גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אדם שוב: "החברות הישראליות מפחדות מהפתיחות של המדיה החברתית"

שוב, מראשוני הפעילים במדיה החברתית בישראל, סבור כי בכל הקשור לפעילות המפרסמים במדיה החברתית - אנחנו עדיין בעולם השלישי ■ כולם יודעים להגיד "פייסבוק" ו"טוויטר", אבל מי יודע להשתמש בהם נכון?

בסוף שנות ה-90, באנרים באינטרנט נחשבו לכלי פרסומי זר לפרסום הישראלי, ומשרדי האינטראקטיב שצצו נחשבו לחיה חדשה שלא ברור איך צריך להתייחס אליה, ואם צריך אותה בכלל. עשר שנים מאוחר יותר, כל משרד פרסום מחזיק יחידת אינטראקטיב או פועל בשיתוף-פעולה עם משרדי אינטראקטיב עצמאיים אחרים, ומרבית המותגים מתחזקים גם נוכחות מקוונת.

בפער שבין משרדי הפרסום המסורתיים לבין משרדי האינטראקטיב החדשים יותר, קמה לה בשנתיים האחרונות תעשייה שלישית - סוכנויות של מדיה חברתית שמתמחות בהחדרת מותגים וארגונים לכל אותם אתרים חברתיים, כדוגמת פייסבוק, טוויטר או יו-טיוב, כמו גם לעולם הבלוגוספירה. "כמעט כל משרד פרסום יגיד שהוא יודע לעשות את זה, אבל בפועל אפשר לספור קמפיינים רציניים בודדים שנעשו במדיה החברתית בישראל", טוען אדם שוב, מנכ"ל חברת ריפרש, שמלווה מותגים וארגונים בכניסה לעולמות של מדיה חברתית באינטרנט, בראיון ל"גלובס".

* מה ההבדל בין פעילות במדיה חברתית לבין פרסום רגיל באינטרנט?

"פרסום רגיל באינטרנט, לדוגמה באנרים, זה כלי שדוחף את המוצר ללקוח, בעוד שפעילות במדיה החברתית נותנת משהו בעל ערך אמיתי ללקוח", מסביר שוב. "הצרכנים של היום מחפשים איך לברוח מהפרסומת, ועודף המסרים הפרסומיים גורם למיאוס ואדישות. לכן, חברות מבינות שעל מנת למשוך את תשומת הלב של הצרכנים הן חייבות לתת להם ערך, בין אם מדובר בשירות לקוחות אינטרנטי באמצעות טוויטר, או עמוד מותג בפייסבוק".

* עד כמה עושים את זה פה בישראל, בהשוואה לנעשה בעולם?

שוב: "חדירה של מותגים ישראליים לאתרים חברתיים ופעילות בעולמות של מדיה חברתית נמצאים עדיין בתחילת דרכם, והמצב רחוק שנות אור מהנעשה בארה"ב ואירופה. למרות שתעשיית האינטראקטיב הישראלית נמצאת בטופ ליג, בכל פרמטר בינלאומי כגון קריאייטיב או ביצועים, בכל הנוגע להבנה שארגונים וחברות חייבים לייצר נוכחות גם במדיה החברתית, הענף המקומי עדיין בפיגור של עולם שלישי".

פייסבוק זה לא פיקניק

שוב מסמל אולי יותר מכל את המעבר מהמדיה המסורתית למדיה הדיגיטלית. הזיקה שלו לעולם העיתונות החלה עוד בנעוריו, אז גדל בביתו של ישראל סגל, העיתונאי שאסף אותו לביתו לאחר ששוב חזר בשאלה. בשירותו הצבאי שירת ככתב ועורך בגלי צה"ל, ולאחר מכן עבר למדיום הטלוויזיוני, ככתב בחדשות ערוץ 2 וכעורך בחדשות 10.

