הסדרה החדשה של סמסונג הגדילה את מכירות ענף המחשבים והסלולר השבוע

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • נתוני הפניקס גמא מצביעים על כך שהקמפיין התקשורתי הועיל גם למכירות המותגים המתחרים

מוצרי SAMSUNG / צילום: Shutterstock
מוצרי SAMSUNG / צילום: Shutterstock

שבועות אחדים לאחר השקת מכשירי הסלולר החדשים של סמסונג, המהלך בא לידי ביטוי במחזורי הקניות בחנויות הסלולר והמחשבים, כך עולה ממדד הפניקס גמא השבועי. המדד בוחן את מחזור הקניות, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים בולטים במשק. ההשוואה נעשית הן מול השבוע הקודם והן מול שבוע עסקים רגיל לפני המלחמה (בתחילת ספטמבר).

למרות הרשימה השחורה של ברקת: עלייה במחירי מוצרי קינדר ונוטלה
האינפלציה נעצרה? הפער שבין נתוני הלמ"ס לעליות המחירים

לפי נתוני המדד, בשבוע שבין התאריכים 11-17.2.24 נרשמה עלייה של 10% במחזור הקניות בענף הסלולר והמחשבים בהשוואה לשבוע הקודם, המורכבת מעלייה של 7% בכמות הרכישות, ו־3% בגובה הקנייה הממוצעת (835 שקל). בהשוואה לשבוע מכירות רגיל בחודש ספטמבר, טרום המלחמה, מדובר בגידול של 23% במחזור הקניות.

 

"בשבועות האחרונים אנו רואים התנהגות צרכנית שמוכרת לנו היטב בענף הסלולר והמחשבים", מציין נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס. "ברגע שבישראל מושקת סדרת טלפונים חדשה שמלווה בקמפיין תקשורתי נרחב, הציבור מצביע ברגליים ורוכש טלפונים מהסדרה, ובמקביל עולות המכירות של אביזרים לניידים, ואף מכירות של מותגים אחרים.

"מרבית הגידול במחזור נבע דווקא מגידול בחנויות הפיזיות, בעוד שבאונליין נרשמה עלייה מתונה יותר. זאת, ככל הנראה, בשל רצון הצרכן הישראלי לראות ולחוש את המכשיר החדש, לפני ביצוע הרכישה".

לראשונה מאז תחילת המלחמה, נרשמת מגמה חיובית בכל הענפים שנבדקו. ענף התיירות ממשיך במגמת התחזקות לקראת חופשת פסח, עם עלייה של 13% במחזור הקניות, וירידה של 33% בלבד לעומת ספטמבר. בענף בתי הקפה והמסעדות ובענף המזון נרשמה עלייה של 4% במחזור הקניות. ענף האופנה שומר על יציבות, לאחר שבשבוע הקודם רשם ירידות קלות.