גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסודות של ימ"מ: הכירו את יחידת המשטרה שעקפה את חברותיה הצבאיות בסיבוב

יחידת העלית של המשטרה, בשיתוף עם שב"כ וכוחות נוספים, חילצה השבוע את החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר מלב מחנה הפליטים רפיח ● מעט מאוד נכתב על ימ"מ, אך בשנים האחרונות הפכה היחידה לפנים של המבצעים המיוחדים לשחרור חטופים ● "את המיונים עוברים אחוזים קטנים", מספר בכיר לשעבר במערכת הביטחון. "בשבוע שעבר הצטרפו ליחידה כ־16 לוחמים חדשים מתוך אלפים"

הימ''מ / צילום: דוברות המשטרה
הימ''מ / צילום: דוברות המשטרה

מבצע "יד זהב" לחילוצם של החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר ממחנה הפליטים רפיח שברצועת עזה, העניק טעימה קטנה לציבור הישראלי מהיכולות של כוחות הביטחון. פעולת החילוץ החלה בלילה שבין יום ראשון לשני בשעה 01:49, כשלוחמי ימ"מ ושב"כ פרצו למבנה בו שהו החטופים באמצעות הפעלת מטען ואש בעוצמה רבה. בתום פעולה מורכבת, הכוחות חילצו והשיבו אותם בחזרה לשטח ישראל.

WSJ | האיש שמונע שליטה של הרשות הפלסטינית בעזה 
שאלות ותשובות | בדרך לניקוי רפיח ישראל תפגוש את מנהרות המזומנים של חמאס 

"הפעולה הזו היא דוגמה מצוינת ליכולת הייחודית של מדינת ישראל להוציא לפועל מבצעים בין ארגוניים, שהם נדירים מאוד במדינות אחרות", אומר לגלובס ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר והיום עמית בכיר במכון ירושלים לאסטרטגיה ולביטחון, אלוף (במיל') יעקב עמידרור. "ישראל הצליחה לבצע פעולה בה השתתפו מספר כוחות, בהם שב"כ, משטרה, חילות יבשה ואוויר - והכול תחת פיקוד אחד שניהל את האירוע בצורה נכונה".

מבצע חילוץ החטופים נוהל ממטה שב"כ שבתל אביב, ובו השתתפו גם לוחמי שייטת 13, חטיבה 7 וחיל המודיעין. בזמן שהכוחות שהו בשטח וחילצו את החטופים, בחמ"ל שב"כ נכחו ראש השירות רונן בר, הרמטכ"ל הרצי הלוי ומפכ"ל קובי שבתאי, לצד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

בדרך כלל, אם הפעילויות מתבצעות ברובן על ידי כוחות צה"ל, אז הצבא הוא הגוף שמקבל את ההחלטות המבצעיות. כך גם לגבי מבצעים שמבצעים שב"כ או משטרה. אך במבצע האחרון לשחרור החטופים, היה מדובר באירוע מורכב בו כל הכוחות השונים וכל המפקדים צריכים להיות מסונכרנים.

"במבצעים הללו, האחריות עוברת על פי השלב בפעולה", מסביר עמידרור. "בשלב ההגעה אל היעד, שב"כ מנהל את האופרציה כי הוא מכיר את השטח הכי טוב, וכאשר צריך להיכנס פנימה, אל תוך המבנים, אז ימ"מ עוברת לנהל את האירוע כי היא הכוח המבצע של הפעולה". כך, הפכה היחידה המשטרתית המסווגת לפנים (המכוסות, כמובן) של מבצע החילוץ.

ימ"מ היא יחידת העלית של משמר הגבול המתמחה בחילוץ בני ערובה. מלבד שחרורם של מרמן והר, היחידה השתתפה במבצעים הרואיים לשחרור חטופים. באוקטובר לדוגמה, לוחמיה נטלו חלק בחילוץ התצפיתנית אורי מגידיש ממחנה הפליטים א־שאטי בעזה בשיתוף עם שב"כ.

פרננדו סימון מרמן ולואיס הר מתאחדים עם משפחותיהם / צילום: דובר צה"ל

פעולותיה של ימ"מ פחות מוכרות לציבור הרחב בישראל ובדרך כלל נשמרות מתחת לרדאר התקשורתי. מעט אפשר לספר עליהן. אחד האנשים המזוהים איתה הוא דוד צור, מפקד היחידה בין השנים 1992־1995. "לוחמי ימ"מ מקיימים בשנים האחרונות שגרת חיים מורכבת, כי רמת החיכוך הפכה לגבוהה יותר, בדומה לשיא האינתיפאדה הראשונה", אומר צור בשיחה עם גלובס. "היכולת של היחידה לשמר ידע היא דבר יקר מפז, להבדיל מהצבא, שבו יש תחלופה רבה של כוח אדם. מפקד ימ"מ היום, ח', היה לוחם עוד בתקופתי, וסגנו ל' משרת ביחידה כ־25 שנה. המקבילה היחידה לימ"מ בשימור הידע היא, אולי, שייטת 13".

