גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קיסטון

קרן ריט להשקעה בתשתיות, שהוקמה בידי רוני בירם, גיל דויטש ונבות בר

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם • והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% • מדור חדש

אוטובוס של אגד / צילום: שלומי יוסף

השווי של אגד הועלה, דמי הניהול לבעלי השליטה זינקו ודיבידנד ענק בדרך לכיסם

דוחות קרן קיסטון חושפים הערכת שווי חדשה לחברת האוטובוסים שבשליטתה - 5.65 מיליארד שקל, גבוה ב־17% מהמחיר בו נרכשה • דמי הניהול למנהלי הקרן יותר מהוכפלו ל־15 מיליון שקל במחצית השנה • וגם: המחלוקת סביב הדיבידנד שמבקשת אגד לחלק לבעליה, ובכמה מוערך שווי זכיינית הקו האדום

אוטובוס אגד / צילום: אייל מרגולין

בלעדי המדינה צפויה להתנגד לחלוקת דיבידנד הענק של אגד

אגד ביקשה לחלק 500 מיליון שקל שלא מיתרת רווח • המדינה מתנגדת מתוקף הסכמי ההפעלה עם החברה

גיל דויטש, ארז רוזנבוך, יוסי זינגר / צילומים: שי שברו, איל יצהר, כדיה לוי

המנהלים חוגגים, המשקיעים מפסידים: המודל הבעייתי של קרנות הריט בישראל

על מסלול התנגשות: בזמן שהתגמול לחברות הניהול של קרנות ההשקעה בנדל"ן ובתשתיות הולך ומתנפח כפועל יוצא מהגידול בהיקף הנכסים - המשקיעים שמממנים את פעילותן סובלים מתשואות שליליות ניכרות • "הקונספט שבו בנו את הקרנות האלה בישראל מייצר בעייתיות", אומר בכיר בשוק, ועכשיו גם רשות ני"ע מבינה שנדרש שינוי

אגד / צילום: Shutterstock, defotoberg

כך מסבירה אגד חלוקת דיבידנד של חצי מיליארד שקל, שירוקן את קופתה

חברת התחבורה הציבורית מבקשת לאשר חלוקת כ–70% מההון העצמי שלה, שלא מיתרת הרווח, עיקרה לבעלת השליטה, קרן קיסטון של רוני בירם וגיל דויטש • טוענת כי גם לאחר הדיבידנד היא תסיים את שנת 2023 עם הון משמעותי, לאחר שתרשום רווח נקי של 200 מיליון שקל

אגד / צילום: Shutterstock, defotoberg

אגד מציגה: חברת תחבורה ציבורית שמרוויחה 80 מיליון שקל ברבעון

עם פרסום התוצאות הכספיות של קרן קיסטון לרבעון הראשון, דווחו הביצועים של אגד, שבעבר הייתה חברה פרטית

גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר / צילום: שי שברו

דוחות קיסטון מלמדים: השווי של אגד זינק ביותר מ-600 מיליון שקל מאז אפריל

הרווח נקי של קיסטון בשלושת הרבעונים הראשונים עלה בחדות לסך של כ-97.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בתקופה המקבילה אשתקד

רני צים וגיל דויטש / צילום: רמי זרנגר, שי שברו

מגיל דויטש ועד רני צים: היזמים שהמציאו את עצמם מחדש לאחר אקזיט המיליונים

מה גורם ליזמים שמכרו חברה שהקימו תמורת מאות מיליוני שקלים, להתחיל מחדש בתחום שונה לגמרי • רוני צארום: "יכולתי לפרוש צעיר בשפע מטורף, אך בחרתי בדרך הקשה והנכונה של עשייה משמעותית" • צורי דבוש: "מה שמוביל אותי בחיים זה לא הכסף, אלא מה שמרגש אותי, ושאפשר להביע באמצעותו"

אגד / צילום: Shutterstock, defotoberg

עסקת אגד הושלמה. כמה כסף יקבלו בעלי המניות בחברה?

השווי של אגד השתנה בעסקה והוא נושק ל-5 מיליארד שקל • הסיבות לעלייה נובעות בעיקר מביצועי החברה בשנה החולפת • ההסדר שהושג ערב השלמת העסקה מול קרן הגמלאים גרע משווי החברה אך לא קלקל לבעלי המניות את החגיגה

גיל דויטש ורוני בירם / צילום: יח''צ

השלמת עסקת הרכישה של אגד עלתה לדויטש ובירם הון לא קטן שיצא מהכיס הפרטי

צמד יזמי קרן התשתיות קיסטון צפויים אומנם להשלים את עסקת הענק לרכישת חברת התחבורה הציבורית, אך בדרך הם נאלצו להשקיע מכספם הפרטי 125 מיליון שקל בהנפקת זכויות של הקרן, שבה בחרו רוב הגופים המוסדיים שלא לקחת חלק

אוטובוס של אגד

צ'ק שמן בדרך לכל חבר אגד: קיסטון גייסה 400 מיליון שקל בהנפקת הזכויות

קרן התשתיות קיסטון השלימה גיוס הכרחי שיאפשר לה לשלם לבעלי המניות של אגד 2.77 מיליארד שקל עבור השליטה (60%) בחברה בחברה • בתום הנפקה של 400 מיליון שקל יכולה קיסטון לממן את העסקה, והיא צפויה להעביר את התשלום בחודשים הקרובים • למרות שהגיוס נמוך מהסכום המתוכנן, המימון של העסקה צפוי להיסגר הודות למסגרות אשראי נוספות

אוטובוס של אגד

האם ההסתבכות במכרז למכירת אגד יכולה לחזור על עצמה בנמל חיפה?

