משרדי הממשלה צופים התאוששות במשק שתביא בין היתר לפעילות ערה בנמלי הים • אבל היערכות מתאימה לתסריט הצפוי מותנית בהסדרת התחרות בנמלים, שמתנגדים לכך • דוח של הכנסת מזהיר: "לעומס בנמלי הים יש השלכות כלכליות משקיות משמעותיות"
יו"ר דירקטוריון נמל חיפה רון מלכא נאבק בהחלטת הממשלה להעניק לנמל המפרץ המתחרה שמופעל על ידי החברה הסינית SIPG רציפים נוספים, בעוד ששרון נתפס כמי שמבקש לעבוד עם הממשלה על מציאת מתווה משותף
בהתבטאות יוצאת דופן מגיב מנכ"ל נמל אילת גדעון גולבר למצב שנוצר לטענתו בגלל "חולשת מדינות הקואליציה במלחמתן בחות'ים" • "הנמל מושבת לחלוטין כבר שבעה חודשים; ייתכן שנצטרך לפטר" • בינתיים, הנמל מבקש להיכלל בהסדרת ענף הנמלים, שצפויה לצאת לדרך בקרוב
התחרות בין הנמלים גואה על רקע ההאטה בענף הספנות, ועל כן נמל שואף להסיר כמה שיותר מהרגולציה מעליו, ומצד שני להבטיח שהאחרים יהיו כמה שיותר כבולים • דרישות שונות הובילו את משרדי התחבורה והאוצר לגבש "דיל" ביחס לפעילות הנמלים • בעקבות מחלוקות בין משרדי התחבורה לאוצר, וכן מחלוקות בתוך משרד האוצר - הוא עוכב וצפוי להסגר בקרוב
ההאטה בענף הספנות והתחרות הגוברת הציתו מאבק שבו כל נמל מנסה להשתחרר מכבלי הרגולציה - ובמקביל להקשות על המתחרים • התוכנית שגיבשו במשרדי התחבורה והאוצר, שקרובה לסיכום, מסדירה את ההקלות שיינתנו לכל נמל, ואת המגבלות החלות עליו
פחות מיממה לפני שהייתה אמורה להתחיל שביתה בנמלים, ביה"ד הארצי לעבודה הורה על אי-נקיטת צעדים ארגוניים עד להחלטת ההרכב באשר לטענות שהועלו • את הבקשה לצו המניעה הגישו איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים, ולבקשתם הצטרפו בהמשך גם נמל חיפה והמדינה
המדינה טוענת כי מאחמורי השביתה "עומדת התנהלות כוחנית של ההסתדרות החושבת שהיא מעל החוק ומרשה לעצמה לאיים על השותפים ליחסי העבודה ולפגוע בציבור במדינת ישראל" • בהסתדרות, לעומת זאת, אומרים: "פתיחת ניטול סוגי מטען אחרים לתחרות לא נדונה עם ההסתדרות ולא הוסדרה איתה; חמור מכך, בחדרי המו"מ הוצג המצג ההפוך"
ההסכם בין השתיים נחתם מוקדם יותר החודש, ובמסגרתו נקבע כי מתחם רוגוזין ישמש את חברת נמלי ישראל בתמורה לשטחים שמסרה החברה לרמ"י ועיריית אשדוד לבניית שכונת מגורים ופיתוח פארק לכיש
הסיבה: כוונת המדינה לאפשר לנמל המפרץ ולנמל הדרום לפרוק גם אוניות מטען כללי, ולא רק אוניות מכולה כפי שלטענת ההסתדרות נקבע בין המדינה לוועדים • ההסתדרות מאיימת להשבית את הנמלים החל מ-1 בפברואר
נמל המפרץ הוא היחיד בישראל שמסוגל לקלוט אוניות ענק של עד 18 אלף מכולות • הנהלת הנמל הסינית טרם חתמה עם חברות הספנות הגדולות על קווים קבועים, והפעילות המלאה תתחיל רק ב־2022 • הצל שמעיב: כביש הגישה לנמל החדש יהיה מוכן רק בעוד כשנתיים, והעורף הלוגיסטי שלו מתעכב
שני הנמלים החדשים שייפתחו בחיפה ובאשדוד עד סוף השנה יגדילו את מצבת הנמלים של ישראל מארבעה לשישה • עד כמה יושפעו זמני ההמתנה של האוניות, איך תשפיע התחרות על הנמלים הממלכתיים הישנים, ומדוע הוזלת השינוע לא תתגלגל להנחה במחירי הטלוויזיות
האונייה MSC SHEILA, שעגנה אתמול בנמל הפרטי באשדוד, היא הראשונה לבצע פעולות טעינה בנמל החדש שמועד פתיחתו הרשמי טרם נקבע • האונייה, שמצוידת במנופים עצמאיים, תפנה 1,000 מכולות ריקות לטורקיה
הסתדרות העובדים הכללית החדשההרפורמה בנמליםמספנות ישראלנמל אילתנמל אשדודנמל המפרץנמל חיפהנמלי ישראלנמליםשביתה בנמלים