 

אלפים מנסים להתמיין. רק עשרות מתאימים

ביחידה פועלים צלפים, חבלנים וכלבנים, לצד כוחות נוספים, כאשר כל אחד מהם מתגייס לימ"מ לאחר שירות בכוחות הביטחון. כדי להתקבל לשורות היחידה, כל לוחם חייב לשרת לפני כן ביחידה קרבית בצה"ל או ביחידת מסתערבים במשמר הגבול ולעבור קורס פיקודי של רובאי 08, או לחילופין לשרת ביחידות מיוחדות כמו גדס"רים, שלדג, שייטת 13, דובדבן וסיירות אחרות. בתום תהליך מיון שכולל שאלונים, מבחנים, ראיונות, גיבוש ותחקיר ביטחוני, מתקבלים המועמדים לקורס הכשרה שנמשך שבעה חודשים בסך הכול.

"את המיון לימ"מ עוברים אחוזים ממש קטנים מהמועמדים", מספר צור. לדבריו, כאשר נפתחים המיונים ליחידה, מוגשות בין 2,000 ל־3,000 פניות, אך מעטות מהן מאושרות. "בשבוע שעבר לדוגמה, הצטרפו ליחידה בין 14 ל־16 לוחמים חדשים בלבד. הגיבוש בימ"מ, שמתקיים לאחר מספר ראיונות ונמשך כשבוע, מזכיר מיון לסיירות הצבאיות אבל על סטרואידים.

"כאשר קצין מצה"ל מתגייס ליחידה, הוא מתחיל בה כלוחם. כאשר מחליטים שהוא יעבור להיות מפקד צוות בימ"מ, מתבצעת הסמכה קצרה ביחידה, והוא מקבל דרגת קצונה, מבלי לעבור דרך בה"ד 1".

לוחמי היחידה, מספר צור, הם אנשים צנועים ברובם ומגיעים מכל קצוות החברה הישראלית ושכבות הגיל. רבים מהם יוצאי בני עקיבא, קיבוצים ומשאר חלקי החברה. סיפורים רבים של לוחמי היחידה ממחישים את הגיוון בה. כך לדוגמה, פסקל אברהמי ז"ל, שנפל בגבול מצרים ב־2011 כשהוא בן 49, או בר סיוון ז"ל, שהיה קצין בצה"ל שהתגייס לימ"מ, ונפל ב־7 באוקטובר בגיל 33 בלבד.

"אין הרבה לוחמים כמו לוחמי ימ"מ", אומר צור. "כשהאלוף (במיל') נעם תיבון נקלע ללחימה (ב־7 באוקטובר נסע תיבון ליישובי עוטף עזה וחבר לכוחות צה"ל בשטח, דש"א) כדי להציל את בנו ונכדותיו, הוא פגש באקראי לוחם אחר בצומת הנגב. הלוחם הזה, בן ה־40, בא לבדו לעזור. מדובר באנשי קבע שרואים את עתידם כלוחמים מקצוענים", אומר צור.

ימ"מ לקחה את הפוקוס מסיירת מטכ"ל

מרבית היוקרה לאחר הפעולות הנועזות במלחמה מיוחסת ללוחמי ימ"מ, למרות שכאמור גורמים נוספים מעורבים בהן. מי ששמה נעדר מסיפורי החילוץ בלחימה הנוכחית היא סיירת מטכ"ל, שזכורה מפעולות הרואיות כמו מבצע אנטבה לדוגמה. מנגד, ליחידה זכורים גם כישלונות, כמו ניסיון החילוץ במעלות ב־1974 שבעקבותיו הוקמה ימ"מ, ניסיון חילוצו של נחשון וקסמן ז"ל ב־1994, ותאונות אימונים חמורות דוגמת אסון צאלים ב' ב־1992, בו נהרגו חמישה לוחמים מסיירת מטכ"ל בעת אימונים לחיסול נשיא עיראק דאז, סדאם חוסיין.

"יכול להיות שחלק מהמשימות בוצעו על ידי סיירת מטכ"ל במקומות אחרים ובזמנים אחרים, ואנחנו לא יודעים", מבהיר עמידרור, שמעורה היטב בפעולות שרב הנסתר על הגלוי לגביהן. "ייתכן שסיירת מטכ"ל עוסקת במשימות שאינן קשורות לעזה. זה ששמה לא מופיע בתקשורת, לא אומר שסיירת מטכ"ל אינה פועלת. היחידה פועלת במקרים רבים במקומות אחרים, ופעולותיה לא תמיד מתפרסמות. לעתים, יכול להיות גם וגם. אפשרות נוספת היא שסיירת מטכ"ל נטלה חלק בפעילויות ביחד עם ימ"מ, וזה פשוט לא פורסם. הסיירת לא איבדה מיכולותיה, אלא שבנושא של שחרור חטופים, הבכורה עברה בשנים האחרונות לימ"מ בצורה פורמלית".

