בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; מניות האנרגיה צללו בכ-2%

וול סטריט ננעלה באדום על רקע נתוני המאקרו המאכזבים שפורסמו בסין • מדד הנאסד"ק ירד בכ-1.1% • האינפלציה בקנדה עלתה מעל התחזיות • הריבית ברוסיה קופצת בניסיון לעצור את נפילת הרובל • ביפן פורסם כי התמ"ג רשם עלייה מרשימה של 6% בקצב שנתי ברבעון השני של השנה, גבוה בהרבה מהצפי שעמד על 3.1%

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בירידות שערים. מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 ירדו בכ-1.1% כל אחד. מדד הדאו ג'ונס השיל מערכו כ-1%.

מניות האנרגיה הובילו את המגמה השלילית וירדו במעל ל-2% בעקבות הירידות החדות שרשמו מחירי הנפט.

במקביל, מניות טסלה , אפל , אמזון  מטא   ומיקרוסופט  ננעלו בירידות שערים.

בשוק הפורקס העולמי האירו נסחר ביציבות מול הדולר. הליש"ט התחזק בכ-0.1% מול המטבע האמריקאי והין נסחר ביציבות מול הדולר.

בשוק האג"ח הממשלתי בארה"ב, התשואה על אג"ח ח-10 שנים עלתה ב-3 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.2%. מנגד, התשואה על אג"ח לשנתיים ירדה בכ-2 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.94%.

21:35

מגמה אדומה בוול סטריט. הנאסד"ק יורד בכ-0.8% והדאו ג'ונס נסחר בשיעור דומה.

מניות הבנקים בנק אוף אמריקה , ג'יי פי מורגן , סיטיגרופ  ווולס פארגו ממשיכות במגמה השלילית לאחר שסוכנות הדירוג פיץ' הזהירה כי היא צפויה להוריד את דירוג האשראי למספר בנקים בארה"ב. 

מחירי הנפט ממשיכים להיסחר במגמה שלילי. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על 85 דולרים ומחירה של חבית מסוג WTI עומד על 81.8 דולרים.

20:12

הירידות בוול סטריט מתחזקות: הנאסד"ק יורד ב-0.8%, ה-S&P 500 משיל מערכו כ-0.9% והדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה.

בולטות לשלילה מניות טסלה , אמזון  פייפאל   וניאו  שנסחרות בירידות שערים.

מניית חברת האשראי דיסקבר פיננשיאל סרוויסס נסחרת בירידות חדות לאחר שהודיעה כי יו"ר מנכ"ל רוג'ר הוקצ'ילד מסיים את תפקידו ויוחלף על ידי ג'ון וון.

מנגד, מניית אנבידיה  ממשיכה במומנטום החיובי לאחר שקיבלה המלצות חיוביות ממספר בתי השקעות לקראת פרסום דוחותיה בשבוע הבא.

בשוק הפורקס העולמי, האירו מתחזק בכ-0.1% מול הדולר. הליש"ט מתחזק בכ-0.4% מול המטבע האמריקאי ומול הין, הדולר נסחר ביציבות.

בשוק האג"ח הממשלתי בארה"ב נרשמת מגמה מעורבת. התשואה ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.2% והתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.94%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט צוללים בכ-2%. מחירה של חבית מסוג ברנט עומד על כ-84.7 דולרים ומחירה של חבית מסוג נפט גולמי עומד על 80.1 דולרים.

18:53

בורסות אירופה ננעלו בירידות שערים: מדד הדאקס ננעל בירידות של כ-0.9%, הקאק הצרפתי השיל מערכו 1.1% והפוטסי הבריטי צלל בכ-1.6%.

גם בוול סטריט, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.6% והדאו ג'ונס משיל מערכו כ-0.8%.

17:29

הירידות בוול סטריט מתחזקות: מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס יורדים בכ-0.8% כל אחד.

