דאו ג'ונס מתפצל מהמדדים האחרים בוול סטריט ולא נכנע למגמת הירידה

מדד הנאסד"ק מפגין חולשה, אחריו מקרטע ה-S&P 500, אבל הדאו ג'ונס לא מיישר איתם קו • הוא אף יצר לעצמו תמיכה ברמת ה-35,060 נקודות • אם פתחתם פוזיציית שורט על המדדים האחרים, כדאי שתרחיבו את שדה הראייה

 

מה זה ניתוח טכני?

שיטה לקבלת החלטת השקעה בשוקי ההון, שמתבססת על התנהגות השוק. הגרף הוא התוצאה הסופית של משוואת קבלת ההחלטות של כל המשקיעים בשוק, ובכך מגלם את כל המידע הרלוונטי להחלטה

הכותב הוא מנתח טכני, בורסה גרף מקבוצת Guideline

בעוד שמדדי המניות האמריקאיים נאסד"ק ו-S&P 500 נוזלים מטה, הדאו ג'ונס נותר בשלוותו הסטואית, כאילו כל הסיפור לא נוגע לו. גם אם ביצעתם פעולות הגנתיות, בין שבאמצעות אופציות או ברכישת תעודות סל בחסר על שני המדדים האחרים, מה שיקבע את גורל הפוזיציה שלכם הוא דווקא הדאו ג'ונס. ה"טריו" הזה שנוטה לנוע יחד גם בטווחים קצרים, מתנהג הפעם אחרת. הנאסד"ק הוא החלש ביותר ואחריו מקרטע ה-S&P 500, ואילו הדאו בחר להתנהג אחרת. אז גם אם פתחתם פוזיציית שורט על האחרים, כדאי שתרחיבו את שדה הראייה בחיפוש אחר מה שבדרך כלל נמצא מחוץ לאור הזרקורים. 

ניתוח | הדולר מתקרב לשיא חדש מול השקל. אלו הסיבות 

לו הייתי מחליט לנתח את אחד משני המדדים האחרים, הייתי כנראה פותח בציון העובדה שהם מצויים במגמת ירידה בגרף היומי. ולא רק זאת, אלא ששניהם שברו רמות תמיכה - אזורי ביקוש על הגרף - והפכו אותן לרמות התנגדות. בחזקת מי שהיה קונה הפך למוכר.

■ בשונה מהרגיל, הדאו ג'ונס מצוי עדיין במגמת עלייה מלאה בגרף היומי. נקודות השיא והשפל בו מסודרות במבנה עולה. בניגוד לשניים האחרים, ששברו כאמור רמות תמיכה ראשונה ושנייה (4,533 ו־4,477 נקודות ב־S&P, ו־14,027 ולאחר מכן 13,817 נקודות בנאסד"ק) ואף הפכו אותן לרמות התנגדות, הדאו לא שבר כלום. להיפך הוא יצר לעצמו תמיכה שלא הייתה קיימת קודם ברמת 35,060 הנקודות, ולמעשה משדר שהקונים עדיין שם. וזה מטריד.

■ הממוצעים הנעים - בשני המדדים האחרים הם ביצעו "קרוס" שבו הממוצע הקצר חצה את הארוך כלפי מטה. תופעה מוכרת בעתות של היפוך כיוון. בדאו ג'ונס התבצע קרוס אך "במשורה", קטן וכמעט חסר משמעות כפי שנראה על הגרף, באופן שלא מעיד על שינוי כיוון או התגברות המומנטום השלילי.

■ המאבק בין קונים למוכרים - כפי שבא לידי ביטוי בנרות של השבוע האחרון. נראה שעל הדאו שום דבר לא משפיע. שימו לב לנרות הרביעי והחמישי מהסוף; האחרון הוא נר ירוק עם גוף גדול ומעיד על כניסה של קונים, ומיד לאחריו "נר של קונים". שום אפקט, שום השפעה, אין עליות. ומאחר שאם הקונים מגיעים ואין לכך השפעה, אמורות להגיע ירידות. אז אמורות...

שימו לב לנר השני והשלישי מהסוף: בדיוק הפוך - האחרון הוא נר אדום דומיננטי המעיד על שליטה ברורה של המוכרים. השני מהסוף הוא נר של מוכרים. אחרי נרות כאלה ירידה היא דבר טבעי. אבל אין שום דבר טבעי בהתנהגות של הדאו ג'ונס.

בכל מקרה, משהו מוזר עובר על שוק המניות האמריקאי.