אחרי סרי לנקה, מירי רגב נערכת לטיסה לוייטנאם בסוף החודש

בתזמון מעורר תמיהה, שרת התחבורה וחברת הקבינט הביטחוני מירי רגב תטוס לוייטנאם לתשעה ימים • המטרה המוצהרת: כנס פיתוח תשתיות של מחוז במדינה

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

שבועות בודדים לאחר ששרת התחבורה מירי רגב חזרה מנסיעה שזכתה לביקורת ציבורית נרחבת לסרי לנקה, במשרד התחבורה כבר עמלים על נסיעה חדשה, שתתקיים בסוף החודש לוייטנאם. 

בלעדי | קאמבק ענק: הוא עזב את נת"ע לפני חמש שנים. האם הוא בדרך חזרה?
הנאמנים של מירי רגב: כך איישה שרת התחבורה את תפקידי המפתח בממלכה שלה

בלשכתה של רגב טוענים כי השרה עדיין לא החליטה אם להיענות להזמנת ראש הממשלה הויאטנמי, אולם לגלובס נודע כי במשרד התחבורה דווקא נערכים לטיסה ב-25 במרץ, והיא צפויה לצאת לדרך לאחר שאנשיה של רגב התעניינו בנסיעה לאזרבייג'ן שאמורה הייתה להתקיים בתחילת החודש אך בוטלה.

קשר רופף

ביקורת ציבורית חריפה נמתחה על רגב מאז שחזרה לקדנציה נוספת במשרד התחבורה, לנוכח העובדה שהספיקה לבקר במדינות רבות בעולם שהקשר התחבורתי של ישראל אליהן רופף, בלשון המעטה.

כך, רגב הספיקה לבקר במדינות כמו מרוקו וגיאורגיה, ועם פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" היא שהתה במקסיקו. ימים לאחר פרוץ המלחמה רגב חזרה ארצה, אך מאז כבר הספיקה לנסוע לסרי לנקה, וכעת משרדה נערך כאמור לטיסה לוייטנאם.

תיעדר מדיוני הקבינט?

במסגרת הנסיעה רגב תתארח בכנס שנועד לבחינת פיתוח של מחוז בוייטנאם. גורמים בממשלה תהו מה לשרת התחבורה ולחברת קבינט לחפש בו בימים אלה, כאשר עיני האזרחים נישאות לקבינט שאמור להחליט על סוגיות הרות-גורל, דוגמת התחממות החזית הצפונית, פעולה צבאית אפשרית ברפיח והקווים האדומים של ישראל במשא-ומתן לשחרור החטופים בעזה.

הכנס יתקיים במשך ארבעה ימים, ועל-פי התוכנית, אם הנסיעה תצא לפועל, רגב תשהה במדינה תשעה ימים. לפי לשכת רגב, היא הוזמנה לפגישות עם ראש הממשלה ועם שר התחבורה הויאטנמי, ועל הפרק הסכמי תעופה וביקור בחברת רכבים.

ביקורה של רגב במקסיקו ערב המלחמה עלה כ-295 אלף שקל על חשבון המדינה, להוציא חופשה פרטית שעליה רגב שילמה מכיסה, כך לפי מענה לפי חוק חופש המידע שמסר משרד התחבורה לעמותת "הצלחה".

מלשכת השרה רגב נמסר בתגובה: "השרה קיבלה הזמנה משר התחבורה של וייטנאם, להיות האורחת המרכזית בכנס לקידום השקעות ופיתוח תשתיות וכן לקדם שיתופי-פעולה בין המדינות בתחומים רבים, וביניהם תשתיות ותחבורה חכמה. השרה רגב עדיין לא קיבלה החלטה אם להשתתף בכנס. באם השרה תאשר את ההזמנה, תקיים השרה פגישות עבודה נחוצות ומקצועיות עם ראש ממשלת וייטנאם ועם שר התחבורה המקומי, על-פי בקשתם".