מחקר ב-MIT: האנרגיה הסולארית תספק נתח משמעותי מהצריכה ב-2015

"אנרגיה סולארית תספק עד 2015 נתח משמעותי מהגידול בכושר ייצור החשמל ברחבי העולם, בעיקר באמצעות מערכות שיותקנו על גגות הבית ויחוברו לרשת". מסקנה זו עולה מעבודה לתואר שלישי שערך מיכאל ג'י רוגול מאוניברסיטת MIT.

בעבודה שהקיפה 200 ראיונות וניתוחים פיננסיים, ניסה רוגול להבין את הסתירה שבין נטיית המומחים להתייחס לאנרגיה סולארית כיקרה לבין הגידול החד בהתקנות.

מסקנתו היא שאחת הטעויות נובעת מכך, שהמומחים נוטים להשוות את מחיר האנרגיה הסולארית, עלות של 25-50 סנט לקילו-וואט שעה, לעלות יצור חשמל בתחנת כוח גדולה, שמחירה 2-8 סנט לקיל-וואט שעה. לדבריו, הצרכן הפרטי משווה את עלות האנרגיה הסולארית למחיר החשמל בפועל, 25 סנט לקילו-וואט שעה.

במדינות רבות, ביניהן גרמניה, יפאן, דרום קוריאה ומדינות אחרות, מקבלים הצרכנים החזר של 70 סנט לקילו-וואט שעה תמורת החשמל הסולארי שהם צורכים, והלוואה זולה להתקנת המערכת. התוצאה היא עלייה בכמות ההתקנות.

להערכתו, ב-2004 הותקנו בעולם מערכות סולאריות בכושר כולל של 1 ג'יגה- וואט. הכנסות החברות העוסקות בתחום היו 7 מיליארד דולר, והן צפויות לעלות ל-10 מיליארד דולר.

מסקנתו של רוגול היא, שככל שמספר הצרכנים יעלה, יגדל גם היקף הסובסידיות. אם ימשיכו הממשלות להעניק סובסידיות, צפוי לאנרגיה הסולארית עתיד מבטיח.