5 הטרנדים שיובילו את השיווק הדיגיטלי ב-2025

בעולם שבו גולשים מאמינים להמלצות של משפיענים על מותג יותר מאשר למותג עצמו, תעשיית יוצרי התוכן צפויה לגדול לחצי טריליון דולר תוך שלוש שנים • מדוח חדש של Artlist הישראלית עולה כי שותפויות ארוכות יחליפו קמפיינים ממוקדים, וה־AI יהיה רק "טייס משנה"

טרנד ה־FOOH עם מוצרים של נס קפה, לוריאל ולבלה / צילום: צילומי מסך מטיקטוק
טרנד ה־FOOH עם מוצרים של נס קפה, לוריאל ולבלה / צילום: צילומי מסך מטיקטוק

יותר מגע אנושי ביצירת תוכן, העצמת שותפויות עם מותגים ושימוש בתוכן רב דורי - אלו כמה מהמגמות הבולטות שיעצבו את תעשיית השיווק והקריאייטיב בשנת 2025. כך עולה מדוח הטרנדים של חברת ארטליסט, המפעילה קטלוגים דיגיטליים וכלי קריאייטיב ליצירת תוכן וידאו. הדו"ח משלב בין תחזיות של גוגל, מקאן, מטא (פייסבוק), קאנווה, אוגליבי ועוד, לצד נתוני סקר שערכה החברה בקרב כ־5,000 יוצרי תוכן בעולם.

כלכלת יוצרי התוכן מגלגלת כיום 250 מיליארד דולר בשנה, והצפי הוא שיגיע ל־480 מיליארד דולר ב-2027. אולם עם הגידול בהיקף השוק, יותר ויותר מותגים מבינים שלא כל מגמה וטרנד מתאימים להם, ושגם השימוש בכלי בינה מלאכותית צריך להיות מדויק יותר. הנה חמישה טרנדים מרכזיים שעולים מהדוח.

1מגע אנושי ביצירת תוכן עם AI - לצד הזינוק בשימוש בכלי בינה מלאכותית, יוצרים חייבים לשלב עומק רגשי וסיפורי בתכנים שלהם, על מנת להגביר את החיבור הרגשי של הצופה ליצירה. לכן, השימוש בכלי AI יהיה בעיקר בשלב הרעיון, כדי לקבל יותר מקורות השראה.

נתוני הסקר בדו"ח מראים כי אם ב־2024 רק 30% התמקדו בסיפורים אישיים, ב־2025 יותר מ־40% צפויים לנהוג כך. "כלי ה־AI יתפקדו כמו טייס משנה, טיוטה ראשונית של התוכן", מסביר עמית אשכנזי, סמנכ"ל אסטרטגיה בארטליסט. "אם בהתחלה חשבו שזה יחליף את היוצרים, עכשיו ברור שזה יותר עוזר אישי".

2חיבור מדויק בין מותגים לטרנדים - בעולם דיגיטלי שבו טרנדים מחזיקים מעמד בין שבוע לכמה חודשים במקרה הטוב, מותגים צריכים לעמוד בקצב המהיר, וליצור תוכן בהתאם שגם ידבר לקהל שלהם. לא כל טרנד מתאים לכל מותג, ולכן, כדי לשמר זהות מותגית יציבה, חשוב להבין מהו הטרנד ולהחליט בהתאם.

"זה בולט בעיקר בטיקטוק, שבו טרנדים יורדים ועולים מהר", מציין אשכנזי. כדוגמה הוא מציג את הטרנד Fake Out Of Home (ובקיצור FOOH) - באמצעות מציאות רבודה נוצרו סרטונים שבהם תיקי לואי ויטון "טסים" ברחובות פריז, הביג בן לובש מעיל של נורת' פייס, שיער חפוף בשמפו לוריאל מתנופף מבניין ועוד. "חברות מאמצות לפעמים טרנד בשלב מאוחר או בצורה שלא מתאימה לערכי המותג", הוא מספר, "וזה עלול לפגוע בזהות שלו ובמסר שהוא מבקש להעביר".

