גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי
רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

בכנס TECH IL של גלובס שמתקיים היום (ג'), שוחח רז בכר מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, עם מיטל ויזברג על עולם הסטארט-אפ הישראלי, ההתמודדויות שלו במהלך המלחמה ועל החיבורים שנוצרו תוך כדי המלחמה. 

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה
ראיון | גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"
המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

צמד המלים בינה מלאכותית הפך ללוהט בשנה האחרונה. אבל כמה יזמים ישראלים באמת מצליחים לממש את הפוטנציאל של הטכנולוגיה הזו? האם חברות ישראליות פספסו את עגלת הבינה המלאכותית?", השאלה הזו נשאלה במהלכו של הכנס על מנת לשמוע את תגובת הקהל.

הקהל השיב בצורה גורפת כי היזמים הישראלים נמצאים על עגלת ה-AI, ורז בכר אכן מסכים: "כלים טכנולוגיים כמו בינה מלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים מהשלבים הכי מוקדמים. אנחנו עובדים עם יזמים ויזמיות כבר משלב הרעיון, כדי לתת להם את כל המעטפת שהם צריכים. גם ברמת הכלים, וגם ברמת שיתופי הפעולה והחיבור לאקוסיסטם של הלקוחות שלנו".

כמה פניות חווית מצד יזמים בזמן המלחמה?
"מצד אחד, המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי ואת הסטארט-אפ בפני דברים שלא ראו קודם. ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית. זה הגיע משני מקומות: קמו מיזמים שהתמודדו עם אתגרי המצב, ודבר שני - המון יזמים גויסו למילואים, ונתקלו באתגרים חדשים שם. ראינו בקשות מחברות שקיימות בתכנית, והלכנו להתאים את התכניות שלנו בזמני תגובה וגמישות מקסימלית, כדי לתת ליזמים שקט תעשייתי. 

"בנוסף, כלי AI למפתחים יכולים להאיץ את זמני הפיתוח ולהוריד את החסמים לבניית מיזמים. כמויות גדולות של מיזמים שביקשו להיכנס לתכניות הקימו בימים ספורים מיזמים שהיו לוקחים לפני כן שבועות וחודשים. היזמים בהחלט מינפו את יכולות ה-AI שיש לנו להציע. היום קל יותר להקים חברות, והרף ירד באופן משמעותי".

איך אתם בוחרים במי להשקיע? מה מעניין אתכם?
"אנחנו עובדים עם כל סוגי הסטארט-אפים, מ-B2C לאנטרפרייז, כולל הרבה מיזמים מבוססי AI. אנחנו נותנים ליזמים עצות איך להתחיל ומחברים אותם למומחי תוכן. אפשר לראות סטאראט-אפים מתקדמים יותר, שעשו אקזיטים יפים, וגדלו בתכניות של התמיכה העסקית". 

פנו אליכם 360 יזמים בחודשי המלחמה. כמה מתוכם מתעסקים ב-AI?
"היו לנו את כל תתי הקטגוריות של AI. היו כאלה שהתמקדו ב-AI של ניתוח תמונה וטקסט, אבל היה גם שימוש נרחב בכלי AI כדי לבנות את המיזמים מלכתחילה. ניהול תרומות ועזרה לקהילה. יש מיזם שאנחנו מאוד גאים בו, סטארט-אפ ישראלי בשם דסי (Deci), שהכנסנו אותם למודלים של מיקרוסופט. מבחינת שיתוף פעולה עם מיקרוסופט, הוא נמצא באותה שורה כמו חברות כמו OpenAI ומטא".

איך החברה הגלובלית התייחסה לתעשייה המקומית?
"המנכ"ל שלנו יצא באופן פנימי בתמיכה שלו כלפי העובדים בישראל, וההנהלה המקומית תמכה בעובדים. הייתה גמישות ואפשרות לבוא ולהתנדב ולעזור לעובדים שהתגייסו למילואים, ולמי שנפגעו מפעולות האיבה. גם בחלק העסקי, הקבוצה של מיקרוסופט פור סטארט-אפ הגלובלי, הגמשנו את כל מה שהיה אפשר להגמיש. חברות ישראליות קיבלו עדיפות בזמני התגובה, ושאלנו פחות שאלות. כמו כן, אספנו תרומות מהעובדים והכפלנו את הסכום, וכך גייסנו מיליוני שקלים למפונים ומשפחות הנפגעים".