תפקידו הראשון במדיה הדיגיטלית היה עורך דה-מרקר קפה, וב-2007 הקים את ריפרש, שבין הלקוחות שלה ניתן למנות את שטראוס, מגדל שוקי הון, בנק לאומי, מי עדן ועיריית תל אביב. "מאז שאני זוכר את עצמי הייתי פריק של אינטרנט, ואני שוחה בעולמות הללו מהתחלת האינטרנט בישראל", הוא אומר על עצמו.

לדברי שוב, "הרגשתי על בשרי איך הצונאמי של האינטרנט עומד לבוא על העיתונות המודפסת, בעוד שהיא נותרת שאננה, אבל היום זה כבר לא המצב. עברו הימים בהם הכוח היה בידי העיתונאים בלבד, היום הכוח מבוזר - לכל אחד יש מקלדת, עכבר ומדיה. ההבנה הזו היא זו שמשכה אותי לעולמות של האינטרנט".

שוב הוא גם בין הראשונים שהצטרפו בישראל לטוויטר או לפייסבוק. "כשהרשת החברתית פייסבוק חדרה בסערה לשוק הישראלי, כל המפרסמים הרבו לציין כי הם פתחו פרופיל אישי למותג, בדומה לבאזז הנוכחי סביב טוויטר, שגורם לחברות רבות להצטרף לשירות המיקרו-בלוגינג. בפועל, פעילות טובה בזירות הללו, כזו שלא תעצבן את הגולש ולא תהיה שיווקית מדי, היא דבר קשה לפיצוח, ולכן אין פלא שלא הרבה מותגים בישראל עושים זאת בצורה הנכונה", אומר שוב.

לדבריו, "פעילות ברשת חברתית כמו פייסבוק זה אחד האתגרים הכי גדולים שעומדים היום בפני מותגים. בניגוד למה שהם התרגלו בעבר, אז היה ניתן לשפוך הרבה מאוד כסף על מדיה ועל קריאייטיב ולייצר תוצאות, יצירת קמפיין ברשתות חברתיות היא דבר מורכב. פעם, מותגים היו מנהלים פלירט עם הלקוח, אבל היום הם חייבים לנהל מערכת יחסים של ממש. זה מצריך לא רק לשפוך כסף על מדיה אלא גם לנהל דיאלוג עם הלקוח. לא לנאום לו או לדחוף לו פרסום, אלא להביא לו ערך".

משרדי הפרסום חוששים

שוב מביא דוגמה דווקא לקמפיין לא מוצלח שנעשה במדיה החברתית, עבור המותג סקיטלס. החברה יצרה אתר אינטרנט שהציף באופן אוטומטי את מה שהגולשים אמרו על המותג באתרים חברתיים, ובפרט בטוויטר, ובמהרה הוצף האתר ושרתי טוויטר אף הושבתו לזמן מה. אולם, הצפתו של ערוץ הטוויטר כעמוד הבית הפך את הגולשים לשיכורי כוח, והפרצה קראה לספאמרים ומתעבי מותגים שהציפו את האתר בתכנים שהיו רחוקים מלהיות סימפטיים עבור המותג. "הקמפיין הזה הוא דוגמה לצעד אמיץ, אך פזיז, שנבע מהיעדר הבנה עמוקה של עולמות המדיה החברתית", סבור שוב.

* אם כך, אולי החברות הישראליות פשוט מפחדות מפעילות במדיה החברתית?

"החברות הישראליות מבינות כבר שהן חייבות להיות שם, אבל הן עדיין חוששות מהפתיחות שהמדיה החברתית תגזור עליהן, ומההשלכות של פעילות כזו. ככל שארגון שמרן, החששות גדולים יותר. ניקח לדוגמה חברה שפותחת ערוץ שיווק לקוחות בטוויטר - מי שיגיב יהיו לרוב הלקוחות הלא מרוצים. זה יכול להסתכם ב-3% בלבד מהלקוחות, אבל אותו קומץ גולשים יכול לעשות הרבה מאוד רעש, וזה מפחיד את החברות".

אבל לדברי שוב, הפחד הזה הוא מוטעה. "התלונות נמצאות כבר ברשת, או בבלוגים או באתרי צרכנות שונים, ולכן התעלמות מטיפול בתלונות הללו היא שגויה. המפרסם צריך להחליט האם הוא מרכז את כל התלונות הללו במקום אחד, עליו הוא יכול לשלוט, ולתת שירות אמיתי וטוב, או לטמון את הראש בחול".

