מניית מובילאיי מטפסת ביותר מ-10% בפתיחת המסחר בנאסד"ק, לאחר שאינטל הבהירה סופית כי אין בכוונתה למכור את השליטה בה.
● ניתוח | אינטל מתפצלת: מה קדם למהלך ההיסטורי, ההשפעה על ישראל והמכשול שבדרך
● מובילאיי סוגרת את יחידת לידאר, 100 עובדים בסכנת פיטורים
בשבועות האחרונים פורסמו דיווחים לקראת ישיבת דירקטוריון מכריעה בעניין הקיצוצים באינטל, על כך שבכוונתה של ענקית השבבים לממש מניות בחברות-הבנות בהן היא מחזיקה, מובילאיי ואלטרה.
הדיווח שפורסם לפני יותר משבוע לפיו אינטל תמכור "נתח משמעותי" ממניותיה במובילאיי הוביל לירידות חזקות במניית חברת מוצרי הרכב הישראלית, שהשילה מאז תחילת החודש כ-15% משוויה.
מאז תחילת השנה איבדה מובילאיי 72% משוויה, וכעת היא נסחרת לפי שווי שוק של 9.4 מיליון דולר, לאחר שהונפקה לפני כשנתיים בכ-17 מיליארד דולר.
אינטל מחזיקה כיום 88% ממניות מובילאיי, ומכירת מניות בחברה, או אפילו את השליטה בה, נשקלה כאמצעי להזרמה מהירה של מזומנים כדי להקטין את תהליך הקיצוצים עד כמה שאפשר ולהשקיע מיליארדי דולרים בהקמה של מפעלים.
אינטל אומנם הודיעה כי קיצצה כ-15% מעובדיה, אך בה-בעת היא נדרשת להשלים את בנייתם של לפחות שלושה מפעלים חדשים בארה"ב ומפעל בישראל על-מנת להוציא לפועל את אסטרטגיית הייצור שלה לחברות שבבים שחלקן מתחרות בה.
אינטל הודיעה בחודש שעבר כי תקצץ 10 מיליארד דולר בהוצאותיה, ומוקדם יותר השבוע הודיעה כי תפצל את חטיבת הייצור כדי לגייס לה משקיעים חיצוניים.
מאחר שאינטל שיחררה רק 12% ממניות מובילאיי מאז ההנפקה בסוף 2022, מניות מובילאיי שנחשבו למבוקשות העלו את מחירן, אך בעקבות הנמכת התחזיות של מובילאיי ברבעונים האחרונים חלה ירידה במחיר המניה.
ייתכן שאינטל מבינה שיש למניית מובילאיי אופק לעלייה אפשרית, אך ייתכן גם שהיא נדרשה למנוע את המשך הירידה שנגרמה כתוצאה מספקולציות לא רשמיות שפורסמו בעיתונים הכלכליים בארה"ב.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.