"תעשיית הקורקינטים השיתופיים בישראל מתאזנת. אני מעריך שבשנה–שנתיים הקרובות נתחיל לראות דילול של חברות שרצות עדיין רק על כספי משקיעים" • שיחה קצרה עם רן ברודר, מנכ"ל הפעילות של BIRD בישראל
חברת הקורקינטים הגדולה בעולם חושפת היום כמה מהכנסותיה באופן מבוקר • עפ"י הנתונים, הכנסות ליים עלו ב-2022 ב-33% והגיעו ל-466 מיליון דולר ברוטו, אך לא חשפו את הרווח הנקי
חברת הקורקינטים החשמליים בירד נמצאת על סף חדלות פירעון, לאחר שדיווחה כי אופן חישוב ההכנסות שלה מאז הרבעון הראשון של 2020 ועד הרבעון השני של 2022 היה מוטעה מהיסוד • החברה נופלת כעת במסחר בוול סטריט ביותר מ-10%
מנכ"ל חברת הקורקינטים השיתופיים BIRD בישראל, יניב ריבלין, מוציא ספר אוטוביוגרפי חדש, שבו הוא מציג את המסע הפרטי שלו, ומציע כלים ליצירת מנופי צמיחה אישיים ועסקיים • הטכנולוגיה של חברת מאריס-טק הישראלית תוטמע במסגרת המשימה בראשית2 של עמותת SpaceIL
אוניברסיטת בן גוריון בנגב והאוניברסיטה הפוליטכנית מוחמד השישי שבמרוקו נמצאות במגעים לשיתוף-פעולה אקדמי ומחקרי • וגם: אלוף פיקוד מרכז לשעבר, נדב פדן, מונה למנהל הארצי של ארגון ידידי צה"ל בארה"ב • אירועים ומינויים
כל אחת מהחברות תציב 100 קורקינטים באילת, לאחר שזכו במכרז שהפעיל תאגיד התיירות של העירייה • תושבי אילת ייהנו ב-10% הנחה על השימוש בקורקינטים השיתופיים
אחרי שהחברות חוו פגיעה משמעותית בהיקף השימושים במהלך הסגר, כעת הן מדווחות על עלייה • לאחרונה עדכנה ווינד כי היא מייקרת את המחיר לדקת רכיבה ובירד שינתה את המחירים גם כן • יחד עם הגידול עולה שיעור הנפגעים בתאונות דרכים
פורטפוליו עם יניב ריבלין, מנכ"ל בירד ישראל, על התוכנית המיוחדת שעשה בקנדה, על יזמות עסקית חברתית ועל הרגע הזה שבגללו הגיעו הקורקינטים של החברה לתל אביב
החל מהיום, חברות הקורקינטים השיתופיים יידרשו להצמיד מספרי זיהוי לכל כלי חשמלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי • מספרי הרישוי יאפשרו לתושבים לדווח על מפגעים בהם מעורבים הכלים • העירייה הגדילה את רף הכלים ל-2,800 למפעילים, במקום רף של 2,500 עליו הצהירה רק לאחרונה
החברות צריכות לנקוט יוזמה בולטת וחדה - כזו שתראה לציבור שכולם באותו צד - נגד נהיגה פרועה וחסרת אחריות
בירד הציבה שלוש עמדות בת"א וברמת גן • בתוך כך, עיריית ת"א הודיעה לשלוש חברות הקורקינטים הפועלות בתחומה, בירד, ליים ו-ווינד, כי עד ל-15 בדצמבר עליהן להצמיד לכלים שלהן מספרי זיהוי
קיבלתם זיכוי של חצי שקל מבירד? זה כי בירד גבתה חצי שקל יותר מעשרות אלפי נוסעים בקורקינטים שלה והיא תשיב להם את כספם בפיצוי כולל שמסתכם בכ-23.3 אלף שקל, כך קובע הסדר פשרה במסגרת תביעה ייצוגית
החברה מספקת את שירותיה למיליוני משתמשים ברחבי העולם, בפריסה של מעל ל-100 ערים • בירד נכנסה לישראל לפני כשנה, והיא פועלת בארבע ערים בישראל
כחודשיים אחרי תחילת הניסוי בתחבורה ציבורית בהזמנה בתל אביב, מספר הנוסעים בשירות עדיין נמוך • אמיר כהן, שניהל את הפעילות של החברה עד לאחרונה והציג את הנתונים, הסתייג בשיחה מאוחרת מהדברים ואמר כי המספרים הובאו כ"דוגמא בלבד" • מרחק הנסיעה הממוצע בבאבל הוא בין 3 ל-5 ק"מ
ההסדרה תיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט, ואז תידרשנה החברות לקבל היתר הפעלה זמני למשך חצי שנה • במכרז ההסדרה - הגבלה של מספר הכלים ל-2,500 לכל מפעיל • אסור יהיה לחסום עם הכלים מדרכות או כניסה לחניה, וייאסר גם להפעיל אזעקה בשעות הלילה, בין 23:00 ל-7:00
הבוקר התעוררו תושבי גבעתיים ומצאנו "קנים" ובהם קורקינטים של חברת BIRD • החברה, שנכנסה לת"א באוגוסט האחרון, פרסה בגבעתיים מאות קורקינטים חשמליים שיתופיים להשכרה
כעת נמצאות שלוש שחקניות בתחום השכרת הקורקינטים החשמליים, בעיקר בתל-אביב: Bird, הראשונה שהגיעה באוגוסט, אחריה Wind הגרמנית וכעת גם ליים
חברת הסטארט-אפ BIRD גייסה בתוך מספר חודשים כ-420 מיליון דולר וחצתה את שווי ה-2 מיליארד דולר, עם מעל ל-2 מיליון משתמשים • יניב ריבלין, מוביל הפעילות בישראל, מספר מדוע מכל המקומות בעולם בחרה חברת התחבורה השיתופית להשיק את המוצר דווקא בישראל? • האזינו לפרק 8 של עוד פודקאסט לסטארט-אפים
2018 הייתה השנה שבה הקורקינטים והאופניים השיתופיים הציפו את רחובות הערים ואת ת"א בפרט • למה דווקא ת"א? אם שואלים את פטריק סטדנר, סגן נשיא בחברת הקורקינטים האמריקאית BIRD, הבחירה הייתה ברורה מההתחלה: "היו לנו ציפיות גבוהות, והן התממשו מהר מאוד. אני מרגיש בת"א הכי בטוח"
חברת הנסיעות השיתופיות אובר שוקלת לרכוש חברה לשיתוף קורקינטים חשמליים, בעסקה שהיקפה עשוי להגיע למיליארדי דולרים • המודל העסקי של חברות הקורקינטים עדיין לא מוכח, והפעילות המסורתית של אובר עלולה להיפגע - אז מה עומד מאחורי כוונתה של אובר להיכנס לתחום?