* לאיזה סוג של ארגונים מתאימה פעילות במדיה החברתית ולאלו פחות?

"זה מהלך שכולל סיכונים, ולא לכל ארגון מתאים אותו דבר. לארגונים שהם מוטי שירות, לדוגמה חברת כבלים או סלולר, אין את הפריבילגיה של לא להיות נוכחים במדיומים הללו", מסביר שוב. "אבל בשביל לעשות מהלך חכם, חברות חייבות לזהות את עובדי החברה שהכי מתאימים לקחת חלק במהלך הזה, כי התנאי הבסיסי הוא שחלקים מהארגון יהיו רתומים להצלחה שלו".

* הלקוחות מגיעים אלייך ישירות או בתיווך של משרדי פרסום?

"עיקר הפניות מגיע מכיוונם של משרדי יחסי הציבור, אם כי יש משרדי פרסום שמפנים גם אלינו, אבל ניתן להבין את זה. יחצ"נים לא עובדים על עמלות מדיה וזה לא דורש מהם שינוי ב-DNA. המודל שעל-פיו חברות כמו שלי עובדות הוא הרבה יותר שקוף, וניתן לתמחר כל דבר. בנוסף, יותר ויותר לקוחות מגיעים אלינו ישירות".

* אז איך משרדי הפרסום מקבלים את התעשייה החדשה?

"הם מפחדים שבשל העובדה שחלק מתקציב הפרסום של הלקוח יופנה כעת לפרסום במדיה החברתית, ההכנסות שלהם מעמלות מדיה יקטנו, בעוד שההכנסות מהמדיה החברתית לא יצליחו לפצות על כך. אני חושב שזו טעות - בטווח הארוך, לקוחות יישארו עם אותם משרדים שיביאו להם ערך אמיתי וכבר היום ברור שאין חברה שיכולה לפעול בספירה האינטרנטית רק על-ידי פיזור באנרים".

* אבל אפשר להבין את הפחד שלהם. בסוף לקוחות יוותרו על השירותים שלהם ויגיעו ישירות לסוכנויות המדיה הללו.

"הלקוחות ילכו לשם בכל מקרה, איתם או בלעדיהם. אנחנו לא תחליף לאינטראקטיב: כאשר לקוחות מבקשים ממני פיתרונות פרסום אני שולח אותם למשרדים. אני לא פרסומאי, אני מגיע מעולמות של תוכן וזה היתרון היחסי שלי".

לפי שוב, הפחד של היום יתחלף בקרוב בשיתוף הפעולה של מחר. "יתפתח פה מודל של שיתוף פעולה בין משרדי יחסי ציבור למשרדי הפרסום, או בין משרדי הפרסום וסוכנויות המדיה החברתית, או שחלק ממשרדי הפרסום ירכשו חברות בעלות פעילות משמעותית במדיה החברתית וימזגו אותן לתוך המשרד. בעוד שנה או שנתיים התעשייה תהיה כבר במקום אחר לגמרי, היום עוד מחפשים את השביל הנכון".

* קיבלת הצעות רכישה?

"היו דיבורים, אבל עד עכשיו הם לא הבשילו למשהו עסקי שניתן לדבר עליו".

על-פי מקורות בשוק, ריפרש ניהלה מגעים מתמשכים עם 2 משרדי פרסום גדולים, ומשרד יחסי ציבור מוכר. "לפעילות שלנו יש סינרגיה עם משרדי פרסום ומשרדי יחסי ציבור ואני בהחלט לא שולל את האפשרות לחבור לגוף גדול בתחום", אומר שוב.

6 הדיברות לפעילות מותגים במדיה החברתית לפי אדם שוב

1. תקשיבו - אל תתווכחו עם הגולשים אלא דברו איתם והיו חברים שלהם. אל תשתיקו ביקורת, תתמודדו איתה ביושר, שקיפות והגינות.