מניות הבנקים בנק אוף אמריקה , ג'יי פי מורגן , סיטיגרופ  וולס פארגו  רושמות ירידות חדות לאחר שסוכנות הדירוג פיץ' הזהירה כי היא צפויה להוריד את דירוג האשראי למספר בנקים בארה"ב. 

מאקרו ארה"ב: מדד הייצור של האמפייר סטייט ירד בחודש אוגוסט ב-19 נקודות לעומת הצפי המוקדם שציפה לירידה מתונה יותר של נקודה אחת בלבד.

16:31

פתיחה שלילית בוול סטריט: מדד הנאסד"ק יורד בכ-0.3% והדאו ג'ונס משיל מערכו כ-0.4%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה קלות ונסחרת סביב 4.2%. התשואה לשנתיים יורדת קלות ונסחרת סביב 4.95%.

מאקרו ארה"ב: המכירות הקמעונאיות בחודש יולי עלו ב-0.7% בקצב חודשי, מעל הצפי המוקדם שחזה עלייה מתונה יותר של כ-0.4%. בחישוב שנתי, המכירות הקמעונאיות עלו בכ-3.17% לעומת התחזיות המוקדמות שעמדו על 1.5%.

מאקרו קנדה: מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יולי ב-0.6% בקצב חודשי (צפי - 0.3%). האינפלציה השנתית גם הפתיעה את התחזיות כאשר עלתה בשיעור של כ-3.3% בעוד הצפי המוקדם עמד על 3%.

15:20

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. גם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות ירידות.

מניית ריסקיפייד  עולה במסחר המוקדם בניו יורק לאחר שהחברה עקפה את התחזיות ברבעון השני (רשמה איזון בשורה התחתונה ולא הפסידה) והודיעה על תוכנית לרכישה עצמית של מניות תמורת עד 75 מיליון דולר.

גם אנבידיה  מטפסת לאחר שקיבלה המלצות חיוביות מכמה בתי השקעות לקראת פרסום דוחותיה בשבוע הבא.

14:41

אנליסט בסוכנות דירוג האשראי פיץ' מזהיר כי הסוכנות עלולה להוריד דירוג לעשרות בנקים בארה"ב, כולל לגדולים ביותר. בחודש יוני הורידה פיץ' את ההערכה שלה לגבי איתנות המערכת הבנקאית בארה"ב אולם השינוי עבר "מתחת לרדאר" ולא עורר בהלה מכיוון שלא היה מדובר בהורדת דירוג לבנקים מסויימים אלא רק הערכה כללית. עם זאת, האנליסט כריס וולף אומר בריאיון ל-CNBC כי הורדת דירוג ברמה אחת לסקטור בכללו, מרמה של -AA לרמה של +A, תיאלץ את האנליסטים של פיץ' לבצע הורדות דירוג גם להרבה בנקים.

חברת טסלה  ממשיכה במלחמת המחירים שלה. החברה הכריזה כי תשווק שני דגמים חדשים של רכבי S ו-X שלה בעלי טווח מוקטן וזולים בכ-10,000 דולר לעומת מחירי הדגמים הנוכחיים שלה.

חברת הום דפוט  דיווחה היום על רווח של 4.65 דולר למניה ברבעון האחרון, גבוה ב-20 סנט מצפי האנליסטים. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של 42.92 מיליארד דולר ברבעון, גבוה בכ-700 מיליון דולר מהצפי.

13:42

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. מדד הדאקס יורד בכ-1.2%, הפוטסי נסוג ב-1.6% והקאק רושם ירידה של כ-1.4%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

חברת ברקשייר האת'וואיי  רכשה במהלך הרבעון השני מניות בחברות הבנייה די.אר הורטון , לנאר  ו-NVR . כך על פי הדיווח הרבעוני של החברה ל-SEC.

במסחר באג"ח של המימשל האמריקאי התשואות ממשיכות לטפס גם היום. תשואת האיגרת ל-10 שנים עולה בעוד 5 נקודות בסיס עד לכ-4.23% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה קלות ל-4.97%.

