אל-על משכה את עתירתה נגד האישור שניתן ל-bmi להוספת טיסה יומית ללונדון

אל-על טענה בעתירתה כי אין להגדיל את תדירות הטיסות של bmi בקו מלונדון לת"א מבלי שיוסדרו תחילה אישורי הנחיתה וההמראה של אל-על בהית'רו ■ בדיון שנערך היום הצהירה המדינה כי תנסה לסייע לאל-על בפתרון הבעיה

חברת אל-על משכה היום (ד'), בהמלצת בג"ץ, את העתירה שהגישה נגד שר התחבורה, משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית, בגין האישור שניתן לחברת התעופה הבריטית bmi להפעיל טיסה יומית שנייה ללונדון.

כזכור, אל-על טענה בעתירה כי אין לאשר הגדלת תדירות טיסות לחברת bmi בקו מלונדון לתל-אביב על-ידי רשויות התעופה הישראליות, מבלי שיוסדרו תחילה אישורי הנחיתה וההמראה בשדה-התעופה הית'רו בלונדון עבור אל-על, כמתחייב מהסכמי התעופה בין ישראל לבריטניה.

בעתירה התבקש בג"ץ לתת צו על-תנאי הדורש משר התחבורה ורשות התעופה שלא לאשר לחברת bmi לנחות בישראל, ולנמק מדוע המשרד ורשות התעופה מספקים אישורים לחברה הבריטית לקיים טיסות סדירות - זאת למרות שלא מומש הסכם התעופה בין ישראל ובריטניה, ולמרות שאל-על אינה מקבלת אישורי נחיתה והמראה בשדה-התעופה הית'רו באורח שוויוני.

בדיון שנערך היום טענו באי-כוחה של bmi, עוה"ד נרי ירקוני ומשה לשם, כי הסוגיה אינה משפטית אלא מסחרית. בסיום הדיון המליץ כאמור בג"ץ לאל-על למשוך את העתירה, וזו נענתה לבקשה.

מאל-על נמסר בתגובה, כי בדיון שנערך הבוקר בבג"ץ הצהירה המדינה כי היא מודעת לבעיית אישורי ההמראה והנחיתה בשדה-התעופה הית'רו בלונדון, וכי ניסתה לסייע בפתרונה בעבר ותנסה לסייע בעתיד. עוד התחייבה המדינה כי תעלה את הנושא בכל הזדמנות - ובפרט בשיחות התעופה האמורות להתקיים בקיץ הקרוב - בכדי לנסות ולסייע בפתרון הבעיה. לאור זאת החליטה אל-על למשוך את העתירה שהגישה בנושא.

מנכ"ל אל-על, חיים רומנו, אמר בתגובה כי המדינה ובית המשפט הכירו בצדקת טענות אל-על, וכי החברה מקווה כי המדינה תפעל בנחרצות בנושא.

מחברת bmi נמסר בתגובה: "בג"ץ אמר את דברו שוב ופסק לטובת bmi, בראותו את טובת הצרכן הישראלי לנגד עיניו. זהו ניצחון למדיניות השמיים הפתוחים".