2. תהיו נחמדים - האינטרנט הוא מפלצת טכנולוגית אבל במרכזה נמצאים בני אדם. היו סבלניים בדיאלוג מול הגולשים.

3. היו שקופים ואמיתיים - אל תתחבאו, ותתחמקו, גם כאשר השאלות של הלקוח לא נעימות. שקרים מתגלים בקלות, והאמת והכנות יביאו לכם תועלת רבה יותר.

4. נהלו יחסים עם הציבור ולא יחסי ציבור: העידן שבו הייתם מספקים דין וחשבון רק לקומץ עיתונאים שמסקרים את התחום נמצא מאחורינו. בעידן הנוכחי, כל גולש הוא סמי-עיתונאי.

5. תבואו מוכנים: אל תיכנסו לעולמות המדיה החברתית ללא הבנה עמוקה או ליווי מקצועי. הרשת מלאה במוקשים ומתנות, ולכן צריך שחקן מיומן שיאסוף את המתנות וידלג על המוקשים.

6. ספקו ערך ותוכן אמיתי ובעל משמעות לגולש: מטרת הזירה החברתית באינטרנט היא לא רק לייצר הכנסות ורווחים לחברה. התנהגות נכונה תסייע למכירות אבל את ההארד-סייל תשאירו לפרסומות, ולפני שאתם מעלים משהו לזירה שלכם תחשבו היטב האם התוכן הזה תורם לגולשים.

441

עוד כתבות

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס, אתמול / צילום: Reuters, Selcuk Acar/Anadolu Agency

מצוידים ברימוני הלם: המשטרה פשטה על אוניברסיטת קולומביה ופינתה את המפגינים

השוטרים הגיעו אתמול בלילה מצוידים ברימוני הלם ופשטו על בניין המילטון באוניברסיטת קולומביה בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים ● באוניברסיטאות אחרות ברחבי ארה"ב נמשכו המהומות בעוצמה נמוכה יותר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: Shutterstock

מעלים מחירים: מפת ההתייקרויות המלאה

מהחלב המפוקח ועד הדלק: חג הפסח הסתיים, ושורת עליות מחירים צפויה להיכנס לתוקף החל מהיום ● אלה מצטרפות למספר גלי התייקרויות שפקדו את המשק בחודשים האחרונים ● גלובס מציג את המוצרים והשירותים שהתייקרו עד כה ב־2024, כשהסוף עוד לא נראה באופק

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

בורסת ת''א זינקה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

נעילה ירוקה בבורסה המקומית; טבע עלתה ב-6%, נייס ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.3% ● השקל זינק מול המטבעות הזרים ברקע המגעים לעסקת החטופים ● מחר תתפרסם בארה"ב החלטת הריבית של הפד; השוק מתמחר התחלת הורדות ריבית רק בספטמבר ● עונת הדוחות בארה"ב תופסת תאוצה: אמזון ואפל יפרסמו השבוע את תוצאותיהן יחד עם חברות שבבים בולטות

צבי יחזקאלי / צילום: רן יחזקאל, ויקימדיה

"שליחות חדשה": צבי יחזקאלי עוזב את רשת 13 ומצטרף ל-i24NEWS

יחזקאלי, ראש דסק הערבים של חדשות 13, עוזב את ערוץ רשת 13 ומצטרף לערוץ החדשות של i24NEWS כפרשן בכיר ומגיש תוכנית מרכזית ● "הטבח הנורא ב-7 באוקטובר הביא אותי להתבונן מחדש על חיי האישיים והמקצועיים ולעשות שינוי"

אפליקציית רייזאפ / צילום: מתוך אתר החברה

בגלל המלחמה: סטארט-אפ הפינטק רייזאפ מפטר מחצית מעובדיו

קצב גיוס הלקוחות לא עמד בציפיות, וגם עלות גיוס לקוח הפכה להיות הרבה יותר גבוהה, ולכן החברה החליטה היום על פיטורי כמחצית מכוח-האדם ● ברייזאפ מדגישים כי בקופתה יש מספיק כסף להמשיך להתנהל, וכי המהלך, שכולל גם שינויים אסטרטגיים, יאפשר להגיע לרווחיות

