דובר צה"ל בניהו: "טורקיה מאוד חשובה, יש למנוע ההידרדרות"

בניהו התייחס להבדל בין ה"מרמרה" לשאר הספינות: "באונייה זו היה גרעין של אנשים שרצו להרוג חיילי צה"ל. לא ידענו שזו כוונתם, לא עשינו להם בורדינג של אל על" ■ "לא אתנצל על זה שלא נהרג אף חייל צה"ל"

דובר צה"ל אבי בניהו אמר היום (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, "אסור לחבר בין האיסלאם לטרור. טורקיה מאוד חשובה עבורנו, צריך לעשות כל מאמץ למנוע את ההידרדרות הזו בכל מחיר. צריך לזכור שמי שיאכיל את נחש הטרור, בסוף הנחש יכיש אותו עצמו".

בניהו התייחס גם להבדל בין ה"מרמרה" לשאר הספינות: "באונייה זו היה גרעין של אנשים שרצו להרוג את חיילי צה"ל. לא ידענו שזו כוונתם, לא עשינו להם בורדינג של אל על. חיילי השייטת עשו את מלאכתם, ואני שמח מאוד על התוצאה. לא אתנצל על זה שלא נהרג אף חייל צה"ל".

"במובן ההסברה, אנחנו נמצאים בעיצומו של מסע דה לגיטימציה גדול ומאורגן נגד ישראל. ברור שאין דרך לצאת מנצח הסברתית מול משט כזה בלב ים. בנוגע לשידור התמונות בזמן אמת: יצאנו למבצע צבאי, אין מבצעים בשידור חי בצה"ל, יש מגבלות ביטחון שדה, יש לנו עוד זירות ויהיו עוד מלחמות. יצאנו למבצע צודק ומוצדק, ואנחנו לא צריכים להתבלבל בעניין זה".