שתי חברות מזון נוספות מעלות מחירים ב-1 במאי • גלידות נסטלה הודיעה כי אחרי פסח היא תעלה מחירים בשיעור של עד 6.3%, ומעדני יחיעם תעלה מחירים בעד 9% • שתי החברות תולות את ההתייקרות הצפויה בעליית מחירי חומרי הגלם
חברת דיפלומט הודיעה על העלאת מחירים של מגוון מוצרי מזון וטואלטיקה בשיעור של עד 4%, שבועיים אחרי שפרסמה את דוחותיה לשנת 2023 בהם הזהירה מהעלאת מחירים קרובה • ההתייקרויות ייכנסו לתוקף ב-1 במאי • שר הכלכלה ניר ברקת: "דיפלומט, תתביישו"
דוחות הקמעונאיות הגדולות בישראל וספקיות מזון מרכזיות חושפים זינוק בשורת ההכנסות וקפיצה של עשרות אחוזים ברווחיות • ברקע, גל העלאות מחירים ומהלכי התייעלות • האם ההתייקרויות היו מוצדקות? "כשהפוקוס הציבורי ממוקד בלחימה, הוא נמוך יותר לגבי מה שאנחנו רוכשים בסופר. זו סביבה יותר נוחה להעלאות מחירים"
יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית • למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה
העלאת המחירים תחול על מגוון מוצרים החל מפברואר 2024, זאת לאחר שבחודש מאי האחרון ייקרה שסטוביץ בכ־15% מגוון מוצרים, בהם תה פומפדור, פסטה ברילה ועוד • לאחרונה היבואניות ויליפוד ודיפלומט פרסמו בדוחותיהן כי הן צופה שייאלצו להעלות את מחירי מוצריהן
אחרי 12 שנים כמנכ"ל, נעם וימן ימונה לתפקיד יו"ר דיפלומט, ולנעליו ייכנס ירון בלום • לפי דיווח החברה, המהלך לא ישפיע על עלויות השכר של וימן ובלום • בדוחות שפרסמה דיפלומט לאחרונה נכתב כי היא צופה העלאות מחירים במהלך 2024
בדוחות מציינת דיפלומט כי בעקבות השפעות יוקר המחיה והאינפלציה בעולם עלו מחירי המוצרים אותם היא מייבאת • בשנה האחרונה דיווחה החברה על מספר העלאות מחיר, והיא הודיעה על עליית מחירים נוספת שתוכננה ל"אחרי החגים", אך בוטלה בעקבות המלחמה
החל מ-15 באוקטובר, לאחר חג סוכות, יתייקרו מוצרי הטואלטיקה של דיפלומט בכ-4%, ומוצרי המזון יתייקרו בשיעור של כ-3.37% • הסיבה, לפי החברה, היא "התייקרות מחירי הקנייה מספקינו"
הערכת דיפלומט כי תיאלץ לבצע העלאת מחירים נוספת בהמשך השנה, מחזקת את ההערכות כי צפויה התייקרות רוחבית בקרוב, בעיקר נוכח פיחות השקל • אי.בי.אי: "הפוקוס של הציבור בימים אלה בנושאים הפוליטיים והמשפטיים, וזה מהווה סביבה נוחה להעלאות המחירים"
ענקית היבוא הציגה עלייה בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך רשמה ירידה בשורת הרווח הנקי • במקביל, בדיפלומט מתייחסים לגל העלאות המחירים ומציינים: "העלאות המחירים של ספקי דיפלומט יתגלגלו ללקוחות" • מוקדם יותר השבוע, הודיעה רשות התחרות על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד שטראוס, בשל ניסיון לכאורה לתאם מחירים דרך דוחות כספיים והודעות לעיתונות
בכנס לשכת רואי החשבון באילת, מנכ"ל ונשיא יבואנית המזון והטואלטיקה דיפלומט האשים את הממשלה בבעיית יוקר המחיה: "הריכוזיות הגבוהה נמצאת דווקא בקרב היצרניות הישראליות"
ינון בן ענת, מנכ"ל היבואנית דיפלומט שעמדה במוקד סערה תקשורתית וציבורית בקיץ שעבר כשהעלתה מחירים לחלק ממוצריה, התייחס לאופי הצרכני המקומי בכנס בבורסה בת"א • "לקחת את זה ולהפוך את דיפלומט או יבואן אחר לחזות הכול, זה לא הפתרון הנכון"
ראשי ענקיות המזון בישראל נכנסו לפני כשנה וחצי זה אחר זה לחדרי החקירות בחשד שתיאמו מחירים • לפני כשבוע רשות התחרות השלימה את החקירה • כעת נותר להכריע האם יוגשו כתבי אישום
אחת אחרי השנייה, יצרניות ויבואניות המזון הודיעו בשבועות האחרונים על העלאות מחירים משמעותיות • בין הסיבות להתייקרות שבה הטענה לגידול בעלויות שאותן "ספגו" הספקיות עד כה • אלא שבדיקת הדוחות הכספיים של חברות בולטות בתחום מציגה עלייה דו־ספרתית בהכנסות, וברובן גם שיפור בשיעורי הרווחיות
בדיפלומט הסבירו כי ההתייקרויות מגיעות בעקבות עליות מחיר מצד ספקיה בחו"ל • עוד ציינו בחברה כי בזכות מדיניות הורדת המכס על דגים מיובאים, דיפלומט הצליחה להקטין את עליית המחירים ולעכב אותה כל השנה האחרונה, למרות עלייה גבוהה של חומרי הגלם של הטונה
ההכנסות של דיפלומט ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו בכ-791 מיליון שקל, בהשוואה לכ-672 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022 • הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-28 מיליון שקל, ושיעור הרווח התפעולי ברבעון ירד ל-3.5% מההכנסות
שר הכלכלה ניר ברקת שלח ל-15 חברות ענק במשק דרישה לקבלת נתונים מקיפים על עלויות הייצור שלהן, דוחות כספיים ותמחור: "המונופולים מעלים מחירים בניתוק מזעזע. החגיגה נגמרה" • במקביל הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על הקמת ועדה ציבורית שתדון בריכוזיות בענף המזון
פחות משנה לאחר שהייתה צריכה להקפיא העלאת מחירים בשל מחאת צרכנים, גם דיפלומט מצטרפת לגל ההתייקרויות • בין המוצרים שיתייקרו החל מחודש יוני נכללים מותגי היינץ, פרינגלס, מילקה, אוראו וריין דיז'ון
אחרי תנובה מגיעות טרה ושטראוס: שתי החברות יעלו את מחירי מוצרי המחלבה בתחילת מאי • טרה תעלה מחירים בטווח של 5.4%-9.4%, בעוד בשטראוס טוענים למהלך מידתי שמכסה רק חלק קטן מההתייקרויות שספגה • מחלבות גד תעלה מחירים בשיעור ממוצע של 5%
בתקופת הקורונה התייקרו מוצרים שונים בעקבות עליית מחירי השילוח הימי • כעת, המשבר חלף אך מחירי המוצרים של קימברלי־קלארק ודיפלומט עדיין נשארו ברמתם • מומחים מסבירים כי לעליית הריבית ולהיחלשות השקל יש השפעה, אך יש מי שמאשים את חוסר התחרות