בהתבוננות חצי-שנתית, גם "ישראל היום" וגם "ידיעות אחרונות" רשמו היחלשות מסוימת • ההאזנה באופן כללי לרדיו עולה באופן גורף, אך בשיעורי החשיפה השנתיים של שתי קבוצות התחנות הגדולות - גל"צ ותחנות "כאן" - לא נרשם שינוי משמעותי
לפי סקר TGI לסיכום 2021, העיתונות מתחילה להתאושש ממשבר הקורונה ורושמת עלייה מובהקת בחשיפה • החשיפה לגלובס ממשיכה לעלות ורושמת אף עלייה בין המחצית הראשונה של השנה לשנייה • גם ההאזנה לרדיו התחזקה ב-2021
סקר TGI לחודשים יולי 2020-יוני 2021 מגלה כי בהשוואה שנתית ניתן לראות המשך מגמת ירידה כללית בצריכת עיתונות ורדיו, כשהסיבה המרכזית לכך היא ירידה חדה במחצית השנייה של 2020 בצל הסגרים
בהסתכלות שנתית, כל העיתונים היומיים רשמו ירידות משמעותיות של 18%-38% בממוצע, למעט גלובס שירד ב-2% בלבד • שיעור ההאזנה הממוצע השנתי לרדיו ירד בכ-10% • המהפך הושלם: מבחינת ההאזנה לערוצי האקטואליה, גל"צ מאבדת את ההובלה לטובת כאן רשת ב'
על כל מגבלותיו, סקר TGI האחרון נתן אינדיקציה אחת מובהקת - גלי צה"ל איבדה סופית את ההגמוניה בתחום האקטואליה • הסיבות לכך רבות: מהפוליטיזציה, דרך הפומפוזית של מגישיה ועד ההפסד בזירת הדיגיטל למתחרה החדש-ישן שלמד להשתנות עם הטרנדים
לפי הסקר החצי שנתי הבודק את שיעור החשיפה לעיתונים ולרדיו, הפער בין ישראל היום לידיעות אחרונות מצטמצם, כשבסוף השבוע ידיעות מוביל • תאגיד השידור מתחזק - בעיקר הודות לכאן רשת ב' • בתחנות גל"צ נמשכת מגמת הירידה
לפי סקר TGI לשנת 2019, לראשונה מזה ארבע שנים נרשמת עלייה בחשיפה לעיתונות • העלייה ניכרת גם בעיתוני אמצע השבוע וגם במוספי סוף השבוע • גם העיתונים הכלכליים מציינים שנה טובה • ברדיו: 103FM מתחזקת, וגלגלצ מתרסקת
עליות המחירים של הפרסום בטלוויזיה לא לבד • ל"גלובס" נודע כי טרגט ספיריט, בעלת הזיכיון לשיווק הפרסום של תאגיד השידור, הודיעה לחברות המדיה על התייקרות של 10% על כל זמן הפרסום • הסיבה: העלייה בשיעור ההאזנה לתחנות הרדיו של "כאן" לפי סקר TGI האחרון
מנתוני סקר TGI עולה כי שיעור החשיפה לעיתונות ממשיך לרדת, אולם בחציון הראשון של 2019 נרשמה בכל העיתונים דווקא עלייה קלה שבאה לידי ביטוי גם בעיתונות היומית וגם בעיתונות הכלכלית • ברדיו: 103 כובשת את הבכורה בתחנות המקומיות
עפ"י נתוני TGI המתפרסמים הבוקר, החשיפה ל"גלובס" עמדה בשנה החולפת על 4.8% • "גלובס" הוא העיתון היומי היחיד הצומח בישראל, בניגוד למגמה בעיתונות הכללית ובעיתונות הכלכלית
למעט "גלובס" שרושם עלייה של 4.5% בחשיפה בימים א'-ד' - כל העיתונים רשמו ב-2018 ירידה משמעותית בחשיפה, לעתים במספרים דו-ספרתיים • "ידיעות אחרונות" רושם ירידה של 18.5% בחשיפה, ו"ישראל היום" - ירידה של 18% • גם ברדיו יש ירידה בשיעורי ההאזנה הליניאריים, אבל היא מתונה ביחס לירידה בעיתונות
שיעור הקריאה בעיתונות המודפסת ירד מ-58% ביולי-דצמבר 2015 ל-47% בינואר-יוני 2018 • שיעור ההאזנה ברדיו ירד ל-65.6% במחצית הראשונה של 2018, לעומת 71.2% ביולי-דצמבר 2015
עפ"י נתוני סקר TGI שמתפרסמים היום, החשיפה לעיתון "גלובס" עלתה ביחס למחצית הקודמת ולמחצית המקבילה ב-2017 • "גלובס" הוא העיתון היומי היחיד שהראה עלייה בחשיפה במחצית זו, והחשיפה אליו עומדת על 5.6%
סקר TGI קובע כי החשיפה ל"גלובס" זינקה במחצית השנייה של 2017 ב-11.6%
החינמון שבבעלות אדלסון ממשיך להיות בעל החשיפה הגבוהה ביותר, ואחריו "ידיעות אחרונות", שחוזר להוביל בגזרת סוף השבוע ■ בשדה הרדיו ניתן להתרשם לראשונה מנתוני תחנות קול ישראל תחת התאגיד: רשת ב' רושמת ירידה; רשת ג' ו-88FM מתחזקות
בבדיקה שנתית של הגזרה הכלכלית, "כלכליסט" שומר על יציבות, "גלובס" מתחזק, ו"דה מרקר" נחלש ■ ברדיו, ההובלה עוברת ל-103FM
"ישראל היום" מוסיף להוביל בשיעור החשיפה למרות ירידה קלה, "ידיעות אחרונות" במקום השני ■ בגזרת העיתונים הכלכליים, "גלובס" מזנק בחציון ועוקף את "דה מרקר" ■ רדיו: גל"צ מובילה באקטואליה, אקו 99FM מובילה ברדיו האזורי
בעיתון נהגו לפרסם בעמוד השער את מספר העותקים שהודפסו, שעמד על עד 550 אלף עותקים בסופ"ש ■ לא ברור אם הופחת מספר העותקים שמודפסים ■ "ישראל היום": אין תגובה
סקר TGI במגזר החרדי קבע כי רדיו "קול חי" מוביל עם 31.5% האזנה ■ "יתד נאמן" רשם חשיפה של 24.1% ועלה לעומת השנה שעברה ■ עיתון "משפחה" מוביל בסופ"ש
עלויות הפרסום בישראל עדיין נקבעות על בסיס היקף החשיפה לאמצעי התקשורת ■ אבל השפעתה של החשיפה מעניינת הרבה יותר מהיקפה - והעולם כבר שם