12:00

בורסות אירופה נסחרות כעת במגמה שלילית. מדד הדאקס יורד בכ-0.7%, הפוטסי נסוג ב-1.2% והקאק רושם ירידה של כ-0.8%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

מוסקבה בקרב בלימה על הרובל: הבנק המרכזי הרוסי הודיע היום (ג') על החלטתו להעלות את הריבית מ-8.5% ל-12%. זו אמנם העלאת ריבית שנייה ברציפות, אבל היא החדה ביותר מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022. מהבוקר, הרובל כבר זינק מכ-95.3 לדולר ל-98.2, וזאת לאחר שאתמול כבר חצה את רף ה-100 - לראשונה מאז מרץ אשתקד. למעשה, רובל הוא בין שלושת המטבעות בעלי הביצועים הגרועים ביותר בשנה האחרונה מול הדולר, עם שחיקה של 22%. "הצעד נועד להגביל את סכנות התייצבות המחירים", נמסר מטעם הבנק המרכזי הרוסי.

10:10

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות.

בטוקיו ננעל המסחר בעלייה של כ-0.6% במדד הניקיי. מדד ההנג סנג יורד בכ-0.8% לקראת סיום המסחר בהונג קונג, והקוספי נסוג בשיעור דומה. 

07:50

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום לאחר פרסום נתוני מאקרו בסין וביפן (על כך בהמשך). בטוקיו רושם מדד הניקיי עלייה של כ-1%, ומנגד מדד ההנג סנג יורד בכ-0.8%, והקוספי נסוג בשיעור דומה. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת עליות קלות. זאת לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות, בהובלת מניות השבבים: מדד הדאו ג'ונס טיפס בכ-0.1%, מדד הנאסד"ק עלה בכ-1%, ומדד נ-S&P 500 רשם עלייה של כ-0.6%. 

במשך 60 שנה הוא היה המיליארדר הכי אגרסיבי בוול סטריט. עכשיו האימפריה שלו בסכנה

למרות העליות החדות שנרשמו בחודשים האחרונים בוול סטריט, מייקל ברי ממשיך להאמין שמגמה שלילית משמעותית תפקוד את השווקים בארה"ב בקרוב. ברי, המשקיע האמריקאי הידוע ומייסד קרן הגידור Scion Capital שחזה את המשבר הפיננסי הגלובלי ב-2008, החזיק בפוזיציות שורט משמעותיות על מדד ה-S&P 500 ומדד הנאסד"ק 100 בסוף חודש יוני, כך לפי דיווח ל-SEC שהתפרסם אתמול. במקביל הוא מכר מניות שהחזיק בבנקים בארה"ב וכן בעליבאבא הסינית.

ברי ידוע בציוצים שלו המזהירים מפני אבדון מתקרב. בתחילת פברואר השנה שיגר ברי הנחיה פשוטה לסוחרים בציוץ מילה אחת בטוויטר: "תמכרו" אולם כחודש לאחר מהן הוא הודה כי טעה, ובגדול.

כלכלת סין ממשיכה להפגין חולשה. בסין פורסמו היום נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יולי, שרשמו עלייה של 2.5% לעומת יולי אשתקד. כלכלנים ציפו לעלייה של 4.5%. גם נתוני התפוקה התעשייתית אכזבו עם עלייה של 3.7% ביולי, מתחת לצפי הכלכלנים שעמד על 4.4%.

ביפן, מנגד, פורסם כי התמ"ג רשם עלייה מרשימה של 6% בקצב שנתי ברבעון השני של השנה, גבוה בהרבה מהצפי שעמד על 3.1%.

בארה"ב יתפרסמו היום נתוני המכירות הקמעונאיות. 

בשוק האג"ח בארה"ב, האג"ח הממשלתיות רשמו ירידות אתמול, והתשואות המשיכו לעלות. התשואה על אג"ח ל־10 שנים עלתה קלות סביב 4.19%, בעוד התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה בכ-7 נקודות בסיס ל-4.96%.