גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אובר

עוד כתבות

שליח של וולט בברלין / צילום: Reuters, Wolfram Steinberg/dpa

"בשורה למיליונים": באירופה מצאו פשרה בנוגע לעובדי "כלכלת החלטורות"

באיחוד האירופי מצאו נוסחת פשרה שתשפיע על זכויותיהם של מיליוני עובדי פלטפורמות המשלוחים וההסעות, כגון וולט ואובר • על הפרק: חובת ההוכחה שהשליחים עובדים מן המניין תעבור למעסיק ותידרש שקיפות • עם זאת, מדובר בגרסה מרוככת לעומת ה"מהפכה" במקור

ג'ו סאליבן / צילום: כדיה לוי

המנהל ששילם דמי שתיקה להאקרים: "לא צריך לראות בנו בחורים רעים"

ג'ו סאליבן היה מנהל אבטחת המידע באובר כשהחברה חוותה את מתקפת ההאקרים הגדולה בתולדותיה • הוא וצוותו בחרו אז לשלם לפורצים דמי שתיקה ולא לדווח לרשויות • כעת, לאחר שהורשע ובראיון ראשון לתקשורת הישראלית כחלק מביקורו בארץ בכנס של קבוצת Team8 הוא חושף את הצד שלו ושולח מסר לענף: "התיק שלי הוא מתנה לקהילת מנהלי אבטחת המידע"

אפליקציית אובר, ניהלה מו''מ עם גט טקסי לפני שעזבה את הארץ / צילום: יח''צ-יוסי זליגר

בלעדי לפני שאובר עזבה את ישראל: כשלו שיחות מיזוג עם גט

לגלובס נודע כי לפחות 3 פעמים פנתה אפליקציית המוניות הישראלית גט לאובר בניסיון להתחיל מו"מ למיזוג אך המהלך לא הבשיל • אובר ניהלה גם שיחות ומגעים שונים גם עם יאנגו לשיתופי פעולה במהלך השנה האחרונה • מגט נמסר: ״מאז שהחברה רווחית היא מרכזת עניין רב״

מונית של חברת Uber / צילום: Shutterstock

הסיבה לכך ששתי אפליקציות תחבורה עזבו את ישראל

אפליקציית התחבורה הגדולה בעולם, אובר, הודיעה לאחרונה כי תפסיק את שירותיה בישראל • להחלטה קדמו שרשרת של יוזמות לפתיחת שוק המוניות לתחרות, שנבלמו בחסות הלובי של איגוד המוניות • המרוויחות הגדולות מהעזיבה יהיו גט ויאנגו

אובר / צילום: Shutterstock

חברת המוניות אובר מפסיקה את פעילותה בישראל

נהגי המוניות קיבלו היום הודעה כי הפעילות תסתיים בסוף השבוע הבא • החברה הידועה בשירות ההסעות השיתופי שלה בעולם פעלה בישראל כחברה המספקת שירות מוניות בדומה לגט ויאנגו

שליחי אוכל באירופה / צילום: Shutterstock

האיחוד האירופי עושה סדר ב"כלכלת החלטורה", האם ישראל תיישר קו?

מדינות האיחוד האירופי הגיעו להסכמה ראשונה על שדרוג מעמדם של כ־5 מיליון "עצמאים" שעובדים כשליחי מזון, נהגי אובר וכדומה • המעסיקים שיידרשו להכניס את היד לכיס מיהרו לגנות

מוניות בנתב”ג / אילוסטרציה: Shutterstock

בלעדי הכאוס בנתב"ג: רק חברת מוניות אחת ניגשה למכרז

לגלובס נודע כי מבין חברות האפליקציה המובילות, רק חברת גט ניגשה למכרז המוניות בנתב"ג, יחד עם חברת ההסעות בון תור • אובר, יאנגו ותחנות מוניות ותיקות בחרו שלא לגשת, בטענה לדרישות לא סבירות, חוסר שקיפות של רש"ת, הבהרות רבות לתנאי המכרז ובעיקר היעדר כדאיות כלכלית

אובר / צילום: Shutterstock

אובר וליפט רושמות ניצחון לאחר שבית משפט בקליפורניה מאשר את זכותן להתייחס לנהגים כקבלנים

הפסיקה משמרת את המודל העסקי של כלכלת החלטורה אבל גם סוללת את הדרך למשא ומתן קיבוצי

פרופ' ענת אלון־בק, אוניברסיטת קייס ווסטרן / צילום: איל יצהר

המשבר בהייטק הפך אותה לסלב: הכירו את הפרופסורית שחזתה את הכל

כבר לפני שנים הזהירה פרופ' ענת אלון–בק מהתפוצצות הבועה, אבל טענו כלפיה שהיא שמרנית מדי • היום היא מרואיינת מבוקשת שעוצרים לסלפי ברחוב • בראיון לגלובס, כשעל שולחן הקונגרס מחכה הצעת החוק שתגביל את חברות היוניקורן בארה"ב, היא מסבירה למה פייסבוק היא שהחלה את כדור השלג, ומצהירה: "די בטוח שיש עוד הרבה כמו סם בנקמן-פריד שעוד לא עלינו עליהם"

אפליקציית ליפט. אחת מחברות הכלכלה השיתופית / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

מדוע צנחו המניות של ליפט ואובר בוול סטריט?