3שותפויות בין מותגים ויוצרי תוכן - מגמה שקיימת כבר כמה שנים, אך צפויה להתחזק ב-2025. אם בשלב ראשון מותגים עבדו רק עם משפיענים ענקיים, ואחר כך התמקדו ברשת חברתית אחת מובילה וכמה משפיענים קטנים יותר, כעת המגמה היא לעבוד עם מאות ואלפי משפיענים במקביל, מעין קולקטיב של יוצרי תוכן שמדברים את ערכי המותג.

"כבר לא משתמשים במושג 'קמפיין', אלא מדברים על שותפויות ארוכות טווח למשך שנים", מספר אשכנזי. "דוגמאות בולטות לכך הן החיבור בין מיסטר ביסט לשופיפיי או ג'ייק פול עם Celsiusu. באופן מעניין, 31% מהמשיבים מעוניינים בעבודה עם מותג אחד". עם זאת, "בארה"ב צופים שיהיה טיפה רוורס, ו-10%-30% מהתקציבים יחזרו להפקות יקרות, כדי לבלוט עם איכות גבוהה".

עמית אשכנזי / צילום: artlist
 עמית אשכנזי / צילום: artlist

מנתונים של מטא, המופיעים בדוח, עולה כי 60% מהגולשים מאמינים יותר למה שמשפיען אומר על מותג מאשר למה שמותג אומר על עצמו. כ-80% סבורים שמוצר שמשפיען ממליץ עליו הוא לגיטימי יותר, וכ־65% העידו שהם גם יחליפו מותג לפי המלצת המשפיען. "זה מדגיש את הצורך של מותגים לייצר שותפויות ארוכות טווח", מחדד אשכנזי.

4שימוש בתוכן רב-דורי - ככל שיותר קבוצות גיל נפגשות באותם מרחבים דיגיטליים, וגבולות הגיל מטשטשים, מותגים יכולים להרחיב את מעגלי ההשפעה שלהם. זה קורה ביוטיוב שורטס, באינסטגרם רילס, וכמובן, בטיקטוק. "זה בולט באלגוריתם של טיקטוק, כי הוא מבוסס על תחומי עניין. וזה מאפשר למותגים הזדמנות להגדיל את טווח ההשפעה הרבה יותר מהרדיו, למשל".

5איזון בין איכות לבטיחות והסדרה משפטית - המרוץ לאימוץ כמה שיותר כלי AI יהפוך למושכל יותר, כאשר מותגים ויוצרים לא רק יוודאו שהכלים מאפשרים יצירתיות גבוהה אלא גם בטוחים מבחינת זכויות יוצרים ומתנהלים מבחינה אתית.

"ככל שהעולם מתפכח מההייפ, מתחדד הצורך בכלים שמתנהלים בצורה אתית", מסביר אשכנזי. "יש הרבה כלים שיצאו לשוק, ועל פניו נראו מבטיחים ופתאום יצרו תמונות עם סימן מים, או פתרון UI שהביא תוצרים דומים מדי לאפליקציית מפות של אפל, ברמה שהיה צריך לקפל בחזרה את המוצר. לכן, חשוב להשתמש בכלים מוגנים מסחרית או שאומנו על דאטה עם זכויות יוצרים".

ארטליסט, שנוסדה ב-2016, מספקת לחברות גלובליות ויוצרי תוכן בעולם כ-2.5 מיליון מדיות דיגיטליות ליצירת תוכן וידאו. מדובר בקטלוג הכולל מוזיקה, אפקטים קוליים, קטעי וידאו, טמפלטים ועוד, שכולם נוצרו על ידי אמנים אמיתיים. בנוסף ישנו קטלוג קולות שנוצרו באמצעות AI.

לחברה יש כ-27 מיליון לקוחות, ביניהם גוגל, אמזון, מיקרוסופט, קלווין קליין ועוד. נאה דורש נאה מקיים, ארטליסט עצמה עובדת באופן קבוע עם המשפיען סם ניוטון לקידום המוצרים שלה - כששיתוף הפעולה יצא לדרך היו לו רק 5,000 עוקבים וכיום כבר מדובר ב-195 אלף באינסטגרם ו-192 אלף ביוטיוב.