ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג freeTV מתברג במקום השני בזכירות ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, ובית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך
קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

כמעט שנה חלפה מאז עלה לאוויר מיזם הסטרימינג freeTV של קשת ו־RGE, אולם עד כה לא פורסם כמה צופים התחברו אליו. עם זאת, בהפסקת הפרסומות רץ קמפיין ששם את הלקוחות בפרונט. ליתר דיוק, הם מתיישבים על ספת ה"פסיכולוג" ארז טל (שמופיע רק בקולו) כדי לספר על החיים ("היא כועסת עליי"/"כי הוא לא עושה מדיח") ועל הרגלי הצפייה שהשתנו מאז שהתחברו ל"דור הבא של הטלוויזיה". 

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב
טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר יצחק שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

ז'אנר עדות המשתמש נועד לייצר אמינות ולמשוך מתלבטים, והוא גם מאפשר לדלג על משוכת הפרזנטור שעולה הרבה כסף. כיצד זה עבד הפעם? הקמפיין מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה. על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, freeTV הוא גם המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר, עם כ־2 מיליון שקל - סכום גבוה למדי עבור שבוע הפסח, שבו רבים אינם נדבקים למסך, בלשון המעטה.

 

במקום השני מבחינת השקעה נמצא בנק מזרחי טפחות עם כ־750 אלף שקל שהושקעו בקמפיין לקידום הצלחת הבנק בתחום השירות - שאותו הוא מציג כיתרון תחרותי זה שנים. לפני כחודש וחצי פרסם בנק ישראל את סקר שביעות־רצון הלקוחות (משקי בית) מאיכות השירות של הבנקים, והבנק נבחר למקום הראשון בשירות בסניף, זמן ההמתנה בסניף והמוקד הטלפוני.

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין בנק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך
 חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין בנק מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך

בבנק בחרו למנף את הסקר בעזרת פרסומת שמתחילה עם השיר "רק בישראל" וממשיכה בישיבה של הפרזנטורים דביר בנדק וחן אמסלם על הספה - כן, גם פה יש ספה - שמסבירים לצופה את הרציונל. התוצאה: זוהי הפרסומת הזכורה ביותר השבוע.

במקום השלישי מבחינת השקעה נמצא בית ההשקעות מיטב, עם כ־700 אלף שקל. הבנק עלה בקמפיין נוסף עם כוכב הסדרה המיתולוגית "חברים", דיוויד שווימר, שכמעט כולו בשפה האנגלית. במה שנראה כאולפן חדשות אמריקאי קלאסי יושב שווימר, המוצג כ"גורו השקעות" ומתגלה כאחד ששואב את כל הידע שלו מבית ההשקעות הישראלי. הפרסומת - שנעשתה בהפקה עצמית, ללא משרד פרסום - לא מתברגת השבוע במדד.

דיוויד שווימר בקמפיין בית ההשקעות מיטב / צילום: צילום מסך
 דיוויד שווימר בקמפיין בית ההשקעות מיטב / צילום: צילום מסך

אפקט ההתמדה

הפרסומת האהובה ביותר השבוע שייכת לבנק לאומי, שמקדם שירות לקוחות חדש במוצאי שבת באמצעות שיר אהוב מהאייטיז (אין מוצא / יש מוצ"ש) בביצוע הפרזנטור גל תורן. הפרסומת לא שודרה כלל במהלך הפסח, מה שכנראה מוכיח שההתמדה וההשקעה בשבועות שקדמו לחג עשו את שלהם.

ההתמדה משתלמת גם לליברה, שמקדמת את השירות החדש לצעירים CHIK בעזרת הפרזנטורית יעל שלביה. עם הצעה מוצרית ברוח התקופה (ביטוח חמשוש לחיילים), ובלי לפחד להזכיר שמות של חברות מתחרות, הפרסומת מתברגת במקום השלישי באהדה.

פסח צנוע

ההשקעה בפרסום ירדה במהלך הפסח ועמדה על 17 מיליון שקל בלבד, לעומת 22 מיליון שקל בשבוע שלפניו. 

המשרד האהוב

מקאן תל אביב ואדלר ־חומסקי אחראים לשתי הפרסומות האהובות ביותר השבוע (בנק לאומי ובזק, בהתאמה). 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.