וול סטריט ננעלה בירידות ביום הפכפך; הריבית נותרה אפסית

ה'פד' הודיע כי יאט את קצב רכישת האג"ח מגובות המשכנתאות עד מרץ 2010 והותיר את הריבית על כנה ■ ציין כי הכלכלה התחזקה באוגוסט וכי האינפלציה מראה סימני חולשה ■ דאו ג'ונס סיים בירידה של 0.8%

אחרי החלטת הריבית של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב: המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים למרות שזמן קצר לאחר ההודעה, עלו המדדים המובילים בוול סטריט. הסיבה לירידות היא ככל הנראה, אכזבה מכך שה'פד' נכשל בנטיעת ביטחון בכך שהכלכלה החלה כבר להתחזק.

"אנשים ציפו להערות טובות יותר על הכלכלה מה'פד'", ציין פיטר קני, דירקטור ב"נייט אקוויטי מרקט'ס" מניו יורק.

הדאו ג'ונס סיים את יום המסחר בירידה של 0.82%, ה-S&P 500 ננעל בירידה של 1% והנאסד"ק ירד ב-0.69%.

כצפוי, הותיר את ה'פד' את הריבית על הקרנות הפדראליות בשפל היסטורי של 0%-0.25% אולם ציין כי הכלכלה מראה סימני התאוששות בחודש אוגוסט וכן כי יפסיק את רכישת עד 1.45 טריליון דולר אג"ח מגובות משכנתאות עד סוף הרבעון הראשון של 2010.

על מנת לספק תמיכה לשוק המשכנתאות והדיור ועל מנת לשפר את תנאי האשראי הפרטי, ה'פד' ירכוש אג"ח מגובות משכנתאות בסכום של עד 1.45 טריליון דולר וכן ישקיע 200 מיליארד דולר בחוב משכנתאי. ה'פד' יאט בהדרגה את הרכישות הללו על מנת להקל על תקופת המעבר של התאוששות השווקים לקראת הרבעון הראשון של 2010.

ועדת השוק הפתוח סיימה את פגישתה כשברקע, אנליסטים צופים צמיחה של 2.9% ברבעון הנוכחי, לעומת הצפי הקודם לצמיחה של 1%, שניתן ביולי. "המשימה העומדת בפני ה'פד' היא השגת איזון עדין, בכך שיגיד שבעוד שהתחזית הכלכלית התבהרה, הרי שהוא ימשיך להעניק עזרה בכדי להבטיח תחתית לשוק והתאוששות בת קיימא", אומרים ב-US בנקורפ. לדבריהם, ככל שיהיו פחות שינויים בתוכניות, כך ייטב למשקיעי המניות.

"התאוששות אינה סיבה להכנס לשאננות"

שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, אמר ש"הזמן הוא האויב של רפורמות", ודחק בקונגרס לאשר בחוק את הרפורמות שעשה השנה ממשל אובמה ברגולציה של המערכת הפיננסית. בהערות שהוכנו לקראת עדותו לפני ועדת השירותים הפיננסיים בקונגרס, שהתקיימה היום, אמר כי סימנים הכלכלה מתאוששת לא צריכים לעכב את החקיקה. הוא האיץ במחוקקים לתמוך בפיקוח על חברות שהן "גדולות מדי בשביל לקרוס" וליצור סוכנות חדשה שתפקח על כרטיסי אשראי, משכנתאות ומוצרים פיננסיים נוספים לצרכנים האמריקניים. "על אף שנורמליות מסוימת חוזרת למערכת הפיננסית ולכלכלה שלנו, איננו יכולים לאפשר לה להכנס לשאננות. עלינו לפעול בכדי לתקן את הבעיות הרגולטוריות שהותירו את המערכת הפיננסית שלנו במצב כ"כ שברירי, כשהיא מועדת לבעיות נוספות", אמר גייתנר.

עוד היום: משרד האוצר האמריקני גייס 43 מיליארד דולר בהנפקת אגרות חוב ממשלתיות ל-5 שנים. הריבית שנקבעה במכרז עמדה על 2.47% לעומת ציפייה לריבית של 2.46%. ההנפקה נסגרה בביקושי יתר חזקים של 240%.

הדו"ח השבועי בדבר מלאי הנפט ומוצריו פורסם ב-17:30, שעון ישראל. דו"ח המלאים הצביע על עלייה שבועית של 2.8 מיליון חביות לעומת צפי השוק לגריעה של 1.4 מיליון חביות. בתגובה, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי ננעלו בירידה של 3.8% לרמה של 69 דולר לחבית בבורסת הסחורות בניו-יורק.

אופנהיימר מעלה המלצה לאמדוקס

פורד חשפה היום מכונית קטנה מדגם Figo שתיוצר בהודו ומיועדת הן לשוק המקומי והן לייצוא.

בנק אוף אמריקה ו-JP מורגן , שני הבנקים הגדולים בארה"ב, מעדכנים כלפי מטה את עמלות משיכת היתר שלהם, לאור ביקורת של המחוקקים בארה"ב עלה דרך שבה הם מחייבים צרכים.

שוק התקשורת הישראלי זוכה לתשומת לב היום - סלקום החברות ו -013 נטוויז'ן הודיעו היום על בדיקות ראשוניות שהן עושות בדבר האפשרות להרחבת שיתופי הפעולה ביניהן, כולל אפשרות למיזוג. החברות לא מציינות זאת במפורש אך, לאור השינויים בשוק התקשורת, נערכת קבוצת אי די בי לאפשרות הזאת.

בנוסף, מריל לינץ' פרסם סקירה ממנה עולה כי הדיבידנדים בחב' התקשורת יגיעו ל-7.5 מיליארד שקל, סך המקביל לתשואת דיבידנד ממוצעת של 17%. פרטנר צפויה להוביל את השוק עם תשואת דיבידנד בשיעור של 26% אך במריל שומרים בה על המלצה נייטרלית בהמתנה להתפתחויות בעניין עסקת רכישתה ע"י סקיילקס .

באופנהיימר מעלים את מחיר היעד למניית אמדוקס מ-27 דולר ל-32 דולר, הגבוה ב-18.2% משער הנעילה של אתמול.

חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם , המפתחת טכנולוגיה ייחודית לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, הודיעה כי מטופל ראשון בארה"ב טופל בהזרקה במוצר PLX-PAD של החברה. זאת, במסגרת שלב ראשון (Phase I) בניסוי קליני לשיקום ויצירת כלי דם חדשים עבור מטופלים הסובלים מטרשת עורקים בגפיים התחתונות (CLI).

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]