היה לנו לילה הזוי עם מתקפה איראנית - קיבלתם תגובות מקולגות בחו"ל?
"כל פעם שיש אסקלציה במצב, והעיתונות הבינלאומית מייצרת כותרות, אנחנו מרגישים את התמיכה של הקולגות שלנו בחו"ל. הודעות התמיכה מגיעות מסביב לשעון. יש תמיכה לעובדים ולמשפחות, אבל גם מבחינת הגמישות שנותנים לנו. אנחנו מוכיחים שההייטק הישראלי Delivers. עם כל המלחמה, אנחנו עושים את זה, ואפילו מעלים את הרף מבחינת השירותים והתמיכה ומפתיעים לטובה את ההנהלה". 

הבינה המלאכותית יצרה האצה בחממות הטכנולוגיות. נולדו חברות שימשיכו קדימה ויצמחו?
"קמו בתקופה הזאת מיזמים שפותרים סוגיות אמיתיות שאנחנו מתמודדים איתן. יש הרבה התארגנויות שקמו, מסטודנטים ועד לגופים המסודרים. הציגו לאנשים בעיה, והם הצליחו לפתור אותה. יש הרבה רעיונות עם היתכנות עסקית. האמת שהרבה מהקבוצות האלה לא לגמרי מבינות שמה שהם עושים זה יזמות.

"מעבר לפרויקטים וטכנולוגיה שפותרת בעיות, הייתה אינקובציה של צוותים שהתגבשו והוכיחו שהם יכולים להביא פתרון לבעיה אמיתית בפרק זמן מינימלי. אנשים שלא הכירו אחד את השני, כל אחד מרקע ונסיון אחר, שעבדו ביחד, והוכיחו את היכולת שלהם לבנות פתרונות לבעיות אמתיות. כשיביאו לצוות כזה בעיה חדשה, יש להם כבר את נסיון עבודה ביחד, מה שיאפשר להם לרוץ מהר יותר ומגדיל את הסיכוי להפוך את המיזם לחברה, שתגדל, שתגייס עובדים, ושתצטרף כעוד סטארט-אפ באקוסיסטם הישראלי. התקופה הזאת, שבאה עלינו בעל כורחנו, הייתה תקופת זריעה לחלק מהחברות הכי יפות שנראה בשנים הקרובות". 

 ***גילוי מלא: הכנס בחסות בנק ONE ZERO, מיקרוסופט, KPMG, HP Indigo, AT&T, ובהשתתפות מקורות ורשות החדשנות. 

עוד כתבות

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירה בקריות נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. כמה היא תהיה שווה אחרי תמ"א

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

ההפגנה בתל אביב הערב / צילום: יעל גדות

שני לוחמים נפלו ברצועת עזה; אלפי מפגינים בת"א בעד עסקת חטופים

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי נפלו בקרב במרכז רצועת עזה ● משפחותיהם של החטופים קית' סיגל ועמרי מירן קיימו מסיבת עיתונאים בעקבות אות החיים שהתקבל מהשניים בימים האחרונים • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים", בריטניה: "המתווה יכלול 40 ימי הפוגה" • בלינקן: "העבודה על הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה קרובה מאוד לסיום" • עדכונים בולטים

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

תוכנית דירה. האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית? / צילום: Shutterstock

האם ניתן לקיים הליך תכנוני ללא הסכמה קניינית?

תושבים בתל אביב שביקשו להוסיף ממ"ד לדירתם נתקלו בהתנגדות של השכנים, שטענו כי הדבר יפגע בהמשך בהליך התחדשות עירונית ● מה קבעה ועדת הערר?

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

רכבים ליצוא בנמל בסין / צילום: Reuters

מהפך: יצוא המכוניות מסין לישראל התרסק ברבעון הראשון

ברבעון הראשון של 2024, יצוא הרכבים החשמליים הסיניים לישראל התכווץ ב-51%, כך לפי נתונים שפרסם המכס בסין. אלו הסיבות לכך ● קבוצת ב.מ.וו חשפה חשמלית חדשה של המותג "מיני", XPENG מתחילה לייצא קרוס־אובר חשמלי חדש ו־DAYUN משיקה סדאן גדולה ומפוארת - וכל אלו יגיעו לישראל עוד השנה ● השבוע בענף הרכב

החוק שיאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה / אילוסטרציה: גלובס, חומרים: Shutterstock

חוק חדש בקנדה מאשר לסנן את הבוס אחרי העבודה. האם זה יכול לקרות בישראל?

