מכוניות היברידיות מצוידות במנוע בנזין לצד מנוע חשמלי, המשלימים זה את זה. בעוד שמנוע בנזין מאפשר נסיעה למרחק רב יותר מאשר המנוע החשמלי – המנוע החשמלי, כאשר נכנס לשימוש –מפחית פליטת גזים מזהמים לאטמוספירה, ומשפר את קצב צריכת הדלק.
ב-2018 נמסרו בישראל 267 אלף מכוניות בסך-הכול, מתוכן כ-25 אלף מכוניות "ירוקות", בדגש על מכוניות היברידיות (רובן בדגמי יונדאי איוניק וקיה נרו). בשנים האחרונות ביקשה הממשלה לעודד רכישת כלי רכב חסכוניים וידידותיים לסביבה באמצעות הטבת מיסוי – רוכשי מכוניות היברידיות נהנו ממס קנייה של 30% בלבד, בהשוואה למס של 83% על מכוניות רגילות (ההטבה תלויה בגודל המנוע, ואינה חלה על מכוניות יוקרה היברידיות).
בניגוד למגמה בארגון ה- OECD , שם ממשיכות המדינות לעודד ולתמרץ רכישת כלי רכב ירוקים, משרד האוצר הודיע ב-2019 כי יתחיל להעלות בהדרגה את המיסוי גם על כלי רכב ירוקים – עד שבשנת 2022 לא יהיו כלל הבדלים במיסוי בין כלי הרכב, זאת כחלק מצעדיו לסגירת הגירעון המתרחב.
לאור העובדה שמכונית היברידית מאפשרת לנסוע מרחק גדול יותר מבלי להעלות את צריכת הדלק, הביקוש לה קשור קשר הדוק למחירי הדלק.
יצרניות רכב ברחבי העולם ממשיכות לפתח דגמים חשמליים ולשפר את טווח הפעולה שלהם, אך במקביל אינן זונחות את כלי הרכב ההיברידיים. טויוטה ופורד, למשל, ממשיכות להרחיב את היצע הדגמים ההיברידיים שלהן.