בנק לאומי העניק ערבות בסך 20 מיליון שקל לערוץ 10

הערבויות יוגשו למרות שמועות על עזיבתו של ארנון מילצ'ן את ערוץ 10 ■ רון לאודר, שמחזיק ב-24.5% מהמניות, הודיע כי הוא נשאר בערוץ

ערוץ 10 התחייב בפני הרשות השנייה כי יעמיד מחר (ג') ערבויות בסך 20 מיליון שקל. ל"גלובס" נודע כי מדובר בערבויות בנקאיות שיעניק לערוץ בנק לאומי. אלה ערבויות ראשונות לאחר אישור חוק הארכת זיכיון הערוץ עד לשנת 2010.

בשיחה שהתקיימה אתמול (א') בין הרשות השנייה לראשי הערוץ, הובהר כי הערבויות אכן יוגשו - זאת למרות שמועות על עזיבתו של ארנון מילצ'ן, אחד מבעלי המניות, את הערוץ.

בתוך כך, בערוץ 10 טוענים כי לא קיבלו כל הודעה על החלטה של מילצ'ן לעזוב את הערוץ. בשיחה עם "גלובס" אמר אבי בלשניקוב, נציגו בארץ של בעל מניות אחר בחברה, רון לאודר (המחזיק ב-24.5% מהמניות), כי אין בכוונתו לעזוב את הערוץ.

לדברי בלשניקוב, לאודר ממשיך לעמוד מאחורי הצהרתו בעבר כי הוא נשאר להשקיע בערוץ. לדברי בלשניקוב, גם לאודר לא מכיר כוונה של מילצ'ן לעזוב. "אם זה אכן נכון, זה מצב חדש שנצטרך לבחון אותו עם השותף הנותר, יוסי מימן", אומר בלשניקוב.

מקורב ליוסי מימן אמר היום (ב') כי "גם אדם ציוני כמו מילצ'ן ואדם עתיר ניסיון בתקשורת כמו רופרט מרדוק איבדו אמון בהבטחות שגורמי השלטון נתנו פעם אחר פעם. בעלי המניות מתכוונים לעמוד בהתחייבויותיהם, אך מצפים כי גם המדינה תעמוד בהתחייבויותיה".

הכוונה בדבריו היא לחוק הרישיונות, אשר קידומו בכנסת הוקפא לפי שעה. חלק ניכר מהאופק שמבקש ערוץ 10 תלוי בחוק זה, המאפשר לערוץ לקבל רישיון בשנת 2012 ולהישאר באוויר ללא מכרז.

על-פי חלוקת הבעלויות כיום, מימן מחזיק בקצה יכולת ההחזקות שלו בערוץ, 51%, מה שהופך אותו לבעל השליטה. אפשרות סבירה היא כי לאודר ייקח על עצמו את האחוזים שעליהם יוותר מילצ'ן. על כך אמר בלשניקוב: "נבחן את המצב ונתקדם".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר כי "בערוץ הבהירו לו כי יעמדו בהעברת הערבויות".

בבנק לאומי אישרו את הידיעה.