שוק רכב חדש שמכפיל עצמו בתוך עשור, בלי להישען על בסיס ריאלי יציב אלא על אשראי זול שמגובה בכלי רכב משומשים, עשוי להיות מתכון לצרות ■ והממשלה? היא מפגינה אטימות
ענף הרכב ממשיך לשבור השנה את המתווה העונתי המוכר, ובחודש אוגוסט המנומנם נרשם זינוק של כ-30% במסירות הרכב, תוך שבירת כמה שיאים היסטוריים ■ מדריכים בתחום
כמעט כל מכונית חדשה שלישית היא מתוצרת יונדאי/קיה ■ לזינוק במסירות רכבי יונדאי אחרי במידה רבה דגם ה"טוסון" החדש, שמעל 7,000 יחידות שלו נמכרו השנה
מסירות הרכב החדש במחצית הראשונה של 2016 חצו את ה-160 אלף יחידות, קצב כפול כמעט מלפני עשור ■ מה קרה למנגנוני האיזון שהיו אמורים לקרר את שוק הרכב?
נתוני מסירות הרכב של הרבעון הראשון ב-2016 מצביעים על קצב מכירות אדיר, שיחד או מזנקים גם סיכוני האשראי של הלוויים והמלווים, ומחמיר הגודש בכבישים ■ הגורמים הממונים? הם עסוקים מדי בלספור את ההכנסות ממסים
שוק הרכב ממשיך ליהנות מהגאות, אולם בענף כבר מסתכלים מעבר לפינה ■ אילו דגמים אסטרטגיים עשויים "להפריע" למהלך של שוק הרכב, ואיך תגיב רשות המסים על "המהפכה העממית" של שווי השימוש הטכנולוגי?
השיא הקודם: כ-34 אלף מסירות בינואר 2015 ■ מסירות חריגות במיוחד - מעל 5,000 יחידות במצטבר - בפלח רכבי היוקרה והפרימיום ■ ובתוך כך גם שיעור המס היחסי של הבנזין לתחבורה בישראל שובר שיאים חדשים
את טבלת המסירות הובילו בשנה החולפת שני המותגים של קונצרן יונדאי מוטורס הקוריאני - קיה ויונדאי
עומסי התנועה, שיתגברו מאוד בשנים הקרובות, יתבטאו בנזקים של מיליארדי שקלים לציבור ■ למדינה לא ממש אכפת, אולי מחשש לפגיעה באחד ממוקדי הכוח הפוליטיים הגדולים במדינה ומהקטנת הצידוק של משרד התחבורה
השנה עוד לא הסתיימה רשמית, אולם טבלת המכירות של ינואר-נובמבר משרטטת תמונה מדויקת למדי של מפת מכירות הרכב ב-2015 ■ מי עלה, מי ירד ולמה כמעט לאף אחד בענף אין סיבה להתלונן
שוק הרכב הישראלי שבר שיאים בשנה היוצאת, אבל לא כאלה שאפשר להתגאות בהם ■ לאור אדישות הציבור שמציג ביקוש קשיח למכוניות למרות התלונות, ולאור התעלמות נבחריו מהבעיה, אי אפשר להתלונן על חמדנות הרגולטור
באוגוסט "הרדום" נמסרו בישראל מעל 21 אלף כלי רכב חדשים ■ הכנסות המדינה ממסי יבוא רכב, לא כולל מיסי דלק, חצו בשנה שעברה את רף ה-10 מיליארד שקל
האמריקאים מוטרדים כיום מחקירת הממשל הפדרלי על התנפחות בועה של מימון לרכב ■ בישראל נראה שאף אחד לא מוטרד מהתופעה המקבילה ■ 38.8% - הצמיחה במכירות שוק הרכב הישראלי בשנים 2009-2014
23 אלף כלי רכב חדשים עלו על כבישי הארץ בחודש שעבר ■ יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות עם 21,861 כלי רכב מתחילת השנה
מאי התאפיין בהמשך ביקושים ערים של חברות ליסינג והשכרה ושל כלי רכב, שנלקחים באמצעות מימון
איזה עיוות כלכלי יוצר ערוץ השיווק "האלטרנטיבי" של חברות הליסינג, ולמה הרגולטור אדיש? ■ המחירים נמוכים בשיעור דו-ספרתי ממחיר המחירון, המכירות נוסקות, נתח השוק גדל - האם מדובר במהפכה צרכנית או בועה מסוכנת?
אילון מאסקטסלהיונדאייבוא רכבמיסוי ירוקמכונית חשמליתמכירות כלי רכברכב חדשרכב סינישוק הרכב