שבועיים אחרי שעלה קמפיין הסיוע-בזמן-מלחמה של בנק דיסקונט, ושבוע אחרי קמפיין עם נושא דומה של מזרחי טפחות, מגיע התור של בנק לאומי להצטרף למגמה - ולייצר את הפרסומת הזכורה ביותר.
● מומחה הפרסום והשיווק הגלובלי: "הבינה המלאכותית היא לא מהפכה. זה רק עוד כלי"
● 100 אלף שקל לחבילה: ההצעה החדשה בשוק הפרסום הדיגיטלי
בפרסומת החדשה מסיע הפרזנטור גל תורן זוג מילואימניקים בשם אוהד ועומר אל חתונתם שמתקיימת בסגנון המוכר מהתוכנית "חתונה ממבט ראשון" - כולל החברים ובני המשפחה - ולא במקרה. במהלך שמטשטש את הגבולות בין פרסום לתוכן, הבנק למעשה משתף פעולה עם ערוץ טלוויזיה: הסרטון הוא גם פרסומת לבנק - וגם פרומו לתוכנית של קשת.
לפי הפרסומת, בתוכנית הטרום-ראשונה לעונה ניתן יהיה לראות זוגות נוספים שהבנק יממן להם את החתונה (האולם, המזון, די ג'יי ועוד, כאשר חלק מהשירותים יסופקו על-ידי בעלי עסקים מהצפון והדרום), והכול מסתכם לכדי מהלך שמסמן למתחרים שאנחנו במציאות חדשה.
ואיפה עומר אדם בכל האירוע? לא, הוא לא שר את שיר החופה - רק נותן ברקע ביצוע לשיר "עכשיו התור לאהבה" של אריק איינשטיין ז"ל. המילים של עוזי חיטמן ז"ל, "בואי ונמשיך מכאן, מהמקום שבו עצרנו", מתאימות בדיוק לסיטואציה.
הפרסומת האהובה ביותר שייכת זה השבוע השני לביטוח 9, ונזכיר כי מדובר בפרסומת שעלתה במקור כבר לפני חצי שנה והייתה האהובה ביותר גם אז - במשך ארבעה שבועות ברציפות. ההצלחה שלה נובעת קודם כל מהיותה מצחיקה, אבל גם מהעובדה שהיא חלק מסדרה ארוכה בעלת שפה ברורה עם פרזנטור קבוע (אודי כגן) בתפקיד כפול של בן ואב מאותגר טכנולוגית, מהסוג שמי-לא-מכיר אחד כזה, אולי אפילו מכיר מהבית.
אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, פלאפון היא הגוף המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ-1.4 מיליון שקל, בפרסומת שבה יהודה לוי מסייע לארבעה משחקני מכבי תל אביב למצוא את הרשת, הודות ל-MAX G5. היא מצליחה להתברג במקום השלישי בזכירות והרביעי באהדה.
ההשקעה השנייה בגודלה, כ-1.1 מיליון שקל, שייכת לבנק לאומי וקמפיין החתונות. ההשקעה השלישית בגודלה, כ-800 אלף שקל, שייכת לחברת כרטיסי האשראי MAX שמציעה לכל לקוחותיה חשבון מט"ח. הפרסומת המשעשעת, שבה הסטנדאפיסט שחר חסון מצליח מביא לידי ביטוי רחב את יכולות ההצחקה שלו, מתברגת במקום התשיעי בזכירות והחמישי באהדה.
הפתעת השבוע היא הפרסומת העצמית של עיריית נתיבות, שמציגה עצמה כ"קטר הצמיחה של הדרום כבר שבע שנים ברציפות", וקובעת כי "רק מי שגר פה מבין מה זה לחיות פה". בשנה שבה העיסוק במתרחש בדרום היא בעיקר מסיבות קשות או עצובות, יוצא דופן לקבל גם מסרים אופטימיים שמציגים התפתחות וצמיחה - וזו אולי הסיבה שהם נחרטו בזיכרון של הצופים. הפרסומת מתברגת במקום העשירי בזכירות והשביעי באהדה.
הקמפיין של עיריית נתיבות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
ירידה קלה
ההשקעה בפרסום יורדת מעט מ-31.5 מיליון שקל בשבוע שעבר ל-29 מיליון שקל השבוע.
המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן-שמיר-סמסונוב (ביטוח 9, בפער מהאחרים), מקאן תל אביב (בנק לאומי) ואדלר-חומסקי & ורשבסקי (בנק דיסקונט).
בשבוע הבא, שבו יחול ראש השנה, לא יתפרסם המדור.
המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב-20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.