הרכב החשמלי הוא הסגמנט החסכוני והירוק בשוק, אך ב־2025 נרשמה ירידה במכירות שלו • הסיבות: שחיקת הטבות מיסוי והפופולריות של רכבי הפלאג־אין, בעיקר עבור ציי רכב • למרות המגמה, בטסלה מרחיבים את ההשקעות בישראל, ורק לאחרונה חנכו אולם מכירות חדש בתל אביב ומרכז בקריית אתא
מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה ל-52%, והטבת "המס הירוק" על כל סוגי הרכב תתכווץ ב-750 שקל, אבל שווי השימוש למקבלי רכב צמוד "ירוק" לא ישתנה • גם תקרת ההטבה השקלית תרד מ-35 אלף שקל כיום ל-30 אלף שקל בלבד
מנכ"ל טסלה בישראל שלח לשרת התחבורה מירי רגב מכתב, ממנו עולה כי בכוונת יבואני הרכב להיאבק נגד העלייה במס • "השוק אינו מסוגל להתמודד עם עליית מחירים נוספת", כתב, "זה מנוגד במובהק לאינטרס הציבורי בקידום המהפכה הירוקה ולהתחייבויות מדינת ישראל"
מס הקנייה הממוצע לכל רכב חדש בישראל גבוה בעשרות אחוזים לעומת מדינות אירופה - כך מגלים נתונים שמפרסם מרכז המחקר של הכנסת • עוד עולה כי הכנסות המדינה ממיסוי רכב זינקו בשנים האחרונות ב־23%
צמרת האוצר משדרת באופן לא רשמי כי מס הנסועה ירד מהפרק, לפחות ביחס ל־2026 • הבעיה - המס היה אמור להוסיף להכנסות המדינה כ־1.3 מיליארד שקל בשנה כבר ב־2026, וכרגע אין לו מקור תקציבי חלופי • לגבי שווי השימוש ברכב חשמלי, הצפי הוא הגדלת הטבת שווי השימוש החודשי על רכב חשמלי החל מ־2026
באוצר מעוניינים להעניק הטבת מס ליבואנים העקיפים במטרה להגביר את התחרותיות בענף הרכב • מה כולל הצו, מי ירוויחו ממנו, והאם ההטבה תגולגל בוודאות לציבור? • על אף שהמדינה מעודדת את הסגמנט, המהלך לא יכלול את המכוניות החשמליות • גלובס עושה סדר
האוצר פרסם להערות הציבור טיוטה המגבשת מנגנון שיפחית באופן יחסי את מס הקנייה על דגמי רכב שמייבאים יבואנים עקיפים • הערכות: המהלך עשוי להפחית את הכנסות המדינה ממסים בהיקף של כ-10 מיליון שקל בשנה
הטלטלה במשק בעקבות המלחמה מערפלת את אופק התכנון של ענף הרכב למחצית השנייה של 2025 ומעבר לה • בקרוב אפשר לצפות לגזירות מס חדשות, ומנגד, לשערי מטבע נוחים שיהוו גורם מאזן • אבל עם תנאי מאקרו הפכפכים ואי-ודאות ביטחונית, גם תחזיות זהירות הן מסוכנות
במחיר שמתחיל בכמיליון שקל הקרוס-אובר החשמלי הענק של מרצדס, EQS450 SUV, מכוון ללקוחות משפחתיים ללא מגבלת תקציב, או לטייקונים שרוצים לשדר מסר "סביבתי" • אבל מאחורי הסמל והפאר המוחצן מסתתר רכב רב–תכליתי מפנק ושימושי באופן מפתיע • מבחן דרכים
שוק הרכב הישראלי מציג "נס פיסקאלי": למרות גזירות המיסוי בתחילת השנה, הוא רווי במבצעים ובהנחות, שדוחפות מטה את מחירי המכוניות החדשות • אבל ניתוח השוק מגלה נקודות לחץ זמניות של יבואנים ופלחים מסוימים, ובטווח הרחוק יותר, נראה כי "מחיר המסים" הוא בלתי נמנע
מלאים תקועים, שינויים בטעמי הצרכנים, שטף רכבי פלאג-אין מסין ומדיניות מיסוי מעורפלת - אלה רק חלק מהסיבות שמעמידות את שוק הרכב באי-ודאות לקראת חודשים שיכריעו את כיוונו • על כל אלה נוספים המכסים של טראמפ, שהיקף ההשפעות שלהם יתגלה בהמשך
החלטת ועדת הכספים שלא להאריך את הטבת מס הקנייה על רכב חשמלי מעבר לסוף 2025 משדרת למתלבטים שהמדינה כבר אינה מעודדת מעבר לרכב כזה, ושעוד גזירות נמצאות בדרך • התוצאה: התכווצות מואצת של הפלח • מה הפתרונות שמצאו בעולם כדי לבלום את הנזק?
ועדת הכספים האריכה עד סוף השנה את העלאת מס הקנייה על רכב חשמלי ל-45% "בלבד", ובמקביל אישרה להעניק למסחריות חשמליות מדרגת מס קנייה של 35%
קבוצת GEELY צפויה לייבא לישראל במחצית השנייה של 2025 דגמים חשמליים ופלאג-אין חדשים • משרד האוצר רוצה להמשיך את הטבות המס של 2024 על כלי רכב חשמליים מסחריים • עליבאבא חוזרת לישראל עם מותג רכב חדש, ודונגפנג מרחיבה נוכחות • השבוע בענף הרכב
ועדת הכספים האריכה את מס הקנייה המופחת של 45% על כלי רכב חשמליים לשבועיים בלבד • אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, המס יטפס ל־83% • ברקע: מתיחות מתמשכת בין החרדים לאוצר
הביקוש לכלי רכב חשמליים בישראל בהאטה, בין השאר בשל מהלכי "המיסוי הסביבתי" של 2025 וחוסר הוודאות לגבי הגזירות שיגיעו בהמשך • ההכנות למס הנסועה נמשכות, אגרות הרכב החשמלי מכות בכיס, ובאוצר עדיין לא משחררים מידע על הטבות שווי השימוש הסביבתיות
הטבות מסהמומלצותיבוא רכבמיסוי ירוקמיסוי רכבמכונית חשמליתמסיםמשרד האוצררכב סינישוק הרכב