בחברת התוכנה גונג ניתחו בעזרת בינה מלאכותית יותר מ־2 מיליארד שיחות מכירה וגילו מהן השיטות היעילות לסגירת עסקאות • אודי לדרגור, ה־Chief Evangelist של החברה, מסביר איך משאירים את הלקוח על הקו יותר זמן, מה הטעויות הנפוצות, ומתי פשוט עדיף לסתום את הפה
הרשות להגנת הצרכן פותחת את ההרשמה למאגר "אל תתקשרו אליי", שנועד למנוע ממשווקים בטלפון להתקשר ללקוחות שנרשמו אליו • החל מ-1 בינואר 2023, משווקים יידרשו לבדוק אם המספר אליו הם מחייגים מופיע במאגר, ומפירי החוק ייקנסו ביותר מ-46 אלף שקל
היועמ"ש אביחי מנדלבליט קבע כי חברות האשראי יכולות לבטל התקשרות בין צרכנים לחברות במקרים בהם יש חשש כי מדובר בפעילות לא חוקית • הכוונה היא בעיקר לחברות טלמרקטינג שעושקות קשישים בעסקאות מתמשכות דרך כרטיסי האשראי שלהם.
החמישה יואשמו בכפוף לשימוע, בין היתר, בעבירות של קבלת דבר במרמה, קשירת קשר לביצוע פשע והלבנת הון בהיקף של 20 מיליון שקל • החברות באמצעותן התבצע העוקץ: "סופר לייף", "קנייה זהב", "קונים ונהנים", "קניה בטוחה", "גוד סרוויס" ו"קניה לבית"
חברת ניתוח הדיבור האוטומטי הישראלית-אמריקאית הודיעה על סגירת סבב B של גיוס הון בהיקף 33 מיליון דולר בהובלת קרן Georgian Partners האמריקאית • הטכנולוגיה של Chorus.ai נועדה לאפשר לחברות לנתח שיחות מכירה טלפוניות ולהפיק מהן תובנות
החשודים נעצרו הבוקר לאחר שפשטו על בתיהם ובתי העסק של בגין עבירות של הלבנת הון, מרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הונאה ועבירות נוספות • מדובר בשרלטנים שמפעילים מוקדי טלמרקטינג, בהם הם או נציגי מכירות חסרי מצפון מטלפנים לצרכנים מוחלשים בכדי למכור להם שוב ושוב מוצרים מיותרים באלפי שקלים
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ממשיכה להטיל קנסות על החברות חסרות המצפון – הפעם מדובר בקנס של 5.2 מיליון שהוטל על חברת פמילי דיל שעוסקת בשיווק טלפוני לצרכנים שרובם קשישים
החוק מציע להקים מאגר שמות ממשלתי של לקוחות המסרבים לקבל שיחות שיווקיות, ומטרתו להגן על צרכנים מוחלשים • החיסרון: יש לבקש להיכלל ברשימה באופן אקטיבי
הצעת חוק שהגיש ח"כ איציק שמולי, שתחייב את חברות האשראי לבטל עסקאות מפוקפקות שנעשו בכרטיסי אשראי תוך כדי ניצול, עברה היום בקריאה טרומית • שמולי: "החוק הזה ינחית מכה אדירה על השרלטנים שמוצצים את דמם ואת כספם של הקשישים והצרכנים וינתק להם את בלון החמצן הכלכלי"
ח"כ איציק שמולי הניח הצעת חוק שתבקש לחייב את חברות כרטיסי האשראי לבטל חיובים בעסקאות שעשו צרכנים עם חברות שהפרו את החוק • התיקון המוצע לחוק הגנת הצרכן רלוונטי נגד חברות הטלמרקטינג, שלפי הודעת משרד הכלכלה "מנצלות צרכנים רבים, בהם קשישים"
הרשות להגנת הצרכן קבעה כי חברת ביג סייל "נקטה פעולות של הטעיה והשפעה בלתי הוגנת כלפי הצרכנים וביניהם קשישים" • "מדובר בחברה המשתמשת בשיטות נבזיות על-מנת להטעות את הצרכנים תוך ניצול תמימותם וחולשתם"
לפי הצעת החוק יוקם מאגר ממשלתי של לקוחות שלא מעוניינים לקבל שיחוק שיווקיות, אשר ייצור חומת הגנה על טלפונים של צרכנים • השיטה נהוגה כבר, לפי משרד הכלכלה, באנגליה, ארה"ב, אוסטרליה ועוד
חברת לירף, העוסקת בשיווק טלפוני לצרכנים, ביניהם קשישים, נקנסה בסכום של מעל 10 מיליון שקל • "חומרי החקירה חשפו מקרים קשים מאוד של ניצול הצרכנים שברובם קשישים"
אנשי מכירותגונגהרשות להגנת הצרכןחוק הגנת הצרכןמכירותספאםשיווק