזק).

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל לרבות החברה הערבית.