השכר הממוצע לשכיר במשק בנובמבר - 7,875 שקל בחודש

כך עפ"י הלמ"ס ■ קצב הירידה של השכר הממוצע למשרת שכיר היה 2.4% ■ קצב העלייה של משרות השכיר - 2.4%; בנובמבר סך כל המשרות הסתכם ב-2.932 מיליון ■ בנק ישראל: 29 אלף עובדים קיבלו 74 מיליון שקל במס הכנסה שלילי

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה היום (א') את נתוני השכר הממוצע לשכיר במשק הישראלי בחודש נובמבר 2009.

לפי נתוני הלמ"ס, בחודש נובמבר השכר הממוצע של שכיר במשק עמד על 7,875 שקל בחודש. קצב הירידה של השכר הממוצע למשרת שכיר היה 2.4%.

כמדי חודש, הענף בו השכר הגבוה ביותר היה חשמל ומים - קרי בחברת החשמל ובחברת מקורות. ענף הפיננסים קיבל את המקום השני בדירוג, אחריו המינהל הציבורי, התעשייה והתחבורה.

במקום האחרון בדירוג מקבלי השכר נמצאים העובדים בענף המזון - בשירותי אירוח ואוכל. ענפי השירותים הקהילתיים והחקלאות אחריו.

עפ"י נתוני המגמה של העובדים הישראלים, בנובמבר סך כל המשרות הסתכם ב-2.932 מיליון. קצב העלייה של משרות השכיר היה 2.4% בחישוב שנתי. הענף בו כמות המשרות הגבוה ביותר הוא שירותים עסקיים ואחריו ענף המסחר. סוגרים את הרשימה ענפי החשמל-מים וחקלאות.

בנק ישראל: 29 אלף עובדים קיבלו 74 מיליון שקל

בנק ישראל פירסם היום את נתוני התוכנית הניסיונית שהפעיל החל מ-2008 לצמצום אי-השוויון בהתחלקות ההכנסות במשק הישראלי ועידוד השתתפות בשוק העבודה. לפי הבנק, התוכנית הינה למתן מס הכנסה שלילי, וסבסוד עובדים בעלי שכר נמוך המגדיל את הכנסתם. בשנה הראשונה להפעלת התוכנית שולמו לעובדים שעמדו בתנאים מענקים של עד 840 שקל לחודש.

במסגרת התוכנית שולמו לכ-29 אלף עובדים הזכאים כ-74 מיליון שקל, כשממוצע המענק היה 2,600 שקל. הרוב המכריע של המענק ניתן לשכבות העובדים הנמצאות בתחתית ההתפלגות של ההכנסות מעבודה שכירה לנפש סטנדרטית. זאת בהתאם למטרתו של חוק מס ההכנסה השלילי - צמצום הפערים החברתיים. המענק הגדיל ב-12% את הכנסתם מעבודה של המקבלים המצויים בחמישון התחתון על פי הכנסתם מעבודה לנפש סטנדרטית.