שוק העבודה בעולם ממשיך להתאים את עצמו לצרכיהם של דור המילניום וה–Z: הקנדים יעגנו בחוק התקציב את "הזכות להתנתק" ● גם מדינות אחרות מקדמות מהלכים שמגדירים מתי נגמר יום עבודה ומתי מותר לפנות לעובדים ● האם יש סיכוי לחקיקה דומה גם בישראל?

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

חניה בכל מקום: כך זינק מספר תווי הנכה ב-55% בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים, אך עדיין יש כמה שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזיג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל ● יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מירי של טנק צה''ל / צילום: דובר צה''ל

הלוחמים שנפלו בערב החג בעזה נהרגו מאש צה"ל

רס"ר במיל' עידו אביב ורס"ר במיל' קאלקידן מהרי שנפלו בקרב במרכז הרצועה נהרגו מירי דו צדדי של טנק שחרג מגבולות הגזרה שלו ● חברי הקואליציה מפעילים לחץ כבד על ראש הממשלה נתניהו בקריאה להתנגד לעסקה לשחרור החטופים ● מחבל בעל אזרחות טורקית דקר ופצע קל לוחם מג"ב בירושלים • המגעים לעסקה: ישראל עדיין ממתינה לתשובת חמאס; ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו להבטחת תנאיה • דיווח: "ישראל מסכימה לשחרור 33 חטופים" • כל העדכונים 

קתי ווד / צילום: Reuters, Hugo Amaral/SOPA Images

קרנות 'ארק' הפופולריות של קתי ווד שוקעות במהירות

המשקיעים משכו השנה 2.2 מיליארד דולר מהקרנות הפעילות של ARK השנה, יותר מהתזרים של כל 2023

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, היום / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

מהומות, התנכלות לישראלים וגדודי חיילים: כך נראות המחאות באוניברסיטאות בארה"ב

המהומות בקמפוסים בארה"ב: קולומביה החלה להשעות סטודנטים ואלה פרצו לבניין והתבצרו בו ● קבוצה של סטודנטים יהודים בקולומביה החלה בגיבוש תביעה ייצוגית נגד האוניברסיטה ● במקביל: ישראלית נבחרה לראש אגודת הסטודנטים בקולומביה

מייסדי איילנד , מייק פיי (משמאל) ודן אמיגה / צילום: MKJ photography

השווי הוכפל בתוך חצי שנה: חד הקרן איילנד מקבל תג מחיר של 3 מיליארד דולר

חברת איילנד מגייסת לפי שווי של 3 מיליארד דולר ● החברה עוסקת באבטחת מידע לדפדפנים, בעיקר כרום, במקומות עבודה ● רק לפני חצי שנה גייסה איילנד לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר.

גילעד אלטשולר / צילום: איל יצהר

שלושה מימושים גדולים: אלטשולר שחם בדרך לצמצם בחצי חשיפה למניות בישראל

באפריל הפסיק בית ההשקעות להיות בעל עניין בלאומי ובהפועלים, ומכר את מניות פוקס בכ–100 מיליון שקל ● כיום מתחלקות החזקותיו במניות ל–80% בחו"ל ו–20% בישראל, ובכוונתו להמשיך לממש, בעיקר נוכח האיום הגיאופוליטי ● גורמים בשוק: המכירה - גם בשל עזיבת הלקוחות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

שכונת גליל ים, הרצליה / צילום: המרכז למיפוי ישראל

הנוף לים בנתניה, המיקום המנצח בתל אביב: השכונות שעברו מהפכה

צילומי אוויר מראים את השינוי הגדול שהתרחש ב־20 השנים האחרונות באזורים מרכזיים ברחבי הארץ: את השדות החליפו בנייני מגורים, כבישים ופארקים ● איך אפשר היה לתכנן את השכונות החדשות טוב יותר ● צילומי אוויר: המרכז למיפוי ישראל ● פרויקט מיוחד

שדה התעופה בדובאי / צילום: Shutterstock

הטיסות של ארקיע נדחו, ועשרות ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי

עיכובים חריגים בטיסות ארקיע וישראייר מדובאי, הביאו לכך שעשרות נוסעים תקועים בשדה התעופה מעל 24 שעות ● הסיבות לעיכוב: תקלות במטוסים שהובילו לשיבוש בלוח הזמנים ● עיכובים גם בטיסות לארץ מיעדים נוספים מאירופה