ואכן, בשנת 2021, ראש הממשלה דאז, נפתלי בנט, הכיר באופן רשמי בימ"מ כיחידה הלאומית של ישראל ללוחמה בטרור. זה היה תהליך ארוך שהחל עוד בתחילת שנות ה־90, כאשר צור היה מפקד היחידה. לדברי צור, מדובר בהחלטה נכונה וראויה: "זה המקצוע של היחידה, בנושא הזה היא מתמחה. יש סל משאבים מאוד מוגבל במדינה שצריך למקד אותו ולתעדף אותו לכוחות שמתמקצעים בו. זה לא פוגע ביוקרה של סיירת מטכ"ל או יחידות מצוינות שתחום העיסוק שלהן שונה. סיירת מטכ"ל היא יחידת קומנדו ומודיעינית מהטובות בעולם. ימ"מ הוקמה לחילוץ בני ערובה, כך שזו יכולת טכנית ייעודית, ולכן הגדירו אותה כך באופן רשמי".

דוד צור, מפקד ימ''מ בין השנים 1992־1995 / צילום: שלומי יוסף

אבנר אברהם, ששירת 28 שנה במוסד, מסביר כי הקרבות על היוקרה במבצעים המיוחדים אינם חדשים. "גם באנטבה היו מחלוקות ומלחמות יוקרה. בכל הרצאה שלי בתור סוכן לשעבר, אני שואל 'מי היה מפקד מבצע אנטבה?' והקהל עונה לי 'יוני נתניהו'. בתגובה אני אומר להם שזה היה בכלל דן שומרון".

המכשול הכלכלי בתור גוף משטרתי

למרות יכולותיה הרבות ותפקידה החשוב, צור אומר כי היחידה המסווגת מתמודדת עם אתגר מרכזי לא פשוט בכלל - האתגר הכלכלי. תקציב ימ"מ הינו מסווג, אך היחידה שייכת למשטרת ישראל, שמשוועת לתקציבים מהמשרד לביטחון לאומי כבר שנים רבות. "אם היחידה הייתה תחת שב"כ או צה"ל, היא הייתה מקבלת יחס אחר מבחינת תקציבים", אומר צור.

צור מציין כי היחס בין לוחם לבין תומך לחימה בשייטת 13 ובסיירת מטכ"ל הוא גבוה בהשוואה לצבא: "בצה"ל זה אחד לשמונה, אך בימ"מ זה אחד לשניים. יש ציוד ניוד, אמל"ח, חבלה, לוגיסטיקה ומנהלות שצריך לטפל בו. כוח האדם בצבא זול יחסית; רובו מבוסס על חיילי חובה או אנשי קבע שצה"ל יודע לשמר. בימ"מ לעומת זאת, כוח האדם יקר מאוד עבור המשטרה".

לצד זאת, יש לציין שלאחר פרוץ המלחמה, המדינה העבירה תוספת תקציבית למשטרה של 60 מיליון שקל. צור סבור שזה לא בהכרח מספיק, וכי בימ"מ נדרשת הגדלה של לפחות פלגה נוספת על כל הנגזרות - מהלך שדורש הרבה מאוד כסף. "המדינה צריכה יחידות כאלה כי התועלת עצומה ביחס להשקעה. פעולות רבות שעשו לוחמי ימ"מ ב־7 באוקטובר אפילו לא נחשפו עדיין לציבור. הכוחות מנעו בגופם, לצד שוטרים, פריצה של המחבלים צפונה. היקף הנופלים והפצועים של יחידות כמו ימ"מ וסיירת מטכ"ל ב־7 באוקטובר הוא משמעותי. בלימת המחבלים עלתה במחיר כבד כי צבא קרס במשך שעות ארוכות. לפיכך, ההשקעה בימ"מ היא חשובה מאוד".

עוד כתבות

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

האנטקינוס / צילום: Reuters, SOPA Images

המעבר לעידן האש מכה בבעלי החיים, ואלה שיידעו להתאים את עצמם יצליחו להתרומם

עידן האש הנוכחי רואה בשריפות האלימות שמתחוללות בשנים האחרונות תוצר של נזקי האדם ● התאמות בעלי חיים לעידן זה, שניכרו אצל יונק עכברי אוסטרלי, ציפור אפריקאית וסנאי אמריקאי, מעידות: הברירה הטבעית עדיין עושה את שלה

אנתוני בלינקן / צילום: Associated Press, Evelyn Hockstein

בלינקן לראש ממשלת קטאר: לסלק את בכירי חמאס מדוחה אם ימשיכו להתנגד לעסקה

מחבלים חוסלו בפעילות צבאית סמוך לטולכרם ● הערכה: ישראל קרובה להסכם עם חיזבאללה שיביא לסיום ההסלמה בגבול הצפוני ● דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח • החות'ים מאיימים: נפגע בכל ספינה ישראלית - גם בים התיכון • עדכונים בולטים

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר