מודל מתמטי חדש, שפיתחו חוקרים באוניברסיטת ג'יאנגסו בסין, מראה כי מיסוי סביבתי מוביל לצמיחה כלכלית ולשימור משאבי טבע ומפחית באופן ניכר זיהום
המדינה שוקלת להטיל מס על כלים חד-פעמיים, אבל את הפלסטיק החד-פעמי והמזהם צריך להוציא מהחוק • אם האוצר מחפש אחר מסים חדשים שיעשירו את קופת המדינה, מסים ירוקים אחרים עשויים להיות כלכליים ואפקטיביים משמעותית • הנה כמה הצעות • דעה
תוכנית "כלכלה ירוקה לישראל": הפלסטיק בחוץ, אגרות גודש יוטלו, התחבורה הציבורית תהפוך ירוקה, והתעשיות המזהמות ייאלצו לשלם • את התוכנית מובילות חברות התנועה הירוקה סתיו שפיר ויעל כהן-פראן
"היתרון" האמיתי של שוק הרכב הישראל מנקודת המבט של הכנסות המיסוי, הוא השליטה הטוטאלית והממוקדת של המדינה בביקוש לרכב באמצעות מנגנון המס • פרשנות
ה-SUV החשמלי הראשון של אאודי הוא רכב פאר מפנק, שימושי ונמרץ, שיכול להקטין משמעותית את ההוצאות השוטפות, לטפח את המצפון הסביבתי ועל הדרך לעקוף את טסלה • רק חבל שהשינוי במדיניות המס בשנה הבאה עשוי להפוך אותו בישראל לאפיזודה חולפת
הטבות מס על מערכות בטיחות, החל מכריות אוויר ועד למצלמות חכמות, הפכו את ישראל במשך שנים לאחת המובילות בעולם בתחום • אולם באוצר עתידים לבטל בינואר הקרוב חלק מההטבות ולגרום להתייקרות דגמים זולים, שבהם המערכות מגיעות כ"תוספת"
מדינה שמתנהלת מבחירות לבחירות תשלם ביוקר על חוסר המדיניות העקבית ועל הקיצוצים הרוחביים
המחצית הראשונה של 2019 תיזכר כתקופה שבה האוצר יצא ל"דיג מסים" בשוק הרכב הישראלי והמריץ את המכירות באמצעות רגולציה - אבל זו רק ההתחלה • לשוק המקומי ממתינות טלטלות רבות כתוצאה מהרגולציות הסביבתיות והבטיחותיות שאימץ לאחרונה האיחוד האירופי
2020 עדיין רחוקה, אבל במונחי שוק הרכב, היא נמצאת ממש מעבר לפינה • הנה הסנוניות של מה שמצפה לנו בארץ מ"החלפת הקידומת"
שינוי שיטת המיסוי ועליית המחירים שלחו אותנו לחפש אלטרנטיבות שפויות, יחסית, בשולי השוק • הקיה ריו המחודשת בהחלט עונה על הדרישה
דגמי מיני, היברידיות, משפחתיות רבות ואף מספר דגמי קרוס-אובר קומפקטיים ייהנו מהטבה נמוכה משמעותית מזו שקיבלו עד היום • מי עוד ייהנה? האוצר, שצפוי לרשום במהלך מרץ קפיצה משמעותית בהכנסות המדינה ממסים, עפ"י הערכות בשיעור של 1.5-2.5 מיליארד שקל
טויוטה מפרסמת מחירון חדש לקראת אפריל • קורולה סדאן צפויה להתייקר בכ-3,000 שקל; העלייה הבולטת ביותר נרשמה במכונית ההיברידית פריוס פלוס, שכעת תתייקר בכ-5,000 שקל
נתוני הגירעון המעמיק שנחשפו בשבוע שעבר מציבים שוב את הרוכשים והמשתמשים ברכב פרטי בישראל על הכוונת • איך הפכו המכוניות ההיברידיות והחשמליות לאויבות של תקציב המדינה, איך מתגברים על מלכוד "הדימוי הירוק" של ישראל בעולם, ומהן הגזירות שנמצאות בדרך לחוק ההסדרים
ענף הרכב נערך לשחרור מאסיבי של כ-60-70 אלף כלי רכב חדשים מהמכס עד סוף החודש כדי להקדים את עליית המסים באפריל • בענף מציינים כי שחרור מוקדם של כמות גדולה של כלי רכב צפויה להקפיץ את הכנסות המדינה ממסים במרץ בשיעור של 1.5-2.5 מיליארד שקל
זיהום אוויר מתחבורה מקצר את חיי יותר מ-1,000 ישראלים בשנה • כדי להיאבק בתופעה, במשרד להגנת הסביבה השקיעו כ–400 מיליון שקל ב-3 השנים האחרונות בעידוד אוטובוסים ומוניות לעבור לכלי רכב חשמליים במקום רכבי דיזל מזהמים • ההיענות בשטח נמוכה, והמכשולים העיקריים: הטכנולוגיה עדיין יקרה, והתשתיות לא מוכנות • ישראל 2048
גביית מיסי הרכב נמצאת בשיא בישראל, אבל בבנק ישראל סבורים כי הבלו על הבנזין נמוך מדי, וכי נדרשים צעדים ממשלתיים לייקור הרכב והשימוש בו • האם מדובר בהרמה להנחתה לקראת גזירות מס חדשות על הנהגים בניסיון לסתום את "הבור התקציבי"? ניתוח "גלובס"
טסלהיבוא רכבמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמכירות כלי רכבמס קנייהמסיםמסירות רכבמשרד האוצרשוק הרכב