גם יו"ר UBS לשעבר מוותר על בונוסים: יחזיר לבנק 27 מיליון דולר

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] בחודש שעבר קיבל UBS, הבנק הגדול בשווייץ, חבילת סיוע בסך 59.2 מיליארד דולר מממשלת שווייץ ומהבנק המרכזי של המדינה

מרסל אוספל, לשעבר יו"ר הבנק השווייצרי UBS , ושניים מעמיתיו לשעבר בבנק, הציע לוותר על תגמולים בסך 33 מיליון פרנק שוויצרי (27.6 מיליון דולר), לנוכח ההפסדים שספג הבנק, ושבגללם נאלץ לקבל סיוע ממשלתי.

בהודעה שפרסם אתמול (ג') דוברו של אוספל נאמר כי יותר משני שלישים מהסכום יבואו מאוספל, והיתרה תבוא משני חברים לשעבר במועצת המנהלים, סטפן הרינגר ומרקו סוטר.

בחודש שעבר קיבל UBS, הבנק הגדול בשווייץ, חבילת סיוע בסך 59.2 מיליארד דולר מממשלת שווייץ ומהבנק המרכזי של המדינה. הבנק ניהל מו"מ על השבת תגמולים שהוענקו בעבר, לאחר שספג את הפסדי הסאב-פריים הכבדים ביותר מבין הבנקים האירופיים. המנכ"ל לשעבר, פטר וופלי, ויתר החודש על זכותו לתגמולים בסך 12 מיליון פר"ש.

"לנוכח מעורבותה של ממשלת שווייץ, הבנתי שיש צורך בצעד החלטי מצדי", צוטט אוספל בהודעה שפרסם הדובר. "אני מקווה שהצעד שנקטתי יתרום ליישוב המצב, שרק לפני זמן קצר היה נראה לכולם כבלתי אפשרי".

מתחילת השנה איבדה מניית UBS כ-69% מערכה, ושווי השוק של הבנק התכווץ ל-42.3 מיליארד פר"ש. דובר UBS, סרז' סטיינר, אמר שהבנק מקדם בברכה את החלטתו של אוספל.

החודש הודיע UBS כי במסגרת שיטת התגמולים החדשה לבכירי הבנק, שתיכנס לתוקף בשנה הבאה, לא יקבל עוד היו"ר בונוסים. ממשלת שווייץ דרשה מהבנק לצמצם את הבונוסים "למינימום ההכרחי", ולהשיג את ההסכמה של רשויות הפיקוח לתגמולים שיוענקו השנה.