ראש עיריית אילת: "לא לעודד תיירות לעקבה"

ארקיע: "עשרות שנים ראתה ארקיע בחיזוק אילת יעד חיוני ולאומי. גורמי התיירות בעיר וראש העירייה הפנו לנו גב"

ראש עיריית אילת וגורמי התיירות בעיר מאיימים בנקיטת צעדים נגד חברת ארקיע, אם זו לא תיסוג מהכרזתה על השקת קו טיסות ישיר לעקבה.

כזכור, לפני חודשים ספורים, לאחר מספר רב של פניות ובלחצם של פרנסי העיר אילת וגורמי התיירות בעיר, קיבלה אל-על משר התחבורה אישור להתחיל לפעול בקו נתב"ג-אילת ולהוות תחרות לארקיע ולישראייר.

ארקיע, הרואה לדבריה בחיזוק אילת יעד חיוני ולאומי זה עשרות שנים, פנתה לגורמי התיירות ולראש עיריית אילת עוד בטרם ניתן האישור לאל-על, והסבירה כי כניסתה של אל-על לפעילות בקו לאילת (המהווה כיום הנדבך המרכזי בפעילותה העסקית) תביא לירידה בפעילותה, וכפועל יוצא לפיטורי מאות מעובדיה, וביקשה את סיועם בנושא.

לאחר מתן הרישיון, וכחלק מהניסיון למזער את נזקיה העתידיים, הכריזה ארקיע על השקת קו טיסות ישיר לעקבה ועל שיווק חבילות נופש בה במחירים אטרקטיביים, המהווים תחרות קשה למחירי הנופש בבתי-המלון באילת.

באילת מאוכזבים מארקיע

העניין שמגלים הנופשים הישראלים בעקבה, הרושמת בשנים האחרונות תנופת פיתוח מרשימה וכן מציעה בתי-מלון יוקרתיים מרשתות בינלאומיות, בצד העובדה שאל-על טרם הכריזה רשמית על מועד תחילת הפעילות של הקו לאילת, הביאו את ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, לכנס את גורמי התיירות בעיר לדיון דחוף בנושא.

במכתב שהפנה יצחק הלוי לבעלי חברת ארקיע, אבי נקש, שהגיע לידי "גלובס", כותב ראש העיר כי כל המשתתפים הביעו מורת-רוח ואכזבה מהחלטת ארקיע להתחיל לטוס לעקבה ולעודד את התיירות שם.

עוד כותב הלוי כי המשתתפים החליטו לשוב ולהתכנס על מנת לבחון דרכי תגובה אפשריות. במכתב הוא מסכם: "מצאתי לנכון להעביר לידיעתך תוכן ישיבה זו, בתקווה שהנהלת ארקיע תשקול את צעדיה ותמשיך לפעול למען פיתוחה ושגשוגה של העיר אילת".

בארקיע לא נותרו חייבים, והמנכ"ל, גדי טפר, שלח מכתב תגובה ליצחק הלוי, ובו הוא טוען כי "ארקיע קשרה את גורלה בגורל העיר והיתה משוכנעת כי מדובר בברית כלכלית ולאומית שאינה ניתנת לניתוק. אולם, למרות פניות חוזרות לגורמי התיירות בעיר ולראש העירייה, אלה הפנו גב לארקיע, למרבה הצער, נוכחה ארקיע כי טעתה וכי עיריית אילת ואחדים מבעלי בתי-המלון בעיר זונחים אותה דווקא בעת שהיא זקוקה להם יותר מתמיד".

לסיכום כותב טפר כי "ארקיע תשמח להמשיך את שיתוף-הפעולה ההדוק עם העיר, תושביה ופרנסיה, עם בתי-המלון ושאר ספקי התיירות בעיר, ולא תחסוך כל מאמץ לחזק את מטה לחמם של תושבי אילת ועובדי בתי-המלון, כמו גם את פרנסתם של עובדי ארקיע, לרווחת כל הצדדים".