ועדת השרים בראשות שר האוצר אישרה את המקטע האחרון בתוכנית רשת קווי הרכבת התחתית • לאחרונה שרת התחבורה מירי רגב הגישה התנגדות לתוכנית ודרשה לדון בה מחדש, לבקשתם של מספר ראשי רשויות - מה שהוביל להקפאת עשרות אלפי יחידות דיור בלב אזורי הביקוש
כחמש שנים אחרי שיצאה לדרך, התוכנית שאמונה על השילוב העירוני של המטרו הייתה אמורה לקבל את אישור הממשלה בתחילת השבוע • אולם ראשי הרשויות לחצו על הארכת הקו לשומרון, השרה מירי רגב ביקשה לדון בכך - והתוכנית לא הובאה להצבעה • בין הפרויקטים שנתקעו: 18.5 אלף דירות בדרום גלילות
שרת התחבורה ביקשה ממזכיר הממשלה לדון מחדש בתוכנית המטרו, כדי לכלול בתוכה חיבור של מערכת המטרו למסילת הרכבת שתוקם בין חדרה ללוד, וכך לקשר אותה למזרח הארץ ולאזור השומרון • הוועדה לתשתיות לאומיות דנה בעבר ארוכות במהלך ומצאה בו יתרונות, אך החליטה בסוף להשאיר את התכנון כמו שהוא, כדי למנוע עיכובים
לאחר שהוועדה לתשתיות לאומיות כבר הכריעה בנושא, שרת התחבורה מעכבת את אישור תוכנית הקו הצפוני של המטרו ומבקשת לדון בה בממשלה - לנוכח דרישת ראשי רשויות בשומרון לחבר את המטרו עד למחלף אייל
מנהלת המטרו קיבלה השבוע את המלצת ועדת האיתור בראשות יו"ר רשות התחבורה הציבורית, להמליץ לממשלה על מינויו של עוזי יצחקי לתפקיד מנהל רשות המטרו
רשות הרישוי הארצית אישרה היום חבילת עבודות ראשונה במסגרת פרויקט המטרו, לצורך הקמת דיפו סגולה בפתח תקווה • הנחת אבן-הפינה לפרויקט צפויה להתקיים בקרוב, על רקע הטרקטורים שכבר יתחילו בעבודות
עם אישור תקציב המדינה ולאחר למעלה מעשור באגף התקציבים, איליה כץ, סגן הממונה על התקציבים לתחום התשתיות, הודיע על סיום תפקידו • כץ הוא מי שהצליח לשקם את מערכת היחסים עם משרד התחבורה, בראשות מירי רגב, ולהגיע לשורה של הסכמות שבעקבותיהן היא הסירה את התנגדותה לפרויקט המטרו
גדרות המתכת שהוצבו לאחרונה באזור סגולה בפתח תקווה סימנו לא פחות מהיסטוריה: הן מגדרות את השטחים הראשונים שמוקצים לטובת פרויקט המטרו • בינתיים מתקדמות גם ההפקעות אולם בענף מודאגים מהקצב וחוששים שנת"ע לא תעמוד בזמני פרסום המכרזים
עוזי יצחקי נבחר ליו"ר המטרו, אך הדרך לשם הייתה רוויה במאבקים פוליטיים בין האוצר לרשות החברות • בין שני הגורמים קיימים עדיין פערים על האופן שבו הפרויקט צריך להיות מנוהל
הרשות לאכיפה במקרקעין ממליצה להגיש כתבי אישום נגד בכירים לשעבר בעיריית בני ברק • הסיבה: נמצא מנגנון שמעודד יצירת עבירות בנייה ומעכב את פעילות האכיפה בנושא; בין היתר נמצאו עבירות שעלולות לעכב את הקמת המטרו
יצחקי סיים לאחרונה את תפקידו כיו"ר חברת נמלי ישראל • הוא צפוי להתמנות לתפקיד לאחר שגבר על 10 מועמדים שהגיעו לקו הסיום בוועדה, שהורכבה מנציגי התחבורה והאוצר
