התחרות בקו לאילת עובדת: זינוק של 73% בטיסות הפנים

71,298 ישראלים טסו באוקטובר בין הערים השונות בישראל ■ גידול של 4.4% נרשם בכניסות לישראל דרך נתב"ג ■ אל-על נהנית מנתח של 33% מתנועת הנוסעים בנתב"ג

מדיניות השמיים הפתוחים ופתיחת הקו של אל-על לאילת עושה את שלה ומביאה לזינוק מרשים בתנועת הנוסעים בטיסות הפנימיות בישראל - כך על-פי דו"ח סיכום הפעילות בנתב"ג לחודש אוקטובר של רשות שדות התעופה שפורסם היום (ה').

על-פי הדו"ח, נרשם זינוק של 72.83% בתנועת הנוסעים בטיסות פנים-ארציות מתנב"ג, כאשר 71,298 נוסעים עשו שימוש בשירותי הטיסות בתוך ישראל, לעומת 41,252 נוסעים בתקופה המקבילה בשנה שעברה. כמות הטיסות עלתה ביותר מ-50%.

ארקיע עדיין מובילה את שוק טיסות הפנים ומחזיקה ב-44% מהנוסעים בקווים השונים (לעומת כ-60% באוקטובר שעבר, טרם כניסת אל-על לקו לאילת). אל-על זוכה לנתח של 28% מהנוסעים בחודש אוקטובר בטיסות הפנימיות - רק מעט יותר מישראייר, שנהנית מ-27%.

גם בתעופה הבינלאומית נהנים ממספרים מרשימים: גידול של 4.4% נרשם בנוסעים נכנסים לישראל במהלך חודש אוקטובר ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, ומספרם הגיע לכ-594 אלף בני אדם. בסך-הכול כמות הנוסעים בנתב"ג (יוצאים ונכנסים) עלתה בחודש שעבר בקרוב ל-10% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

אל-על ממשיכה לחזק את ההובלה שלה בנתב"ג, כשהיא אוחזת בנתח שוק של 33% מהנוסעים בשדה ונהנית מגידול של יותר מ-10% בכמות הנוסעים ביחס לשנה שעברה.

אחריה מתייצבת בהפרש ניכר לופטהאנזה הגרמנית, השומרת על מקומה כשחקן הבינלאומי החזק ביותר בישראל עם נתח שוק של קצת יותר מ-4% מתנועת הנוסעים בשדה. גם היא משפרת את אחיזתה במקום זה הודות לעלייה של כ-8.5% בתנועת הנוסעים מנתב"ג במטוסיה.

החברה שרשמה את הזינוק המרשים ביותר בתנועת נוסעים מנתב"ג על סיפונה היא דלתא איירליינס האמריקנית, שהטיסה למעלה מ-37 אלף נוסעים מישראל ואליה בחודש שעבר.