בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין • הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים
מדוח נציבות התלונות על השופטים עולה כי נרשמה הפחתה דרמטית ביחס לשנה שעברה במספר התלונות שנמצאו מוצדקות • 29% מהתלונות שנמצאו מוצדקות נגעו להתמשכות הליכים משפטיים, ו-24% נגעו לליקויים בניהול משפט
דירקטורית בחברת הביטוח, שהתלוננה נגד דירקטורית אחרת על הטרדה מינית, התבקשה להתפטר על ידי היו"ר אמיר ברנע • במכתב ששלחו עורכי הדין של הדירקטורית נטען כי "במקום להגן על מרשתנו כמצופה, בחרה החברה לתקוף דווקא את הקורבן ולהלך עליה אימים במטרה להשתיקה"
התלונה הגיעה לכדי בדיקה של שופטת בדימוס שקבעה כי האירועים אינם בגדר הטרדה מינית, אך מהווים התנהגות פוגענית, התנהגות שנקטה לדברי השופטת גם המתלוננת • עם זאת, השופטת מצאה כי האווירה בדירקטוריון כוללת מחנאות ופוגעת ביכולתו לבצע את תפקידו
מנתונים שהגיעו לידי גלובס עולה כי הציבור מגיש פחות ופחות תלונות למפקח על הביטוח מדי שנה • עוד חושפים הנתונים כי כ-26% מהתלונות שהוגשו בשנת 2020 ובמחצית הראשונה של שנת 2021 נמצאו מוצדקות • עו"ד חיה מנע המתמחה בתביעות נזיקין: "הציבור מוותר מראש על הקרב מול חברות הביטוח האימתניות"
מנתוני המועצה עולה כי עד סוף אוקטובר התקבלו כ-20 אלף תלונות של צרכנים על קניות באינטרנט • באיזה ענפי מסחר יש הכי הרבה תלונות, מה עושים אם המשלוח לא הגיע, ומה קורה עם העסק פושט את הרגל לפני שהחבילה מגיעה?
כך תעבירו ביקורת בארגון בלי שיחשבו שאתם בלתי נסבלים • טור ייעוץ
על רקע המצב הכלכלי, העלייה בצריכה דרך הרשת והעצבים הרופפים של הקהל הישראלי, מתחדד הצורך במתן מענה שירותי יעיל • התגובות ההפוכות של הוט ושל שטראוס על שני משברי רשת שונים יכול ללמד משהו על הדרך לעשות את זה נכון
נציב תלונות הציבור דוד רוזן קבע כי כי למתלונן בעבירות שחיתות קיימת זכות להגיש ערר על ההחלטה לסגור את התיק
אחרי שדילגה על דיווח פומבי לסיכום שנת 2018 הציגה היום המועצה לצרכנות עלייה במספר הפניות שהפנו אליה צרכנים. מסקנות המועצה לצרכנות הן כי "יש עבודה רבה עד להטמעת תודעת שירות בקרב נותני השירות בישראל"
לא פחות מ-700 תלונות התקבלו ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לאחר התבטאותו של רוני דניאל בתוכנית "הקבינט" ברדיו 103FM על חקירת אונס הצעירה הבריטית בקפריסין • דניאל עצמו התנצל בהמשך והבהיר: "מעולם לא חשבתי להתייחס בקלות-דעת לאירוע כל-כך חמור"
ההתבטאויות הללו נאמרו ע"י שופטים ושופטות לבעלי דין שהופיעו בפניהם או לבאי-כוחם, ונציב התלונות אורי שהם קבע כי הן בלתי ראויות • לפי החלטת הנציב, 16% מהתלונות שהוגשו לו אשתקד נגד שופטים הן מוצדקות - ובסה"כ 94 תלונות - מרביתן נגד שופטי שלום
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב שבדק 200 פרויקטים • כמחצית מהדיירים שפנו לקליניקה לדיור באוניברסיטת ת"א, לא הבינו את ההסכם עליו חתמו מול היזמים • במקרים אחרים, כך נמצא, התלונות נשמעות סבירות, אך לא תקפות חוקית
נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, טוען כי כי יש לבחון האם קיים קשר בין מספר התלונות המוצדקות על שופטים ותוכנן - לבין הציון שקיבלו בקורס המועמדים לשיפוט
לפי נתוני דוח בנק ישראל, רק 4% מהלקוחות שהגישו תלונה לבנק ערערו על התשובה לבנק ישראל • במזרחי טפחות היה השיעור הנמוך ביותר של תלונות מוצדקות • על מה אנחנו מתלוננים הכי הרבה?
נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין, מצא כי תלונה שהוגשה נגד רשם היא מוצדקת • הסיבה: הרשם כתב בטעות בפסק הדין כי הצדדים הציגו בפניו את קרות התאונה באמצעות מכונית צעצוע • ריבלין: "פסק דין המשרבב התרחשות במשפט שלא הייתה ולא נבראה פוגע באמון בבתי המשפט"
עיון מעמיק בדוח השנתי של נציבות תלונות הציבור על שופטים מפרט על אופן הטיפול ב-834 תלונות שהוגשו במהלך 2017 • 81 תלונות נמצאו מוצדקות • בין המקרים התמוהים בדוח: פתרון מקורי לעומס? רשמת הסמיכה קלדנית להציע לצדדים הצעות פשרה
מספר התלונות שהפנו צרכנים נגד הוט הכפיל את עצמו ביחס לשנה הקודמת והגיע ל-1,500 • גידול של 22% בכלל התלונות למועצה • העלייה המשמעותית ביותר - 112% - בנוגע להערמת קשיים בניתוק מחברה
בשוק הנדל"ן משוכנעים שהתשובה שלילית, ושהבעיה העיקרית נעוצה למעשה בזכייה עצמה שמתרחשת לפני שלבי התכנון וההיתר • פרשנות
דוח תלונות סלולר ברשות להגנת הצרכן חושף כי פרטנר קיבלה את המספר הנמוך ביותר של תלונות הצרכנים • אחוז התלונות נגד הוט מובייל, גולם טלקום וסלקום גבוה מנתח השוק שלהן