ענבל קנקה ממונה על הליך הפקעות הנכסים הגדול ביותר שנעשה בישראל אי־פעם, שיאפשר סלילה של קווי מטרו מתחת ל־24 רשויות, אבל לא שוכחת את האזרח: "אנשים אומרים 'יפה שאכפת לך', אבל יש לי אינטרס" • את הקושי הגדול היא חווה מול הממשלה: "חושבים שאנחנו זורקים כסף" • החודש היא גם מונתה לסמנכ"לית המקרקעין בנת"ע • הנשים המשפיעות, הרשימה השנתית של גלובס
המכרזים לתחילת הקמת הפרויקט הלאומי הגדול ביותר יתפרסמו בשנה הבאה, אך הם עשויים להתעכב • הסיבה: במינהל התכנון קבעו שיהיו 2-5 יציאות מכל תחנת מטרו, אך בנת"ע פירשו זאת כהנחיה מקסימלית ותכננו לתחנות רבות רק יציאה אחת • נת"ע: "הדיונים מתקיימים בשת"פ מלא"
על הקרקע ניתן להקים כ־400 יחידות דיור ושטחי מסחר, כחלק מתוכנית הבינוי מעל הדיפו • ריאליטי רכשה בתוך כחצי שנה קרקעות ביותר מחצי מיליארד שקל, באמצעות הקרן החמישית שלה
פרויקטים בתחומי התשתיות, תחבורה ואנרגיה הופכים למאתגרים בשגרת מלחמה, כאשר מופיעות מגבלות ביטחוניות ומשקיעים מחו"ל מהססים להיכנס כמממנים • גלעד אשרי מבנק לאומי אופטימי לגבי מחויבות היזמים והמדינה, אבל מזהיר: בלי משקיעים זרים, יהיה קשה לממן את המטרו • שאלת השבוע
אחרי כמעט חמש שנים אישרה המועצה הארצית את התוכנית לפיתוח מרחב המטרו של גוש דן (תמ"א 70), אישור שחיכו לו גורמים רבים בשוק • המשימה הבאה: הגשת בקשה להיתר בנייה בתוך כשש שנים, שתבטיח ליזמים היטל השבחה מופחת • "רשויות התכנון צריכות להתגייס גם לאישור של תוכניות מפורטות"
על פי נתוני עיריית תל אביב, שיעור העלייה הכולל הממוצע של הארנונה בין 2024 ל-2025 הוא 12.39% • העלייה החדה מקורה בכמה היבטים: העלאת תעריפי בניינים לצורך מימון חלקי של דמי ההשתתפות במטרו, חיובים רטרואקטיביים על שנת 2024 וגם העלאת תעריפי הבניינים למגורים
אחרי כחמש שנים בצנרת התכנון, המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה היום את תמ"א 70 - תוכנית המתאר הארצית לפיתוח מרחבי תחנות המטרו • התוכנית קובעת את היקפי הפיתוח המותרים לאורך קווי המטרו של גוש דן, מעל לפני הקרקע: כמה זכויות בנייה יינתנו לפרויקטים לאורך התוואי, כיצד הפיתוח יתבצע והיכן
מקטע M1 צפון, כ-28 ק"מ בו מתוכננות 20 תחנות, שיחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון, אושר • בדרך לאישור הכריעה הוועדה לתשתיות לאומיות בשתי התנגדויות של תושבים באיזורים בהם יעבור המטרו
בגיל 80 ולאחר 26 שנים רצופות כראש עיריית תל אביב־יפו, רון חולדאי עדיין לא מפחד מצעדים לא פופולריים - אבל כן מתקשה להתמודד עם ביקורת על יוקר המחיה המחריף בעיר • בראיון לגלובס, הוא מספר כמה מהר התחרט על הבטחת החניה בחינם ומסביר למה הוא מתנגד לרפורמה שהוא עצמו ניסה להעביר לפני שני עשורים • בדרך, הוא יורה חצים על משרד התחבורה ומגן על התוכניות בשדה דב