במשרד התחבורה היו רוצים לראות מתווה במימון המדינה שמפצה נוסעים שנתקעו בחו"ל בעקבות מבצע "עם כלביא" ב-150 דולר ליום ולמשך חמישה ימים, אך באוצר מתנגדים למימון מלא של המדינה • אלו נקודות המחלוקת שעדיין לא נפתרו
בוועדת הכלכלה דורשים "לפתוח את שוק יבוא הרכב לתחרות", אבל ניתוח המסירות במחצית הראשונה של 2025 מגלה תמונה של שוק היפר־תחרותי, ביקוש ריכוזי ומלחמת מחירים שכבר שוחקת את הרווחיות • אז למה כולם רוצים, ורצים, לקבל זיכיונות יבוא בחסות הרגולטור?
ועדת הכלכלה היתה אמורה לדון במתווה לפיצוי הישראלים שנתקעו בחו"ל במבצע "עם כלביא" • על הפרק: מתווה שמציע החזרי הוצאות לינה ומחיה שיכול להגיע אף ל-450 דולר לנוסע • אז למה ההצעה לא עלתה לדיון ומי יפצה את הנוסעים?
בדיון בכנסת על מבצע החזרת הישראלים מחו"ל, התריעו חברי כנסת על פגיעה בזכויות הנוסעים ועל היעדר פתרונות למי שעדיין תקוע מעבר לים • ח"כ דוד ביטן תקף את ישראייר וארקיע על מחירים מופקעים והיעדרות מהדיון, והודיע כי יתנגד למתן הקלות לחברות שלא שיתפו פעולה • מדברי נציג האוצר עולה כי אין תוכנית לסיוע ייעודי לנוסעים
בפנייה לשרים ולוועדת הכלכלה, טוענת אל על כי חוק שירותי תעופה אינו מותאם למצבי חירום, ומבקשת להסיר ממנה את חובת שירותי הסיוע לנוסעים שטיסתם בוטלה, הכוללים לינה, הסעות ומזון • שרת התחבורה, באישור ועדת הכלכלה, מוסמכת להכריז על "מצב מיוחד" - וכך להשעות זמנית חלק מהזכויות הצרכניות בתקופות חירום
נציגת חברת בריטיש איירווייז, עו"ד שירלי קציר, אמרה בוועדת הכלכלה בכנסת כי החברה לא טסה לישראל גם משיקולים פוליטיים • "בטוח שיש פה הרבה שיקולים פוליטיים, אף אחד לא מתכחש לזה"
ועדת הכלכלה דנה בנושא הצגת הרייטינג בזמן אמת, עם התערבות אפשרית מצד הממשלה • היו"ר דוד ביטן ציין כי "המפרסמים צריכים להאמין בשיטה, אחרת הם לא יפרסמו", ושחר תורג'מן מאיגוד לשכות המסחר תהה "למה הרגולציה נכנסת להיכל הקודש של המגזר העסקי?"
הכנסת דנה היום ביוקר המחיה בישראל שעסק בשני נושאי ליבה עיקריים - העלאת מחירי מוצרי החלב המפוקחים ועליית המחירים בחסות המלחמה • ח"כ משה גפני: "חברות עושות מה שהן רוצות ומרוויחות הרבה יותר ממה שהן צריכות להרוויח"
בדיון בוועדת הכלכלה ציין נציג רשות התחרות כי לאחרונה הגיעו לרשות עדויות שוולט ממשיכה לפעול להשגת בלעדיות עם מסעדות; וולט בתגובה: "טענות שקריות" • מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד: "בעלי העסקים הקטנים לא יודעים ולא יכולים להתנגד או להתאגד נגד מונופולים" • מנהל הרגולציה של לשכות המסחר: "אני לא מבין את ההתנפלות על וולט"
בישיבת הממשלה שהתקיימה השבוע התבטא נתניהו נגד מימון תאגיד השידור הציבורי בידי המדינה, וציין כי יפעל לשינוי המצב - בניגוד לעמדת יו"ר ועדת הכלכלה ממפלגתו, ח"כ דוד ביטן • אלא שבשל כתב האישום נגדו בתיק 4000, הוא כלל אינו רשאי לעסוק בענייני תקשורת
בדיון חסר מעצורים, ועדת הכלכלה אישרה הצעות חוק שכופות על משרד התחבורה להקים שדה תעופה בנבטים, תוך דריסת שיקול הדעת התכנוני • ההצעות עוקפות חוות דעת והחלטות ממשלה, והיא חוסמת כל אפשרות להקמת שדה אחר • ח"כ אלמוג כהן: "כל משרד שיעז לשים רגליים - אנחנו מפרקים לכם את העצמות"
יו"ר ועדת הכלכלה התייחס היום להכרזות של שר התקשורת ואמר כי יש לו "חוסר הבנה גדול מאוד בהפרדת רשויות. לא ניתן שתמונה ועדה שנוחה לו" • קרעי בתגובה: "ביטן שכח שהוא מהליכוד" • הוועדה דנה בשיבושים בעידן פלוס שנוצרו ערב מעבר לטכנולוגיה חדשה; ח"כ מירב כהן: "עשרות אלפי זקנים מנותקים עכשיו. עשו את הכול עקום"
החודש הקרוב מעלה שאלות על עתיד וולט בישראל: ועדת הכלכלה דנה בהגבלת כוחה, ורשות התחרות בוחנת אם להותיר את הפטור מהסדר כובל לוולט מרקט • וגם: כמה יסכימו לשלם דמי מנוי?
מנכ"ל משלוחה ציין בדיון כי יש לו עדות של מסעדה שאומרת שיש לה בלעדיות עם וולט; בוולט הכחישו: "אין הסכמי בלעדיות" • מנכ"ל איגוד המסעדות: "נשגב מבינתי למה רשות התחרות לא כאן" • רשות התחרות תגיש תוך שבוע התייחסות כיצד בכוונתה לפעול לבחינת התחרותיות בשוק המשלוחים
לאחר שח"כ ביטן קבע כי הצעת החוק של של ח"כ גוטליב להפרטת תאגיד השידור הציבורי לא תקודם בוועדת הכלכלה - גוטליב ושר התקשורת קרעי הודיעו כי יעבירו את הדיון בהצעה לוועדה אחרת • במקביל הודיע ביטן כי יעסוק בהצעת החוק של ח"כ בוארון, העוסקת בהכפפת תקציב התאגיד לתקציב המדינה
בפעם השלישית תוך פחות מחודש, ועדת הכלכלה תעסוק השבוע בהצעות החוק סביב עתידו של תאגיד השידור "כאן" • המנכ"ל גולן יוכפז כינס את העובדים לקראת הדיון והתריע: "מדובר בניסיון השתלטות על השידור הציבורי" • גם מדידת הרייטינג תהיה במוקד • גלובס עושה סדר
דוד ביטןהצעת חוקחברות תעופהחקיקהטיסותטלוויזיהישראל במלחמהמשרד התחבורהשלמה קרעיתאגיד השידור "כאן"