ענבר-מרחב-שקד ורגב-קויצקי בגמר על תקציב טיב טעם

בדרך לטיפול בתקציב של 10 מיליון שקל, המשרדים יידרשו להציג יכולות בתחום האינטראקטיב והמגזרים ■ בשלב הראשון של המכרז התמודדו גם דרורי-שלומי וגלר-נסיס

משרדי הפרסום ענבר-מרחב-שקד ורגב-קויצקי עלו לשלב הגמר במכרז על תקציב הפרסום של טיב טעם - כך נודע ל"גלובס". המשרדים יידרשו להציג יכולות בתחום האינטראקטיב, המגזרים וההצעות המסחריות. תקציב הפרסום של הרשת עומד על כ-10 מיליון שקל.

בשלב הראשון של המכרז התמודדו גם משרדי הפרסום דרורי-שלומי וגלר-נסיס.

חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, הסביר בעבר כי ההחלטה להעלות לשלב הגמר במכרז משרדי פרסום בינוניים-קטנים נובעת מכך שהמשרדים הגדולים כבר מטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים ומשיקולים פנימיים נוספים.

התקציב עבר מיד ליד

תקציב הפרסום של טיב טעם מטופל מאז 2004 במשרד הפרסום GPS. למרות הקשר הארוך עם GPS, תקציב הפרסום של הרשת מזוהה עם תנודתיות לא מבוטלת. בימים הראשונים להקמתה פעלה הרשת בעיקר כמכוונת לקהל הרוסי, ומתוקף כך משרד הפרסום שלה היה מגזרי - MCN - שנמנה אז עם קבוצת באומן-בר-ריבנאי.

עם התרחבות הפעילות הוחלט לפנות פרסומית גם לקהל הכללי. ב-2003 נוהל מכרז פרסום שבו לקחו חלק שני משרדי פרסום מהעשירייה הראשונה: באומן-בר-ריבנאי ויהושע TBWA. לאחר סבב מצגות ארוך החליטה ההנהלה כי אינה מעוניינת לפרסם וביטלה את המכרז.

פחות משנה לאחר מכן יצאה הרשת במכרז חדש - הפעם בהשתתפות משרדים קטנים יותר, וזרמון-גולדמן זכה בסופו של דבר בתקציב.

אך הרומן עם זרמון-גולדמן לא האריך ימים. פחות משנה לאחר הזכייה הופסקה ההתקשרות עם זרמון-גולדמן, והתקציב הועבר למשרד הפרסום GPS, אז מקבוצת אדלר-חומסקי. בשנת 2006, עם שינוי הבעלות בקבוצה, הוכנס למערך הפרסום של הרשת משרד נוסף: יורו ישראל, שקיבל, פרט לתקציב יחסי הציבור, גם חלק מתקציב הפרסום.

ב-2007 נערך שוב שינוי במערך הפרסום של הרשת, שהחליטה להיפרד מיורו ישראל. הבחירה נפלה אז על גלר-נסיס, שאמור היה לטפל בתקציב לצד GPS, אך גם הפעם לא החזיק הרומן זמן רב, וגלר-נסיס בחרו לפרוש מהטיפול לאחר זמן קצר. מאז 2007 מטפל GPS בתקציב לבדן.

רשתות השיווק נחשבות למפרסמות גדולות מאוד, אבל בניגוד לשופרסל ולרבוע הכחול, טיב טעם מזוהה בעיקר עם פעילות מכירתית, וגם כשהיא עושה קמפיינים תדמיתיים, לא מדובר בדרך-כלל בפרסומות מושקעות מבחינת תסריטים, פוסט ותקציב, כפי שמקובל אצל מתחרותיה.