הרשות השנייה תאפשר לשבץ מותג בפרסומות יותר מפעמיים בשעה

השינוי הוא חלק מכללי מיקוד הרגולציה החדשים של הרשות, הכוללים גם את הסרת המגבלה הקיימת לפיה מותר לשדר רק שתי דקות קדימונים בשעה ■ בחברות המדיה מברכים על השינוי

שינוי באפשרות לשיבוץ פרסומות עומד להיכנס בקרוב לתוקף: ל"גלובס" נודע כי הרשות השנייה החליטה לבטל את המגבלה האוסרת שיבוץ מותג בפרסומת יותר מפעמיים בשעה בכל שעה עגולה.

עוד נודע ל"גלובס" כי מדובר בשינוי שהוא חלק מכללי מיקוד הרגולציה החדשים - שינוי רגולטורי רחב עליו שוקדת הרשות השנייה בימים אלה. חלק מהשינויים יתייחסו לנושא החסויות ושיבוצם, וחלק לעניין הפרומואים. כך, למשל, תוסר המגבלה הקובעת כי זכיין יכול לשדר רק שתי דקות פרומו בשעה, ותתאפשר שידור בלתי מוגבל של פרומואים.

ל"גלובס" נודע עוד כי השינוי כבר נכנס לתוקף בזכיינית ערוץ 2 רשת ובטלוויזיה החינוכית - שכבר מאפשרת שיבוץ בלתי מוגבל של מותגים בשעה.

עד עתה אסרה הרשות השנייה למפרסם לפרסם מותג יותר משני תשדירים בשעה, למרות שיש שעות שידור עם 3 ו-4 מקבצי פרסומות. הרציונל היה למנוע מצב שבו מפרסם ענק שלא מוגבל במשאבים "ישטוף" את המסך בפרסומות.

אורן יוניוב, מנכ"ל ובעלי חברת המדיה יוניון, אמר בתגובה כי הוא מברך על כל הפחתה של הרגולציה בשוק המדיה. "אין מקום להגביל הופעת מותג מסוים של פעמים במספר ההופעות בברייק, זה יצר לפעמים אילוצים קריאטיביים ואילוצי תכנון מדיה. עתה המותגים יוכלו לתקשר אם יחפצו בכך מספר רב של מסרים לקהלים ממוקדים באותו ברייק, למשל מגוון של מוצרים בברייק אחד או שימוש באסטרטגיית מדיה של סרטים קצרים יותר, שבמקרים מסוימים נכונה יותר למותג מסרט ארוך עם עלויות הפקה גבוהות יותר".

נבו כרמי, סמנכ"ל המדיה של יהושע TBWA, אומר כי מדובר בשינוי דרמטי. "זה טוב גם למצב של השקה אינטנסיבית, כשיש קד"מ, קרב של בלימה מול קמפיין אחר, או למבצעים נקודתיים שתחומים בזמן קצר. יש מפרסמים שרצו לפרסם יותר ביום נתון, ונמנעו לעשות זאת בשל המגבלה. עם זאת, יש כאן בעיה לצרכנים, שיהיו חשופים לבליצים פרסומיים מרוכזים, שיכולים גם לעורר אנטיגוניזם למפרסם. אבל זה כבר שיקול של המפרסם וחברת המדיה, למצוא את הגבול".

גבי אטל, מנכ"ל משותף בזניט מדיה אמר בתגובה: "זה עוד פלטפורמה ליצירת בולטות בטלוויזיה שהיתה מוגבלת עד כה".

רוני ארן, מנכ"ל חברת המדיה TMF, אומר: "מי שירצה לממש את זה בלי להוסיף לקמפיין, יפגע בכיסוי - אבל יגדיל את אפקטיביות הקמפיין בקרב הנחשפים. לחילופין, מי שיוסיף כסף יקבל תוצאות יותר טובות".

דוברת רשת, יעל גאוני, מסרה בתגובה: "אנו מברכים על כל שינוי שהרשות מבצעת אשר תואם את צרכי השוק - בעיקר של המפרסמים והפרסומאים".

בקשת העדיפו שלא להגיב.

עד מועד פרסום הידיעה לא ניתן היה לקבל את תגובת ערוץ 10.

עיקרי הדברים

- יותר אפקט להשקות: ניתן יהיה לשבץ מספר רב יותר של פרסומות בתקופת ההחדרה.

- יותר כוח למפרסמים הגדולים: יוכלו לפרסם את מותגיהם על חלק גדול מתוכניות הפרימיום בטלוויזיה.

- בליץ פרסומי: חברות המדיה והפרסומאים יצטרכו למצוא את הגבול בו הפרסום לא יעורר אנטגוניזם למפרסם.

- שינוי שיטת הפרסום בטלוויזיה: מפרסמים רבים ישקיעו בסרטים קצרים וקצביים, במקום הסרטון המסורתי של 20-30 שניות.