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

בורסת שנחאי, סין. / צילום: Shutterstock

רוב הבורסות באירופה סגורות; ג'ונסון אנד ג'ונסון תשלם 6.5 מיליארד דולר להסדרת רוב התביעות נגדה

מדד ניקיי ירד ב-0.4% ● AMD פרסמה תחזית פושרת, המניה ירדה ב-7% במסחר המאוחר ● גם סופר מיקרו צוללת ב-10% בעקבות הדוח הרבעוני ● המדדים המרכזיים בארה"ב סגרו את החודש עם ירידות של כ-4% ● היום הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, ואגב כך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Achmad Ibrahim

ההמלצה שהזניקה את השווי של אפל ב־70 מיליארד דולר ביום אחד

בית ההשקעות ברנשטיין פרסם בסוף השבוע האחרון המלצת קנייה אופטימית על אפל, שהזניקה את המניה המדשדשת וביקשה לנפץ את התחזיות הקודרות לגביה ● האם זה סימן להתאוששות?

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לאחר עזיבת הבכירים בשופרסל: האחים אמיר בשורת מינויים להנהלת הקבוצה

האחים אמיר הודיעו על שורה של מינויים להנהלת שופרסל, לאחר שהמשנה למנכ"ל ושתי סמנכ"ליות בקבוצה הודיעו על עזיבתם ● לדברי האחים, המשמשים כמנכ"לים משותפים של הקבוצה, המהלך הוא חלק מתוכנית התייעלות שמגובשת בימים אלה בשופרסל

לוח הטיסות בנתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברת תעופה נוספת החליטה לעכב את החזרה לישראל

רוב חברות התעופה החזירו את פעילותן לישראל מאז מתקפת הכטב"מים האיראנית, אך עדיין יש כמה חברות שבוחרות להשהות את חזרתן ● איזי ג'ט השהתה את פעילותה עד סוף העונה, אייר קנדה ואייר אינדיה האריכו את תוקף השהיית הטיסות לישראל. כעת יונייטד איירליינס מצטרפת אליהן

"ניסיונות נואשים": כך מנסה איראן לשכנע את אזרחיה שניצחה את ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

אילון מאסק, מנכ''ל ומייסד טסלה / צילום: ap, Jae C. Hong

טסלה מזנקת ב־35% בשבוע? אל תתרגשו, זו השיטה הכי ישנה בספר של מאסק

לאורך השנים אילון מאסק פיזר שלל הצהרות שלא התממשו ● בזמן שהמניה של טסלה צברה תאוצה והכרזותיו של מאסק שבו את דמיונם של המשקיעים, גופים פדרליים החלו בחקירה רשמית בה נבדקו טענות שמערכת הסיוע לנהיגה אוטונומית תרמה לכ־1,000 תאונות החל מינואר 2018 ● אבל המשקיעים של טסלה לא מוטרדים מהעבר, ומסתבר שגם לא מההווה

שוק המשכנתאות / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

שוק המשכנתאות בחודש מרץ חזר לרמות מלפני המלחמה

מנתוני בנק ישראל עולה כי בחודש מרץ נלקחו משכנאות בהיקף של 6.23 מיליארד שקל ● היקף משכנתה ממוצעת שנלקחה במרץ הגיע ל-918 אלף שקל

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטעמה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לישראל יש הזדמנות להכריע את איראן, וזה לא בעזרת הצבא

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

הפגנה פרו פלסטינית באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, השבוע / צילום: ap, Cliff Owen

איסור על שיח אנטישמי: בארה"ב מנסים לעצור את הכאוס באוניברסיטאות העילית

הצעת חוק חדשה נגד אנטישמיות תובא להצבעה השבוע בבית הנבחרים האמריקאי ● היא עשויה להפוך את הקריאות בהפגנות הפרו-פלסטיניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב לעבירות פליליות ● איך יגנו על הסטודנטים היהודים, והאם ביקורת על ישראל תיחשב אנטישמית?