ההצעה הזוכה לרכישת נמל חיפה גבוהה ב-1.5 מיליארד שקל מההצעה השנייה בגובהה, מה שהצליח להפתיע לא מעט מקבלי החלטות • לאחרונה מכרז אחר בתחום התשתיות הוכרע - למכירת השליטה באגד • האם תחושת הדז'ה-וו תישאר?

גיל דויטש, רוני בירם ונבות בר / צילום: שי שברו

עסקת אגד: מייסדי קיסטון הניחו רשת ביטחון כחלק מגיוס חצי מיליארד שקל להשלמת העסקה

מייסדי הקרן רוני בירם וגיל דויטש ישתתפו בהנפקת זכויות שתושלם בסוף החודש, ויזרימו לקיסטון 25 מיליון שקל • ככל שהגופים המוסדיים ובעלי המניות האחרים יחליטו שלא להשתתף בגיוס, בכוונתם להעמיד סכום נוסף של 100 מיליון שקל כרשת ביטחון

תשואה סולידית למשקיעים, עשרות מיליוני שקלים ליזמים / צילום: Shutterstock

"המודל" של קרנות הריט: תשואה סולידית למשקיעים, עשרות מיליוני שקלים ליזמים

חברות הניהול של שבע קרנות נדל"ן ותשתיות הנסחרות בבורסה בת"א חילקו ביניהן אשתקד סכום של יותר מ-170 מיליון שקל - עלייה חדה של קרוב ל-25% לעומת 2020 • הכירו את היזמים שמנווטים את קרנות ההשקעה וגוזרים קופון גדול על כל עסקה

אוטובוס של אגד

צ'ק של שני מיליון שקל בדרך לכל חבר אגד: עסקת הענק למכירת החברה נכנסה לישורת האחרונה

קרן קיסטון, שתרכוש 60% מחברת התחבורה ב-2.8 מיליארד שקל, עדיין נדרשת לגייס חלק מהסכום, ובינתיים מנייתה סובלת מחולשה • נראה כי מבחינת בעלי המניות של אגד, התשלום הגדול שמצפה להם בעסקה היה בבחינת "הצעה שאי אפשר לסרב לה", אולם גם באגד ובקיסטון הופתעו משיעור התמיכה הדרמטי

אוטובוס של אגד

עסקת הענק של אגד קרובה להשלמה: בעלי המניות אישרו את המכירה לקרן קיסטון

לאחר כמעט 90 שנות פעילות החליטו 1,315 בעלי המניות של חברת אגד לאשר את מכירתה לידי קרן התשתיות קיסטון • לפי מתווה העסקה, קרן קיסטון רוכשת עד 60% מחברת התחבורה הציבורית לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל • על פי ההערכות בשוק, ההון העצמי של אגד ערב העסקה עומד על מיליארד שקל, כך שהצעה זו משקפת לחברה שווי גבוה מאוד של כמעט פי 5 על ההון

אייל גבאי / צילום: שלומי יוסף

שיחקו בשתי הקבוצות: כך קיבלו המורים והגננות "הנחה" של כמיליארד שקל ברכישת אגד

קיסטון התמודדה לבד על רכישת אגד, אבל הביאה איתה כשושבינה את קרן ההשתלמות של המורים והגננות • הקרן הייתה להוטה במיוחד להיכנס להשקעה באגד, ויו"ר הקרן אייל גבאי מסביר למה

נבות בר / צילום: איל יצהר

מנכ"ל הקרן שרוכשת את אגד מסביר למה המחיר הגבוה משתלם

נבות בר, מנכ"ל קרן התשתיות קיסטון, טוען כי שווי של כ־4.8 מיליארד שקל לאגד אינו מוגזם ("זו עסקה סולידית ברמת תשואה מדויקת"), וכי רמת הסיכון בעסקה סבירה ("כמו אג”ח מדינה"), ומתייחס לנפילות בשווקים ("אנחנו מחוסנים מטלטלות כאלה")

אוטובוס של אגד

המקדמה לרכישת אגד הועברה לנאמן - העסקה עוברת לאישור בעלי המניות בחברה

קרן התשתיות הסחירה קיסטון העבירה לחשבון הנאמן סכום של 350 מיליון שקל, מקדמה שנדרשה לשלם לצורך התקדמות ברכישת החברה לפי שווי של 4.77 מיליארד שקל • מנכ"ל אגד אבי פרידמן: אירוע מרגש והיסטורי

נבות בר , מנכ''ל קרן קיסטון / צילום: איל יצהר

הכדור עבר למגרש של קיסטון: אגד נתנה לה שבועיים לשלם מקדמה של 15%

אחרי שנפסלה הצעת מגדל-קרסו-אלומה אמש ירד השווי המוצע לרכישת אגד בקרוב למיליארד שקלים ועומד כרגע על 4.8 מיליארד שקל • בניגוד להצעה הקודמת, קיסטון הסכימה לתנאי אגד ולכן נכנסה למרוץ לחוץ בן שלושה שבועות • אם תיכשל קיסטון, תהיה זו מכה צורבת נוספת לחברי אגד, שכן ההצעה הבאה נמוכה בעוד 800 מיליון שקל