המבצעים ברשתות האופנה עודדו את הצרכנים לפתוח את הארנק הווירטואלי - כך עולה ממדד הפניקס גמא השבועי. לפי נתוני המדד, בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה במרבית ענפי הצריכה במשק לעומת השבוע שקדם להם, וכך גם בענף האופנה, שרשם עלייה של 7% במחזור הקניות לעומת השבוע הקודם ושל 23% בהשוואה לספטמבר.
● מדד המותגים | נייקי ואדידס ראש בראש: איזה מותג הישראלים מעדיפים?
● אתרי הקניות הסיניים משתלטים על השוק העולמי. מה ישחק לטובת הישראלים?
הודות למבצעי סוף העונה בענף, שהעמיקו והתרחבו למבחר פריטים גדול יותר, גדל מספר העסקאות בכרטיסי אשראי - וזו הסיבה לגידול במחזור (ולא עלייה בגובה הרכישה הממוצעת). מגמה דומה נרשמת גם בסגמנט מותגי היוקרה.
"העלייה בענף האופנה וההנעלה נובעת כתוצאה מצריכה חכמה בקרב הציבור", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "הצרכנים רואים שמבצעי סוף העונה העמיקו, וההנחות בחנויות גדלו עד ל־70%, ולכן הרכישה מושכלת".
באשר לעלייה ברוב הענפים אומר לחמני כי "באופן טבעי, בחודשי הקיץ ניתן לראות עלייה בהוצאות כרטיסי האשראי, ובענפי הצריכה בעיקר".
העלייה הגדולה ביותר השבוע נרשמה בענף מוצרי החשמל (16%) ובענף התיירות (12%) שמפגין התאוששות מרשימה - לעומת ספטמבר, העלייה בסקטור זה נושקת ל־70%. במילים אחרות, למרות המלחמה ובצל אירועים ביטחוניים שמתרחשים כמעט מדי יום, חופשת הקיץ עדיין גורמת לישראלים להתעניין בנופשים.
הענף היחיד שרשם השבוע ירידות הוא ענף המחשבים והסלולר - צמצום של 5% בפעילות לעומת השבוע הקודם.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.