ממשל ביידן מציע חוק חדש שעלול לטלטל את כלכלת החלטורה (כלכלת הפלטפורמה) ולהפוך מיליוני עובדים שנחשבים פרלינסרים לשכירים של החברות • המהלך יאתגר את מודל העבודה הזול של ענקיות עמק הסיליקון כמו אובר וליפט

אובר בישראל / צילום: יח''צ-יוסי זליגר

בלעדי הקאמבק של אובר לישראל: אלה עמלות ההשקה לנהגים

בתחילת השנה עזב את אובר המנהל הוותיק יוני גרייפמן ובמקומו מונתה גוני נוי, שחזרה לארץ כדי לנהל את הפעילות המקומית עם המנדט לחבור למוניות מורשות • מדובר בחלק מאסטרטגיה חדשה שמובילה אובר בשנים האחרונות לשרת את הקהל שהתנגד להקמתה - נהגי המוניות

מונית עם גט ויאנגו / צילום: Shutterstock

הצרות של גט ויאנגו ובעיקר של הנהגים: התקשיתם להזמין מונית לאחרונה? כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות האפליקציות גט ויאנגו הפכו למילים נרדפות למילה "מונית" • אבל אז שתיהן החליטו לייקר את העמלות, ומרד נהגים נפתח נגד אפליקציות המוניות, שגם כך נקלעו למשבר בעקבות המלחמה באוקראינה • כעת, עם הקאמבק של אובר לישראל, האם יש סיכוי שהתחרות בשוק המוניות תיפתח מחדש?

אובר / צילום: Shutterstock

תחקיר "אובר": הזעזוע צריך להיות בכיוון ההפוך

הפרשה ממחישה כיצד קבוצה קטנה של בעלי אינטרס משתמשת בכוח הפוליטי שלה כדי לחסום תחרות, כך שאפילו ראש הממשלה וקשריה של חברה עולמית לא הצליחו לפתוח את השוק

השבוע שהיה בהייטק / צילום: Shutterstock, sdecoret

מה מחפשת אפל ברשות הפלסטינית וקדחת המניות שהביאה את רובין הוד לסף חידלון

מה הביא את האיש הבכיר בתחום פיתוח השבבים באפל לעיירה בין רמאללה לשכם, איזה משטר השקעות חדש גזרה על עצמה קרן הענק ג׳נרל אטלנטיק, וכיצד פרשת מניות גיימסטופ כמעט והביאה לאובדנה של רובין הוד? • וגם: 15 שנה להשקת האייפון, הסוגיות המשפטיות של ה-NFT ומדור חדש פרי עטם של חוקרי אוניברסיטת ת"א • השבוע שהיה בעמודי ההייטק של גלובס

כשהבוס הוא אלגוריתם / צילום: shutterstock

וולט ואובר הן רק ההתחלה: מה קורה לעובדים כשהמנהל הישיר שלהם הוא אלגוריתם

חוקרים שליוו מקרוב את חברת אובר כדוגמה לניהול האלגוריתמי שופכים אור על הצדדים הפחות מדוברים של השיטה: החברה שמנצלת את פערי המידע לטובתה, נהגים שמנסים להטעות את האלגוריתם, כי ממילא הם לא לא מרגישים שייכים • הפקולטה, מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב 

בניין וויקס החדש בגלילות / צילום: יוסי כהן

Wix תגלה שהיא מעסיקה יותר מדי עובדים. והיא לא האחרונה

בין 2019 ל-2021 מספר עובדי חברת בניית האתרים כמעט והוכפל, מ-3,071 ל-5,929 • השנה סנטימנט השוק השתנה, וחברות הטכנולוגיה גילו שכמו בכלכלה הישנה, הכנסות וצמיחה זה לא מספיק • אחרי שנים בהן שכרו עוד ועוד עובדים ומשרדים, נרשמת האטה בגיוס כוח-האדם, לצד פיטורים, בחברות ציבוריות וגם בסטארט-אפים

מניית אובר מופיעה במסכי בורסות וול סטריט / צילום: Associated Press, Richard Drew

אובר מתכננת קיצוצים עקב הירידה באופטימיות של משקיעי טכנולוגיה

חברת שיתוף הנסיעות צפויה לחסוך בהוצאות בגלל "השינוי הטקטוני" בסנטימנט המשקיעים, אומר לעובדים המנכ"ל דארה קוסרובשהי

אובר. גיוסי עובדים חדשים מוגדרים מעתה כ''פריבילגיה'' וייעשו במשורה / צילום: Shutterstock

הצרות של האפליקציות לשירותי הסעות: המשקיעים נעשו חשדנים, והנוסעים מתקשים לתפוס מונית

מנכ"ל אובר חשף בתחילת השבוע כי השוק חווה "רעידת אדמה" • גט קרסה, מניות אובר וליפט צונחות, ושירות יאנגו מוחרם במספר מקומות באירופה • מחירי הדלק הופכים את הנסיעה לפחות משתלמת, והחברות נאלצות להוזיל את העמלות

דארה קוסרובשהי' מנכ''ל אובר / צילום: Shutterstock

מנכ"ל אובר: העסקת עובדים חדשים היא פריבילגיה

אובר תצמצם בהוצאות כדי לטפל בשינוי המרעיש שחל בסנטימנט המשקיעים – בין השאר ע"י האטה משמעותית בגיוס עובדים וקיצוץ בתקציבי השיווק והתמריצים

שליח של Buyk בניו יורק. צרה כפולה

תחום המשלוחים פחות זוהר מבעבר, ואפילו הסטארט-אפים מקצצים ומפטרים

בשבוע האחרון פוטרו 350 עובדים ישראלים מסטארט־אפ המשלוחים אבו, והחברה צימצמה את פעילותה • מהלך זה מבטא את מגמת ההתכווצות של כל שוק המשלוחים: אמזון רשמה ירידה בהכנסות המסחר המקוון ומניות חברות משלוחי המזון האמריקאיות נמצאות בצניחה